Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turku vai Tampere? Muutan Keski-Suomesta opiskelemaan jompaan kumpaan (yliopistoon)

Vierailija
22.01.2020 |

Kysymys otsikossa. Otan mielelläni muiden ajatuksia ja kokemuksia vastaa.

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun nyt itse Turussa. Tämänhetkiseen elämäntilanteeseen Turku sopii hyvin ja olen tykännyt olla täällä. Kaupungin sisällä etäisyydet ovat pieniä, ruuhkat harmittomia eikä ihmisiä ole liikaa. Silti on mahdollisuus käydä kulttuurimenoissa ja ravintoloissa yms. Ainoa harmittava asia on se, että oman asuinpaikkani ihan lähellä ei ole luontoa, vaan täytyy erikseen mennä tehdasalueen läpi Ruissaloon.

Sijaintinsa puolesta tykkäisin varmaan enemmän Tampereesta; olen pk-seudun kehyskunnasta kotoisin, ja sinne ja moneen muuhun paikkaan olisi Tampereelta paremmat yhteydet. Luulen myös, että Tampereella olisi enemmän oman alan työpaikkoja kuin täällä. Olen vakityössä, mutta ei olekaan ihan helppo vaihtaa. Helsingissä niistä tietty on suurin osa.

Opiskelin muuten Lappeenrannassa, ja kyllä se opiskelukaupunkina oli enemmän kuin hyvä :)

Vierailija
82/89 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere selvästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereelle siksi että siellä on mukavia ihmisiä. Turusta taas löytyy paremmin töitä esim kesäksi. Voithan vaikka aloittaa Tampereella ja ellet viihdy, anoa siirtoa Turkuun.

Vierailija
84/89 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan sitä Oulukin. Ja Jyväskylä.

Jyväskylässä ei ole yliopistoa.

Niinkö? Mitä ne rakennukset Seminaarinmäellä ja Mattilanniemessä sitten ovat? Itse ainakin olen niissä käynyt yliopiston luennoilla ja valmistunut maisteriksi. 

Jyväskylässä on yliopiston opetusta. Mutta siellä EI ole yliopistoa.

Keravalla on yliopisto.

Vierailija
85/89 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan sitä Oulukin. Ja Jyväskylä.

Jyväskylässä ei ole yliopistoa.

Niinkö? Mitä ne rakennukset Seminaarinmäellä ja Mattilanniemessä sitten ovat? Itse ainakin olen niissä käynyt yliopiston luennoilla ja valmistunut maisteriksi. 

Jyväskylässä on yliopiston opetusta. Mutta siellä EI ole yliopistoa.

Keravalla on yliopisto.

Niin, nuorisovankila.

Vierailija
86/89 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoisia näkökantoja. Mutta tosiasiaksi vain jää, että Tampere on paljon vetovoimaisempi paikkakunta, mitä tulee kotimaiseen muuttoliikkeeseen. Tänä vuonna 2021 Tampere on kasvanut suorastaan jäätävästi enemmän kuin Turku. Tämä jää lopputulemaksi, kun otetaan huomioon vain se, miten ihmiset oikeasti äänestävät jaloillaan. Sama pätee kaupunkiseutuun.

Vierailija
87/89 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereen yliopistosta on tullut yhdistymisen myötä aivan paska. En suosittelisi kenellekään.

Vierailija
88/89 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampere on varmaan helpompi kaupunki aluksi. Rouhea ja reilu sulatusuuni. Helpompi tutustua ihmisiin.

Turku on maan ainoa eurooppalainen kaupunki, ja sisäänpääseminen vie aikaa. Verkostot ovat kuulemma kaikki kaikessa. Toisaalta se tuntuu turvalliselta, toisaalta jos jäät ulkopuolelle... mutta jos pidät snobbailusta niin siinä on kaupunki sinulle.

Huvittaa tämä Turun eurooppalaisuuden korostaminen kyllä aina. Sehän on oikeasti aivan samanlainen tunnelmaltaan kuin Suomen muut kaupungit, tasan yhtä juntti tai urbaani.

Turku on kuulkaapas yhtä paljon Tepsiä, Aura-kaljaa, amisautoilla ajelua ja Ruotsin-laivalla dokaamista kuin yliopistoa ja eurooppalaista kulttuuria.

T. Turkulainen.

Vierailija
89/89 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereen yliopistosta on tullut yhdistymisen myötä aivan paska. En suosittelisi kenellekään.

Tunnusväri on hirveä lupiininvioletti ja logona Kekkosen pää. Miten voikaan viestintäsekoilulla ja ulospäin näkyvällä markkinoinnilla pilata julkisuuskuvansa täydellisesti? Lisäksi vielä englanninkieliset tekstit ratikan kyljessä, junttiyliopiston mielestä englanti on hienoa ja suomeksi markkinoiminen niin noloa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän