Mistä löytää merkitystä elämään?
Kommentit (5)
Lapsista ja nuorista, lapsenlapsista ja mummoista ja papoista, omaisista, ihmissuhteista, kirjallisuudesta.
No vähän vaikea sanoa, kun et kerro mitään elämäntilanteestasi. Sanon sitten vain, mikä mun elämääni tuo merkitystä: perhe, eli mies ja lapset, koti, työ, ystävät, harrastukset (erityisesti lukeminen ja taideharrastukset) ja lisäksi "henkisyys", eli en ole minkäänlainen uskovainen, vaan ennemminkin ehkä etsijä ja kiinnostunut monenlaisista henkisistä jutuista. Myös luonto on tärkeä juttu mulle.
Parisuhteesta, hyvistä ystävistä, perheestä, järjestötoiminnasta... Ei elämällä loppujen lopuksi ole tarkoitusta. Tai no lisääntyminen tottakai. Mutta ihmiset ovat jo sen verran älykkäitä, että päättävät lisääntymisestä aivoillaan lisääntymisvietin sijaan. Jokainen voi siis itse valita, mikä se oman elämän tarkoitus on. Mun elämän tarkoitus on nauttia ja tehdä läheisten elämästä parempaa. Jos onnistun teoillani tekemään toisen ihmisen onnelliseksi, niin mun mielestä se on todella upeeta. Oma tarkoitus on siis löytää ympärilleni ihmisiä, jotka ansaitsevat rakkauteni: puoliso, lapsia, hyviä ystäviä.
Mitä tarkoitat sillä, että löytää merkitystä elämään?
Olen kristitty ja uskon, että ihmiselämän tarkoitus on rakkaussuhde Jumalan, Luojan, kanssa. Se on se perimmäinen, lopullinen tarkoitus. Tarkoitus täyttyy, kun uskoo Jeesukseen – Jumalan Poikaan ja Vapahtajaan. Siitä tarkoituksesta sitten versoo monenlaisia merkityksiä elämään täällä maailmassa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Lue viktor frankl - ihmisyyden rajalla.