Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko pianon soittaminen vaikeaa?

Vierailija
23.01.2020 |

Jos on musikaalinen ihminen?

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa musikaalinen? Meidän tytöllä ei ole sävelkorvaa, eli ei osaa laulaa nuotilleen. Mutta on huippuälykäs ja matemaattisesti lahjakas. Kun hankittiin piano ja hän alkoi käydä tunneilla, hän oppi aivan käsittämättömän nopeasti, kun harjoitteli innoissaan ja vimmalla. Olen tämän perusteella tullut siihen tulokseen, että pianonsoitossa pärjää kovalla harjoittelulla ja matemaattisella lahjakkuudella.

Vierailija
62/65 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minulle. Pianoa olen soittanut jostain 12-vuotiaasta asti, mutta olen oppinut muistakin instrumenteista alkeet hyvin nopeasti. Ei väliä mikä kyseessä, puhallinsoittimet, rummut, kitara, viulu (no viulu on melko hankala aluksi). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hirveen vaikeaa

poika 12v

Vierailija
64/65 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko menisi, että nollasta aloittava pääsisi tälle tasolle, eli tämä menisi takeltelematta läpi? 1 Vuosi? 5 vuotta? 10+ vuotta? Jos oletetaan että ei aikaisempaa soittokokemusta mistään ja ikää vaikkapa 30.

Vierailija
65/65 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauanko menisi, että nollasta aloittava pääsisi tälle tasolle, eli tämä menisi takeltelematta läpi? 1 Vuosi? 5 vuotta? 10+ vuotta? Jos oletetaan että ei aikaisempaa soittokokemusta mistään ja ikää vaikkapa 30.

Riippuu ihan luontaisesta lahjakkuudesta. Jotkut eivät koskaan pääse edes keskinkertaiselle tasolle.