Turku vai Tampere? Muutan Keski-Suomesta opiskelemaan jompaan kumpaan (yliopistoon)
Kysymys otsikossa. Otan mielelläni muiden ajatuksia ja kokemuksia vastaa.
Kommentit (89)
Keskisuomalaiselle Jyväskylä on lähin vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan sitä Oulukin. Ja Jyväskylä.
Oulu on liian kaukana. Ja asun tällä hetkellä Jyväskylässä, joten kaipaisin vaihtelua. Ja esim. Kuopiosta en tykkää yhtään.
Turku on Jyväkylästä katsottuna vain noin 30 km lähempänä kuin Oulu. Ei kovin merkittävä ero, kun joka matkaan menee kumpaan tahansa se nelisen tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turku, siellä on lyhyet yhteydet. Turussa etuna myös meri ja sitä kautta pääsee helposti Ruotsiin.
Lyhyet yhteydet mihin?
Ihan siis kaupungin sisällä. On silleen kompakti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turku, siellä on lyhyet yhteydet. Turussa etuna myös meri ja sitä kautta pääsee helposti Ruotsiin.
Lyhyet yhteydet mihin?
Merelle?
Vierailija kirjoitti:
Turku vai Tampere?
Valitsen silti Jyväskylän.
Mee sää kuule takasi epulle, jos et osaa lukee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turku vai Tampere?
Mee sää kuule takasi epulle, jos et osaa lukee.
Osaanhan minä. Kerroin vain oman mielipiteeni. Se lienee keskustelupalstan idea.
Jyväskylässä asuvana valitsisin Tampereen. Lyhyempi matka kotiin lomilla ja muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Jyväskylässä ei ole yliopistoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinkö? Mitä ne rakennukset Seminaarinmäellä ja Mattilanniemessä sitten ovat? Itse ainakin olen niissä käynyt yliopiston luennoilla ja valmistunut maisteriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oulu on liian kaukana. Ja asun tällä hetkellä Jyväskylässä, joten kaipaisin vaihtelua. Ja esim. Kuopiosta en tykkää yhtään.
Turku on Jyväkylästä katsottuna vain noin 30 km lähempänä kuin Oulu. Ei kovin merkittävä ero, kun joka matkaan menee kumpaan tahansa se nelisen tuntia.
No joo, mutta ehkä nyt ei Ouluun kumminkaan.
Jompikumpi on yhdyssana, perussana on pronomini joku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sen on hävittänyt tämän illan aikana? Päivällä vielä oli, kun olin siellä töissä. Eikö minulla siis enää ole työpaikkaa :,(
Vierailija kirjoitti:
Turku vai Tampere?
Perusteluja?
Lääkikseenkö meinasit? Tku ja Tre eroavat opetusmetodeiltaan. Tutustu niihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinkö? Mitä ne rakennukset Seminaarinmäellä ja Mattilanniemessä sitten ovat? Itse ainakin olen niissä käynyt yliopiston luennoilla ja valmistunut maisteriksi.
Jyväskylässä on yliopiston opetusta. Mutta siellä EI ole yliopistoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noinko kovasti katkeroiduit kun et sinne päässyt opiskelemaan? Voi sinua. Jaxuhalit!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
katso jyu piste fi
Tampere on varmaan helpompi kaupunki aluksi. Rouhea ja reilu sulatusuuni. Helpompi tutustua ihmisiin.
Turku on maan ainoa eurooppalainen kaupunki, ja sisäänpääseminen vie aikaa. Verkostot ovat kuulemma kaikki kaikessa. Toisaalta se tuntuu turvalliselta, toisaalta jos jäät ulkopuolelle... mutta jos pidät snobbailusta niin siinä on kaupunki sinulle.
Lyhyet yhteydet mihin?