Omituisimmat kokemukset kauppareissuilla
Kävin tänään Prismassa ja huomasin, että yksi hyllystä ottamani maitopurkki vuosi. Löysin myyjän, jolle kerroin, että tämä maitopurkki vuotaa, kun en tietenkään halunnut viedä sitä takaisin hyllyyn, josta joku muu olisi sen ottanut.
Tuollainen tilannehan yleensä jatkuu niin, että myyjä ottaa tuotteen ja kiittää vaivannäöstä/pahoittelee tapahtunuttu ja vie tuotteen pois, mutta ei tänään. Myyjä tuijotti koko ajan järkyttyneenä maitopurkkia, eikä sanonut mitään. Ajattelin, että ymmärtääkö hän edes mitä sanoin, ja näytin, että tästä sinetistä tämä vuotaa, tämä on rikki. Myyjä tuijotti vieläkin järkyttynyt ilme kasvoillaan purkkia ja sitten tooooodella hitaasti ojensi kätensä kohti purkkia, aivan kuin ne laiskiaiset siinä lasten Zootropolis-elokuvassa. Hän otti purkin, katse koko ajan tiukasti siinä purkissa ja mutisi, että "no mä voin ottaa sen" ja jäi seisomaan siihen se purkki kädessä ja tuijotti edelleen järkyttyneenä sitä purkkia.
Tuo oli todella hämmentävää, koskaan ei ole vielä käynyt noin. Luultavasti hän kärsi sosiaaliste tilanteiden pelosta, ainakin käytös viittasi siihen, mutta onkohan silloin kaupan ala hyvä idea työpaikaksi? Meni ainakin loppu kauppareissu naureskellen, koska tuo oli oikeasti aika koomista ja se myyjän ilme, en saa sitä pois päästäni.
Mikä on oudointa, mitä teille on sattunut kauppareissuilla?
Kommentit (1703)
Löysin sittarista syksyllä yhdet ainoat kesäsandaalit jostain hävikkikärrystä, kun etsin alennettuja kesätuotteita. Olisi pitänyt juosta heti kassalle ja vaatia saada maksaa ne. Tyhmyyksissäni möläytin myyjälle, että kengät on eri kokoa, että voisiko hän katsoa samankokoisen. Myyjä otti ne pois minulta, rttä ne ovat hävikkiä. Mitään muuta vastaavaa ei ollut eikä kokoero olisi haitannut. Piti mennä Prismaan ennen kuin kengät löytyi.
Vierailija kirjoitti:
Asuin 2000- luvun alussa pikkukaupungissa, joka oli myös kotikaupunkini. Olin 1990- luvun alussa ollut jonkin sortin kilpahiihtäjä (en koskaan SM-kioistta edes 15 parhaan joukossa) ja pikkukaupungin pikkujulkkis. Olin paikallisessa urheiluliikkeessä ostamassa lenkkareita lapselleni. Sovitin lenkkareita lapseni jalkaan ja hyvät kengät valittuaan lapsi kiiruhti kassalle. Eräs asiakas nyki minua hihasta ja pyysi apua murtomaasuksien valintaan, sillä hän luuli minua myyjäksi. Minulla oli päällä suorat tummat housut ja pystyraidallinen paita valkoisine kauluksineen joka etäisesti ehkä muistutti Keskon univormua. En huomannut ollenkaan, että minua luultiin myyjäksi, vaan luulin että asiakas vain haluaa apua hiihtokokemukseni perusteella sillä naamani oli tunnettu tässä kaupungissa. Kerroin asiakkaalla faktoje suksien ominaisuuksista. Asiakas valitsi sukset ja kysyi, että käykö Amex maksuvälineenä. Sanoin, että kysy sitä kassalta. Asiakas oli aivan hölmistyneen
Meillä on Intersportissa yksi entinen hiihtäjä myyjänä ja joskus on mainostettu, että sejase huippuhiihtäjä (kaupungin tai maakunnan tasolla) auttaa suksivalinnoissa ja antaa voiteluvinkkejä.
Mainostaululla Prismassa oli herja että laite pitäisi käynnistää uudelleen tuen jatkumiseksi :D
Tämä oli jo ainakin pari päivää sitten, ja edelleen tänäkin päivänä! WTF? Eikö kukaan ylläpidä laitteita Prismassa?
Positiivisessa mielessä omituinen kokemus oli paikallisen Lidlin itsepalvelukassalla, kun joku esiteini taisi ottaa ylimääräisen paistopistetuotteen ja myyjä huomasi. Poika selitti sen erehdyksenä ja myyjä oli uskovinaan sen sellaiseksi ja nuhteli poikaa, että tarkkuutta ensi kerralla. Ei puhettakaan poliisin kutsumisesta, kuten sille pikkutytölle kävi epähuomiossa maksamatta jääneen muovikassin vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Positiivisessa mielessä omituinen kokemus oli paikallisen Lidlin itsepalvelukassalla, kun joku esiteini taisi ottaa ylimääräisen paistopistetuotteen ja myyjä huomasi. Poika selitti sen erehdyksenä ja myyjä oli uskovinaan sen sellaiseksi ja nuhteli poikaa, että tarkkuutta ensi kerralla. Ei puhettakaan poliisin kutsumisesta, kuten sille pikkutytölle kävi epähuomiossa maksamatta jääneen muovikassin vuoksi.
Toinen positiivinen juttu tapahtui Oulun Anttilassa joskus viime vuosituhannen puolella. Elektroniikkaosastolla oli asiakkaana ilmeisesti cp-vammainen mies, joka käveli vaikeasti ja puhui erittäin epäselvästi. Nuorehko miesmyyjä vastasi hänelle aivan asiallisesti ja auttoi asioissa joissa tämä tarvitsi apua. Hän suhtautui asiakkaaseen asiakkaana, täysivaltaisena älykkäänä ihmisenä, jota tämä vammastaan huolimatta ilmeisesti olikin, ei väheksyvästi, virnuillen eikä puhunut yksinkertaisen lässyttävästi kuin lapselle.
Auwjuw kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Skjsjs kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran lähikaupassa ihan siisitin näköinen nuorehko nainen (ehkä n. 25 - 32-v.) tuli hedelmäosastolla sanomaan minulle että jumalalla on minulle erikoistehtävä. Olen itse siis 40-vuotias nainen. Hämmästyneenä sain vain sanottua että jaahas, kiitos ilmoituksesta. Varmaan oli hänellä jotain mt-ongelmaa, mutta tämä on oudointa mitä mulle on kaupassa tapahtunut.
Voi tulispa joku uskova mullekin sanomaan noin, haluan löytää jeesuksen/Jumalan
Kysymys ei ole mt ongelmasta, ihmiset jotka ei usko Jumalaan on itsellään mt ongelmia, olet typerä yhtä typerä kuin muutkin jotka ei tajua ett raamatun ennustukset toteutuu niinkuin raamattu sanoo sen näkee jo maailmasta joka on tuhoutumassa ihmisten syntien tähden
Sulla ei ole varaa puhua typeryydestä.
Pitäiskö muka olla yhtä törkeä kuin muutkin ihmiset, ryypätä viikonloppuisin ja tapella
Itse uskon Jumalaan ja se ei oo typeryyttä, jos joku mulle niin sanoo niin tervemenoa helvettiin vain siellä ne tuskat ja kivut on minä tahdon ainakin pelastua ja päästä taivaaseen
Ehkä olet uusi uskova. Tuolla puhetyylillä ei kukaan käänny. Vaihda tyyliä armolliseen suuntaan.
Tiedätte mitä koko ihmiskunnalle tulisi tehdä
Ostin kerran lähikaupasta homejuustoa, mutta huomasin kassalla, että siinä oli karvaista hometta, joka siihen ei kuulu. Se oli siis pilaantunutta.
Sanoin siitä myyjälle ja annoin sen hänelle. Myyjä vei sen kylmäkaappiin takaisin myyntiin ja katsoi minua pahasti eikä sanonut mitään.
Myyjä oli noin 40-vuotias nainen, hänen olisi pitänyt tietää, millainen syötävän homejuuston kuuluu olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olimme eräässä kyläkaupassa Lapissa. Samaan aikaan kassalle sattui lierihattu päässä lihava, epäsiisti, kuselle ja paskalle haiseva, humalainen noin 70-vuotias mies. Hän osti olutta. Kassa mietti, myydäkö, mutta myi kuitenkin. Mies ilahtui ja alkoi laulaa: *Tämä taivas, tämä maa, siinä arvoa on pysyvää. . .* Ääni oli mahtava ja seurassani ollut musiikki-ihminen sanoi hänen laulaneen puhtaasti. En tunnistanut, oliko joku ammattilainen, olisi voinut olla.
Vesku
Ei tuossa ole juuri mitään, verrattuna mun kokemaan... mutta se tapahtui paikassa, jossa myydään alkoholiannoksia. Paikka HUlipumba, vähäosaisten kantapaikka pohjolassa. Oli karaoke käynnissä ja kuulutus kuului, "seuraavana vuorossa sitten Matu.. missä Matu???" joku löysi Matun pöydän alta ,mies juovuksissa, kuin emakko.. Mutta kun oli saanut itsensä raahattua avustuksella mikin ääreen.. hämmästys oli valtava, kun hänen laulelonsa oli ammattiluokkaa, niin virheetöntä, että kylmät väreet..
Olin Helsingin Kampissa pakkaamassa ostoksiani ruokakaupan kassan päädyssä ja ympärillä oli runsaasti tilaa. Ei ollut mitään ruuhkaa. Yllättäen joku nainen työnsi päänsä kainalostani niin että tavoitteli omia kauempana kassahihnan toisessa reunassa olevia ostoksiaan kainaloni ali, pää kainalostani pilkistäen kaula tiukasti käsivarteni alla. Olin aika tavalla ihmeissäni kunnes huomasin naisen olevan aasialainen, joten ilmeisesti Aasian ruuhkissa sellainen on normaalia käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Ostin kerran lähikaupasta homejuustoa, mutta huomasin kassalla, että siinä oli karvaista hometta, joka siihen ei kuulu. Se oli siis pilaantunutta.
Sanoin siitä myyjälle ja annoin sen hänelle. Myyjä vei sen kylmäkaappiin takaisin myyntiin ja katsoi minua pahasti eikä sanonut mitään.
Myyjä oli noin 40-vuotias nainen, hänen olisi pitänyt tietää, millainen syötävän homejuuston kuuluu olla.
Voin kuvitella tilanteen. "Tämä juustohan on aivan homeessa". Myyjä katsoo pakkausta, jossa lukee "homejuusto".
Vierailija kirjoitti:
Miten huomasit ostaneesi viallista juustoa avaamatta pakkausta? Taisiis…. Jos olisit nähnyt tuotteen sisällön olisit sen avannut. Myyjä taas ei avattua ja sörkittyä pakkausta olisi myyntiin vienyt…
outo ja valheellinen tarina
Äiti lässyttää 2-vuotiaalle kysyäkseen mitä me syötäisi tänään 🙄
Yritin avata hedelmäpussia, kun viereen tuli ikämies ja minua tuijottaen nuolaisi näyttävästi sormeaan ennen pussin avaamista ja sitten räkäisellä kädellä hypistelemään hedelmiä. Luuli raukka kai opettavansa minua. Saan kyllä ne pussit auki räkimättä sormilleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olimme eräässä kyläkaupassa Lapissa. Samaan aikaan kassalle sattui lierihattu päässä lihava, epäsiisti, kuselle ja paskalle haiseva, humalainen noin 70-vuotias mies. Hän osti olutta. Kassa mietti, myydäkö, mutta myi kuitenkin. Mies ilahtui ja alkoi laulaa: *Tämä taivas, tämä maa, siinä arvoa on pysyvää. . .* Ääni oli mahtava ja seurassani ollut musiikki-ihminen sanoi hänen laulaneen puhtaasti. En tunnistanut, oliko joku ammattilainen, olisi voinut olla.
Vesku
Ei tuossa ole juuri mitään, verrattuna mun kokemaan... mutta se tapahtui paikassa, jossa myydään alkoholiannoksia. Paikka HUlipumba, vähäosaisten kantapaikka pohjolassa. Oli karaoke käynnissä ja kuulutus kuului, "seuraavana vuorossa sitten Matu.. missä Matu???" joku löysi Matun pöydän alta ,mies juovuksissa, kuin emakko.. Mutta kun oli saanut itsensä raahattua avustuksella mikin ääreen.. hämmästys oli valtava, kun hänen laulelonsa oli ammattiluokkaa, niin virheetöntä, että kylmät väreet..
Rovaniemellä, nykyinen onko Arin baari?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vesku
Tämä ei ollut sammunut, muuten vastaava tilanne. Ja tämä suttuinen, haiseva ikämies lauloi spontaanisti ja puhtaasti, ei karaokessa. Sotavuosina, kun levytettiin iskelmiä rintamalomilla, piti laulajaa vaihtaa kesken session, kun laulajaksi palkattu oopperalaulaja juopui liikaa, tietenkin lomista piti ottaa kaikki irti. Ja kun kuuntelee niitä levytyksiä, ihan puhtaasti vetää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vesku
Jaha, onko se nykyään Arin baari? Jokatapauksessa kerrotaan Matti Nykäsen myös käyneen usein kosteilla rymyreissuillansa ko paikassa. Liekkö sieltä lähtöisin hänen mieltymyksensä karaokemaailmaan....?
Myyjätkin on nykyään mitä sattuu. Joskus ovat iloisia, seuraavalla kerralla sinua kohdellaan kuin olisit jotain varastanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vesku
Jaha, onko se nykyään Arin baari? Jokatapauksessa kerrotaan Matti Nykäsen myös käyneen usein kosteilla rymyreissuillansa ko paikassa. Liekkö sieltä lähtöisin hänen mieltymyksensä karaokemaailmaan....?
Itse asiassa tunnen Matin hovitaksikuskin Rovaniemeltä.
Olin kävelemässä kaupan parkkipaikan läpi kaupan etuovia kohti, kunnes joku kakskymppinen poika tuli jollain vuokraskuutilla aivan nenän edestä, että jouduin stoppaamaan. Katoin vaan, että mitähän toikin nyt tekee. Hetken kuluttua kääntyi takaisin ja tuli uudestaan nenän edestä ja päästi sellaisen "woosh"-ääniefektin suustaan, ja jouduin taas stoppaamaan. Ihan outo tapaus, varmasti etsi jotain reaktiota.