En kestä tätä ketodiettiä enää!
Meni ihan pyllylleen. Ensimmäinen viikko mahtavasti, 2,5 kg tipahti viikossa, mutta nyt toinen viikko ja pitää alkaa hiilareille. Tuli ketoflunssa, väsyttää ja pitää tankata elektrolyyttejä: suolaa, kaliumia, magnesiumia, fosforia, kalsiumia, Samariinia ja vettä kitata mooonta litraa. Muutkin hivenaineet liueeneet vessanpönttöön. Pissalla saa hypätä monta kertaa tunnissa, monta kertaa yölläkin. Tuntuu, että pitäisi maata sairaalasängyssä ketoosissa, ei edes jaksa mitään.
Oliko se karppaus vähän kevyempi versio vähähiilarisesta? Ootteko ketoilleet?
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänne on ihan turha kirjoitella mitään eriävää mielipidettä ketoilun erinomaisuudesta. Mahtaako löytyä yhtä hyökkäävää porukkaa kuin ketoosihuuruissa raivoavat ketoilijat. Ei tänne ikinä tule ketään esim Välimerendieetillä olevaa kertomaan muille kuinka väärässä he ovat. Tekeekö ketoilu agressiiviseksi?
Mitähän agressiivista näet siinä, että korjataan vääriä käsityksiä ketoilusta? Kun niitä vääriä käsityksiä riittää ja sitten niiden perusteella arvostellaan ruokavalio.
Aika harva ketoilua aloittava ei tunnu perehtyvän asiaan tarpeeksi ja sitten kun mennään metsään, niin ei saisi edes kertoa, missä mättää.
Miksi ihmeessä liikuttaa jos joku palstamamma arvostelee sinun ruokavaliotasi. Ei minkään muunkaan ruokavalion noudattajat mene suunniltaan jos joku ei ole samaa mieltä.. Jos homma on omasta mielestä toimiva niin jatkaa sitten omassa rauhassa tyytyväisenä itseensä. Fakta on kuitenkin se, että ei tuo ketoilu sovi kaikille vaikka kuinka oikeaoppisesti ja tarkkaan noudattaisi.
Ei kukaan ole arvostellut minun ruokavaliotani, vaan keto-ruokavaliota väärin perustein. Eikä kukaan ole väittänytkään ketoilun kaikille sopivan. Kerro nyt kuitenkin, mitä väärää on siinä, että oikaisee väärinkäsityksiä?
Vierailija kirjoitti:
Alussa voi tulla päänsärkyä ja väsymystä. Menee nopeasti ohi, ainakin minulla meni.
Keto dieetissä ei saa käyttää makeutusaineita. Ne nostavat insuliinin tuotantoa samalla tavoin kuin sokerikin mutta kun sokeria ei ole niin verensokeri putoaa liian alas.
Olen ketoillut nyt noin viisi vuotta eikä ole ollut mitään haittaa jos 16 kg painonpudotusta ei lasketa haitaksi.
Mielestäni tämä on helppo dieetti. Kaikkea voi syödä kun jättää ne turhat hiilarit ja makeutusaineet syömättä.
Niin joo makeutusaineillahan me kaikki ei-ketoilijat porskutetaan päivästä toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa joku kirjoittikin että suurin osa dieeteistä menee pieleen ja ei onnistu.
Tästä voitaisi vetää johtopäätös että dieetit ei toimi tai että ihmisillä ei ole omaa tahtoa suorittaa asioita.
Mitä mieltä olette?
Totuushan on että suurin osa dieeteistä epäonnistuu.
Dieettiä voisi ajatella samalaisena yrityksenä kuin sosialismia aikoinaan.
Suuri epäonnistumisen todennäköisyys.
Tämä.
Kysymys on että voiko dieetillä pudottaa oikeasti painoa, vai laihtuuko nämä yksilöt muutenkin ilman dieettejä.
Luulen jälkimmäistä.
En kestä enää tätä typeryyttä!! Jo riittää! Miksi ette voi vain syödä normaalisti kaikkea?!
Himskatti soikoon kun kaikkea roskaa matkitasn sieltä sairaasta maasta nimeltä Amerikka. Otetaan trendit ja mallit just sieltä pahimmasta päästä. Ai että kun ottaa päähän!
Typeryys on loputon luonnonvara jos sitä vois hyödyntää niin maailma pelastuisi...
Olen aivan sanaton, mihin ihmiset ovat menettäneet järkensä?! Sitten verovarat käytetään hoitoihin.
T. Erittäin terve ja hoikka ihminen. Sain kehut lääkäriltä kuinka fiksusti hoidan itseäni.
Ihmisten mielen pienuus on surullista kun uhotaan tiedettä ja maalaisjärkeä.
Höhööö että oikein rasvalla olet yrittänyt elää. Mistä teitä sikiää?!
Vierailija kirjoitti:
Kysymys on että voiko dieetillä pudottaa oikeasti painoa, vai laihtuuko nämä yksilöt muutenkin ilman dieettejä.
Luulen jälkimmäistä.
Tietty porukka omaa sellaiset geenit että nälänsietokyky on parempi.
Siksi dieeteissä pieni osa onnistuu.
Siksi pieniosa populaatiosta laihtuu tai pysyy laihana näinä lihavina vuosina länsimaissa.
Ei ihmisellä ole käytännössä omaa tahtoa. Se näkyy maailmalla monessa esimerkissä jos osaa nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänne on ihan turha kirjoitella mitään eriävää mielipidettä ketoilun erinomaisuudesta. Mahtaako löytyä yhtä hyökkäävää porukkaa kuin ketoosihuuruissa raivoavat ketoilijat. Ei tänne ikinä tule ketään esim Välimerendieetillä olevaa kertomaan muille kuinka väärässä he ovat. Tekeekö ketoilu agressiiviseksi?
Mitähän agressiivista näet siinä, että korjataan vääriä käsityksiä ketoilusta? Kun niitä vääriä käsityksiä riittää ja sitten niiden perusteella arvostellaan ruokavalio.
Aika harva ketoilua aloittava ei tunnu perehtyvän asiaan tarpeeksi ja sitten kun mennään metsään, niin ei saisi edes kertoa, missä mättää.
Miksi ihmeessä liikuttaa jos joku palstamamma arvostelee sinun ruokavaliotasi. Ei minkään muunkaan ruokavalion noudattajat mene suunniltaan jos joku ei ole samaa mieltä.. Jos homma on omasta mielestä toimiva niin jatkaa sitten omassa rauhassa tyytyväisenä itseensä. Fakta on kuitenkin se, että ei tuo ketoilu sovi kaikille vaikka kuinka oikeaoppisesti ja tarkkaan noudattaisi.
Ei kukaan ole arvostellut minun ruokavaliotani, vaan keto-ruokavaliota väärin perustein. Eikä kukaan ole väittänytkään ketoilun kaikille sopivan. Kerro nyt kuitenkin, mitä väärää on siinä, että oikaisee väärinkäsityksiä?
Ihmettelen vaan miksi muitten mielipiteet ja syömiset liikuttaa niin paljon. Kyllä ne ketoilun aloittajat tietävät mitä pitäisi tehdä. Materiaalia löytyy netti pullollaan. Sitten kun heikotus ja haiseva hengitys iskee niin aletaan oikaisemaan ja keksimään omia sääntöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alussa voi tulla päänsärkyä ja väsymystä. Menee nopeasti ohi, ainakin minulla meni.
Keto dieetissä ei saa käyttää makeutusaineita. Ne nostavat insuliinin tuotantoa samalla tavoin kuin sokerikin mutta kun sokeria ei ole niin verensokeri putoaa liian alas.
Olen ketoillut nyt noin viisi vuotta eikä ole ollut mitään haittaa jos 16 kg painonpudotusta ei lasketa haitaksi.
Mielestäni tämä on helppo dieetti. Kaikkea voi syödä kun jättää ne turhat hiilarit ja makeutusaineet syömättä.Niin joo makeutusaineillahan me kaikki ei-ketoilijat porskutetaan päivästä toiseen.
Sinä taidat käydä niin hitaalla, että sinulle on turha kirjoittaa mitään.
Olen noudattanut ketodieettiä nyt 12 päivää. Tämä on eka kerta. Olen normipainoinen, tosin en olisi pahoillani jos pari kiloa tippuisi. Aloitin dieetin lähinnä uteliaisuudesta ja halusin testata sen vaikutusta vireystilaan. Minulla on aina ollut harmina voimakas iltapäiväväsymys kevyenkin lounaan jälkeen.
En ole käsninyt esim päänsärystä, vain pahasta mausta suussa. Nälkää en oikein tunne, mutta ruokahalu on kuitenkin hyvä. Mutta olen ollut virkeä! Esim tänään olin kolmen tunnin koulutuksessa iltapäivän eikä alkanut yhtään haukotuttaa. Yleensä saan aina taistella vireystilan ylläpitämiseksi. Toisaalta olen nukkunut yöt oikein hyvin, vaikka moni kai nukkuu ketoillessa huonosti.
Jatkan siis toistaiseksi. Ja ketoruoka on kyllä herkullista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta se hölmö muotidieetti. Muotidieettejä kutsutaan syystäkin sellaisiksi, ei niitä normaali ihminen voi loppuelämäänsä noudattaa. Tasapainoinen ruokavalio kunniaan.
Höpsis.
Muotidieetiksi kutsutaan sellaista hetkellisesti kovassa suosiossa olevaa trendidieettiä, josta elämäntapalehdistö melskaa muutaman kuukauden ihmeellisenä mullistuksena ja kaiken maailman seikkailijat pää höyryten säntäävät kokeilemaan sitä vaivautumatta perehtymään mihinkään ja tajuamatta mitä tekevät, kunnes kyllästyvät kun seuraava muotidieetti jo kurkkii nurkan takaa.
Ketodieettiä voi oikein hyvin noudattaa tasapainoisena ruokavaliona lopun elämäänsä. Ei tietenkään puolivillaisesti tehtynä hötkyilynä, kuten muodista toiseen pomppijoille yleensä käy.
tämähän on juuri miten keton kanssa on käynyt, itse sen sanoit hienosti. kritiikittömät ortorektiset ihmiset ovat sen lyhyen ajan sisällä hehkuttaneet taivaisiin asti eivätkä suostu kuuntelemaan eriäviä mielipiteitä ollenkaan. markkinoitte ketoa juurikin sinä ihmeellisenä kaikki vaivat syövästä sydänvikaan parantavana graalin maljana ettekä tajua, ettei ko. dieetti sovi todellakaan kaikille, vaan voi olla jopa vaarallinen.
Vierailija kirjoitti:
En kestä enää tätä typeryyttä!! Jo riittää! Miksi ette voi vain syödä normaalisti kaikkea?!
Himskatti soikoon kun kaikkea roskaa matkitasn sieltä sairaasta maasta nimeltä Amerikka. Otetaan trendit ja mallit just sieltä pahimmasta päästä. Ai että kun ottaa päähän!
Typeryys on loputon luonnonvara jos sitä vois hyödyntää niin maailma pelastuisi...
Olen aivan sanaton, mihin ihmiset ovat menettäneet järkensä?! Sitten verovarat käytetään hoitoihin.
T. Erittäin terve ja hoikka ihminen. Sain kehut lääkäriltä kuinka fiksusti hoidan itseäni.
Ketodieettien alku on Euroopassa, William Banting on itse asiassa lainannut nimeään ruotsin banta-verbiin.
Onnittelen sinua geeneistäsi. Myötätunnosta ja suhteellisuudentajussa on vielä kehitettävää.
T. Erittäin terve ja vähän pyöreä ihminen, joka kapenee heti kun vähentää hiilareita.
Voit myös tutustua naapurimaamme Ruotsin diabeteksen hoitosuosituksiin. Kaikki eivät ole terveitä, eivät edes kaikki hoikat.
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä nyt sinua voi noin henkilökohtaisesti ottaa päähänjos joku kertoo, miten keto voi mennä överiksi? Tekee kansalaispalvelusta mahdollisesti jakaessaan omia kauhukokemuksiaan. Ja vielä tulet lesottamaan läskeille kuinka lääkärikin kehuu sinua. Onnittelut menestyksestäsi!
Mulla kanssa epäonnistui juuri äsken dieetti. Söin yhden pussillisen kauraleipää yhdellä kertaa.
Kamala nälkä ylitöiden jälkeen.