Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku kävi viime yönä kurkkimassa postiluukustani sisälle asuntoon

Vierailija
22.01.2020 |

Eli siis joku kävi viime yönä kurkkimassa postiluukustani sisälle asuntoon. Heräsin yöllä enkä saanut enää unta, niin päätin lukea kirjaa. Yhtäkkiä aloin kuulla rapinaa ovelta, sitten postiluukun metalliläppä kolahti pari kertaa ja sen jälkeen kuului askelia. Ajattelin ensin, että joku on käynyt jakamassa lehtiä/mainoksia tms, mutta kello oli n. yksi yöllä eikä lattialla näkynyt mitään. Sitten huomasin, että postiluukku on apposen auki. Kuka tällaista tekee ja miksi?

Kommentit (459)

Vierailija
401/459 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku voi seurata sinua,onko sama naapuri aina yhtä aikaa sinun kanssasi rapussa ja niin edelleen.Ole tarkkana.

Vierailija
402/459 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran sohvalla päiväunilla, kun joku isännöintifirman nainen paukkaa sisään yleisavaimella ja puhuu samalla puhelimessa. En ehtinyt sanoa mitään, kun se jo sulki oven, ja sitten kuului vaan oven takaa, "Ohoh, kävelin äsken väärään asuntoon".

Minulla oli nuorena toisen asunnon ulko-ovessa lappu, jossa oli listattu ei-toivotut postit: "Ei mainoksia, Ei ilmaisjakelua, Ei uskontoa", jne. Joku naapurin ukon kännikaveri kävi huutamassa postiluukusta, "Huuu!! Jeesus tulooo!"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/459 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoi tuoda kirjeen sinulle,mutta ei uskaltanut. Treffit]?

Vierailija
404/459 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta entinen naapuri, vanha muistisairas herra oli usein rapussa yöllä etsimässä kuollutta vaimoaan ja soitteli naapureiden ovikelloa ja rämppäsi postiluukkuja, usein unohti avaimet kotiin ja huoltoyhtiö tuli avaamaan oven kun oli ensin saanut naapurit hereille.

Vierailija
405/459 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät oli näkymät,alapäänkarvojasi tosin saisit vähän siistiä.

Vierailija
406/459 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit turuutannut postiluukusta hiuslakkaa silmiin. Olisi loppunut lyhyeen moinen touhu.

Vierailija
407/459 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yritti poliisi tuota postiluukku temppua ja potkaisin luukun kiinni jalalla. Kusipää skoude sai vähän näpeilleen.

Vierailija
408/459 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä paljas haaroväli . Pyllistäessäsi levitä pakaroita auki.

Vierailija
409/459 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vuosia sitten heräsin aikaisin aamulla ovikellon soittoon. Kiirehdin ovelle mutta ei ketään ollut. Oli vielä hämärää ja rappukäytävän valon olisi pitänyt palaa jos joku olisi käynyt ovella. Ei kuulunut myöskään askeleita tai hissin ääntä. Ehkäpä oli unihalvaus kyseessä. Jäänyt tuo mieleen kuitenkin pyörimään.

Vierailija
410/459 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin pyllyni siihen ja kun tulee niin pieraisisin. Vaatii toki pierettävien ruokien syömistä ennakkoon. 

Vierailija
411/459 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi tuo viime yönä. Pihassa ei näkynyt kuitenkaan jälkiä🤔

Vierailija
412/459 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit turuutannut postiluukusta hiuslakkaa silmiin. Olisi loppunut lyhyeen moinen touhu.

Rautalankaa

Vierailija
413/459 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosaaren palo taisi nyt olla vuosia myöhemmin...

Vierailija
414/459 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ikäni kun olin jotain 15,kävin diskon jälkeen myöhään illalla suihkussa ja kun alasti pyyhe päässä kävelin huoneeseeni (asuttiin äidin kanssa kaksin ja lisäksi äiti nukkui jo) niin äkkiä postiluukku aukesi,ei mitään ääntä eikä rappuun ollut syttynyt valoa. Huusin että painuu helvettiin ja juoksin äkkiä huoneeseeni. Sen jälkeen sanoin äidille että vaatii sen välioven jota meillä ei ollut,kiitos edellisen vuokralaisen. 

Vierailija
415/459 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä32787 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä32787 kirjoitti:

Nykyään on "muotia" ettei väliovea asunnoissa ole..

Itseäni pelottaa koska mun postiluukusta mahtuisi käsi ja oven pystyy aukaisemaan

Ja pelottaa siksi koska tässä taloyhtiössä tapahtunut ilkivaltaa ja asuu narkkeja

Investoi turvalukkoon + turvaketjuun. Näin saat mielenrauhan vain parilla sadalla eurolla. Sitten sinulla on triplalukitus. Ei pelkoa.

Tää on vuokra asunto, vuokranantaja tuskin suostuu ainakaan ihan heti, koska nyt tulossa uusi jääkaappi johon investoi

Vuokranantajalla ei ole asiaan mitään valtaa, koska taloyhtiö omistaa jokaisen asunnon oven. Taloyhtiölläkään ei ole ikinä mitään sitä vastaan, että laitat siihen turvallisuutta edistiä lisäyksiä.

<

No itseasiassa turvaketjuja tsi turvalukkoja ei saa asentaa ilman vuokranantajan lupaa. Jos asennat, olet korvausvelvollinen, ts. joudut maksamaan uuden oven lukkoineen ja se maksaa. 

Kannattaisi ottaa hiukan selvää asioista, ennen kuin antaa virheellisiä ohjeita netissä muille. 

Vierailija
416/459 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aikoinaan muutin paikkakuntaa, huomasin eräänä päivänä, että parvekkeella oli iso ja painava kukkalaatikko rikki keskellä lattiaa. Niin painava, että jaksoin vaivoin nostaa sen itse. Se ei voinut pudota itsekseen. Ihmettelin, etten ollut herännyt mihinkään ääneen. 

Pari päivää myöhemmin avasin valokuva-albumin, joka oli muuttotavaroiden päällimmäisenä. Joku oli kirjoittanut ja piirtänyt raapustellen siihen huoneessa olleilla värikynillä.

Vieläkään en osaa sanoa, kävikö joku asunnossa vai kävelinkö unissani. Tuskin jälkimmäistä. Ei ole taipumuksena, edes kirjoituksen käsiala ei ollut tuttua. Enkä olisi jaksanut paiskella painavaa esinettä noin.

Vierailija
417/459 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa. 

Vierailija
418/459 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin just heränny ja tulin vessasta alle vuoden ikäinen muksu helmoissa roikkuen, tuli ukkojoukko sisälle, olin ihan ei tänne nyt just voi tulla-

Ystäväni oli dataamassa kun välähti valo pihaoven takaa, meni katsomaan että ottiko joku salakuvan, näki tumman hahmon seisomassa, mutta ei uskaltanut avata ovea että mitä vit..

Vainoharhainen tuli ainakin kertoi ettei voi olla kotona jos valot ettei kaihtimet oo täysin kiinni.

Vierailija
419/459 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun asunnos o (onneks se oli eka asuntooni, nyt o menos numero 3 asunto) kerran, ku mun kummitätini oli siellä kylässä, ni joku oli tullu yöllä OMILLA AVAIMILLAAN sisälle !!! En ite herännyt siihen, ku ei kummitätini herättänyt. Siitä o jo n. 20 v aikaa. Kovin joku akka silloin NS pahoitteli asiaa.......edelleenkään en tiiä, kuk tää äijä oli ollu.......varmaan joku hullu....mut siitä lähtien mulla o ollu oves ketju, et sinne ei päässy kuka tahansa, avaimilla tai ilman......jos olin ite kotona........nykyses sitä ei oo. En tiiä, saisko edes olla.......mut että mä pelästyi ja suutuin ton takia ! Ei kenenkään asuntoon SAA MENNÄ omilla tai NS varastetulla avaimilla !!!!!!! Ei ainakaan ennen, kuin siitä o ILMOITETTU ETUKÄTEEN !!!! Asukkaalle siis. Jos ei oo mikään hätä, tulipalo yms. 

Vierailija
420/459 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Timo tirkistelijä varmasti 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi