Missä iässä menkat nykyään alkaa?
Kommentit (29)
Olen syntynyt 1980 ja menkkani alkoivat 16-vuotiaana. Omalla tyttärellä taas alkoivat 11-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen s. 1970 ja minulla alkoi vähän vaille 11-vuotiaana. Omalla lapsella (s. 2000) alkoi myös 11-vuotiaana.
Hirveän nuorena.
Olen 1999 syntynyt ja menkat alkoi 12-vuotiaana. Sanoisin, että normaalia on jos alkaa 9-15-vuotiaana.
Olen syntynyt 1968, ja alkoivat 13-vuotiaana. Ja vielä jatkuvat, saisi jo näin vanhalla loppua, ihan tarpeeksi tätä rätti/tamponi-souvia ollut..
Ei ole kyllä oikein mitään käsitystä tästä. Olen kyllä lukenut, että ne voivat alkaa tytöillä hyvin eri-ikäisenä riippuen kehityksestä. Niinhän se menee tytöillä ja pojilla kaikilla yksilöllisesti ja eriikäisinä kehitysvaiheet. Tuo oli kyllä yllätys, että ne alkavat jo 10-11 vuotiaana joillakin, mitä tässä vastauksissa, oletin, että 13-14 v olisi keskiarvo suunnilleen.
Vierailija kirjoitti:
Olen syntynyt 1968, ja alkoivat 13-vuotiaana. Ja vielä jatkuvat, saisi jo näin vanhalla loppua, ihan tarpeeksi tätä rätti/tamponi-souvia ollut..
Noin mäkin ajattelin. Mutta en tiennyt mitään vaihdevuosioireista.
Kuukautisten loppuminen vanhensi vuodessa viisi vuotta. Tuli kaikenlaisia muutoksia, eikä mikään niistä ollut hauska.
Normaalia 9-10 v. Eikö tuo ole aika epänormaalin aikaisin? Tyttöni lastenlääkäri sanoi, ettei hän tiedä yhtään alle 11 v. , jolla olisi alkanut.
11v alkoi mulla ja oma tyttö nyt vaikuttaa että samassa iässä.alkaa.
Mulla alkoi 14-vuotiaana. Oon syntynyt 1994. Silloin useimmilla tytöillä alkoi ala-asteella, 11-12-vuotiaana. Ensimmäisillä alkoi 8-vuotiaana. Minä olin viimeisiä. Mutta mun murrosikä tuli muutenkin paljon myöhemmin kuin muilla.
Vierailija kirjoitti:
Normaalia 9-10 v. Eikö tuo ole aika epänormaalin aikaisin? Tyttöni lastenlääkäri sanoi, ettei hän tiedä yhtään alle 11 v. , jolla olisi alkanut.
Aloittiko lääkäri virkansa viime viikolla? Nykyaikana kuukautiset alkaa aikaisin.
Itse olen s. 1970 ja minulla alkoi vähän vaille 11-vuotiaana. Omalla lapsella (s. 2000) alkoi myös 11-vuotiaana.