Meillä on laittaa 500.000 euroa asuntoon ja sillä ei saa helsingistä
Mitään mitä haluttaisiin. Työt keskustassa. Minne me muutettaisiin?
2 aikuista ja yksi koululainen
Kommentit (203)
Vierailija kirjoitti:
500.000 on aika pieni raha Helsingissä, mutta kokeile hakea asuntoa Espoosta metron varrelta. Helsingistäkin löytyy asuntoja tuohon hintaan vaikka kuinka paljon. Ne eivät tietenkään ole keskustassa, mutta jo Kulosaaresta tai Lauttasaaresta alkaa löytymään ja molemmista pääsee nopeasti keskustan työpaikoille.
Ala-Tikkurilasta ja Tapulikaupungista saa halavalla.
Porin reuna-alueilta saa 4h+k 35 000-40 000. Halvin kaksio viisi tuhatta, aivan oikein 5000 euroa. Muuttakaa tänne ja loput rahat elämiseen. Töitä ei ehkä ole, mutta kannattaako seinistä maksaa hulluja summia.
https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/834647-keskustan-kaupallinen-…
Keskustan elinvoima hiipuu.
Kauppakamari on ollut siitä huolissaan jo pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei, toisaalta ei kodin kuulukaan maksaa puoltamilliä tai enemmän täällä piskuisessa suomenmaassa.
Me ei haluttu Helsinkiin, meille riitti/riittää tämä sijainti 20min välimatkalla radan ja lisäksi suoran bussiyhteyden kera. Saunallinen neliö+keittiö ja onpa vielä vh ja 20m2 terassi+pihapläntti, hinta oli 150 000€. Juu rakennusvaiheessa kaupat uusi oli.
Tällä hetkellä hinta olisi sen satatonttua suurempi, mutta eipä olla myymässä.Missä hevonp*rsiissä asutte jos 4h+keittiö hinta on 250 000 e vuonna 2020?
Avaapa Oikotien myytävät asunnot.
Laita hakualeeksi Helsinki ja klikkaa vaikka 3 h ja 4 h.
Laita suodattimeksi "Näytä halvimmat ensin".
Saat paljon hakutuloksia perheasunnoista Helsingissä, joista osa on jopa alle 200 000 euroa.
Siellä ne normaali helsinkiläiset asuvat, eivät Stokkan naapurissa.
PS. Tämä ketju on ensimmäinen, missä olen ikinä törmännyt ajatukseen, että asunnon pitäisi olla lähellä työpaikkaa ja olen asunut Helsingissä 50 vuotta. Asunto on yksinkertaisesti eri asia, kun taas työpaikat vaihtelevat.Olen asunut Stadissa 57 vuotta ja aina duunipaikka on ollut kohtuu lähellä himaa.
Se on erikoista.
Minun työpaikkani ovat vaihdelleet Helsingin keskustasta Espooseen, Vantaalle ja Helsingin laidalle. Nykyään on hienoa jo se, jos saa työpaikan, saati että ssisi valita sen osoitteen! En todellakaan ala muuttaa kotiani parin vuoden välein tukn takia. Nykyäänhän ei vskituisiakasn töitä siis ole, vaan määräaiksisia kaikki tyynni. Vakituisillekin tulee tosin herkästi lähtö nykytyömarkkinoilla.
Vierailija kirjoitti:
Niin 500.000€ velkaa. Plus korot päälle n.150.000€.
Olette kuzezza.
Ei kukaan ole kusessa, asunnon arvot nousee 4% vuodessa täällä kantakaupungissa. HARVAT vain kuuluvwt siihen kategoriaan että on varaa asua Töölössä. Tykkään myös kantakaupunkilaisesta infrastruktuurista, ihmisistä, koulutuksesta, porrasrappujen siisteydestä ja ylipäätään töölöläisestä korkeastikoulutettujen hengestä. Moni ei sitä arvosta eikä tajua sitä eroa kun asuu maakunnissa. Eikä tarvii koskaan tietääkään.
Katsos jos korot kustantais 150 000 , niin arvonnousu on vähintään 200 000.
Mä itse omistan 73 m2 Töölöstä, Helsingin todellisesta sydämestä. Asunnon arvo on nyt noin 500 000€. Se on velatonhinta eikä taloyhtiölle velkaa.Vuokraa pyydän 1600€/kk ja hyvin on vuokralaiset vihtyneet. Asunnon arvo on noussut lähivuosina 20K€/vuodessa. Ajattelin myydä vuonna 2023 hintaan 560 000€.
Lämpimästi tervetuloa asuntokaupoille,mielellään esittelen itse :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti saa asunnon Helsingistä sillä rahalla. Taidatte vaan katsella vääränlaisia väärällä sijainnilla.
Ensinnäkään ei ole tarpeen asua kantakaupungissa, työmatka on keksitty ja Helsingissä on toimiva julkinen liikenne. Alatte siis katsoa asuntoa jostakin lähiöstä/ muusta kaupunginosasta kuten kaikki muutkin helsinkiläiset tekevät.
Esim me asumme 4 h perheenä 4 h ja siis 80 m2 asunnossa yhdessä hyvämaineisessä lähiössä kerrostalossa, asunto maksoi n 400 000 euroa ja keskustaan pääsee bussilla 40 minuutissa.Jos he HALUAVAT asua nimenomaan kantakaupungissa?
40 minuuttia keskustaan on aivan hemmetin paljon.Helsingissä matkat nyt vain kestävät. Maalaiset eivät sitä yleensä ymmärrä. Jo ratikkamatka Sokokselta Stokkalle voi kestää ruuhkassa pidempään kuin sen matkan kävely jalkaisin.
Maalla etäisyydet mitataan kilometreinä, Helsingissä aikana.Joo siis minä olen helsinkiläinen, ja 40 minuuttia keskustaan on ihan liikaa.
Aivan itäisimmästä Helsingistä, eli Vuosaaresta ja Mellunmäestä metrolla 20 minuuttia ytimeen. Tämä karu fakta tähän nyt tiedoksi niille, jotka kuvittelee, että keskustassa asumisen vaihtoehtona on istuminen 40 minuuttia bussissa. Juu ei ole, vaan tosiaan sieltä lähiöistäkin pääsee ihan kohtuuajassa keskustaan, kunhan valitsee lähiönsä järkeväsri
20 minuuttia metrossa Vuosaaresta Rautatieasemalle, mutta kaikkineen saa varata aikaa reippaasti enemmän. Viitisen minuuttia / pääty asemalle laskeutumiseen tai sieltä poistumiseen ja tietysti jos ei satu juuri aseman päällä asumaan niin täytyy jollain konstila ensin päästä sinne asemalle. Jos liisätään kuvioon liityntäliikenne niin äkkiä ollaan lähempänä tuntia kuin 20 minuuttia.
No just joo. Minä asun Vuosaaressa, eli menen sen kaikkein pisimmän reitin ja minä kun lähden kotiovestani pihalle, niin nousen ytimessä maanpinnalle alle puolessa tunnissa. Jokaisella Vuosaarea ja Mellunmäkeä lähempänä asuvalla on tietenkin se matka vieläkin lyhyempi. Metroja kulkee päivisin viiden minuutin välein, joten aikatauluja ei tarvi miettiä.
Ihmiset myöskin kuvittelee, että nämä Ullanlinnassa ja Eirassa asuvat ovat muutamassa minuutissa keskustassa. Eivät ole, kyllä sieltäkin kestää varsinkin kävellen teputella stokkalle.
Eli asut käytännössä metroaseman päällä, muuten tuo ei ole mahdollista. Olen asunut myös Vuosaaressa, Aurinkolahdessa ja sieltä realismia oli 45min keskustaan.
Vuosaaren aseman päällä ei ole asuntoja, kuten tiedät/tietäisit jos olet/olisit Aurinkolahdessa asunut. Asun siis muutaman minuutin päässä. Ryömimälläkö sä sieltä Aurinkolahdesta olet metroasemalle kulkenut, jos kerran kolme varttia olet saanut koko reissuun uppoamaan? Aurinkolahden aukiolta on Vuosaaren Metroasemalle 800 metriä matkaa ja itse kävelen sen 7-8 minuutissa.
Itse en lähtisi hakemaan asuntoa työpaikan perusteella. Esim. veljeni on asunut pk-seudulla 25 vuotta. Hän ollut siitä 20 vuotta samassa työpaikassa. Työpaikan sijainti on vaihtunut useaan kertaan eri kaupunginosissa ja ollut välillä Kirkkonummellakin. Syitä on ollut useita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti saa asunnon Helsingistä sillä rahalla. Taidatte vaan katsella vääränlaisia väärällä sijainnilla.
Ensinnäkään ei ole tarpeen asua kantakaupungissa, työmatka on keksitty ja Helsingissä on toimiva julkinen liikenne. Alatte siis katsoa asuntoa jostakin lähiöstä/ muusta kaupunginosasta kuten kaikki muutkin helsinkiläiset tekevät.
Esim me asumme 4 h perheenä 4 h ja siis 80 m2 asunnossa yhdessä hyvämaineisessä lähiössä kerrostalossa, asunto maksoi n 400 000 euroa ja keskustaan pääsee bussilla 40 minuutissa.Jos he HALUAVAT asua nimenomaan kantakaupungissa?
40 minuuttia keskustaan on aivan hemmetin paljon.Helsingissä matkat nyt vain kestävät. Maalaiset eivät sitä yleensä ymmärrä. Jo ratikkamatka Sokokselta Stokkalle voi kestää ruuhkassa pidempään kuin sen matkan kävely jalkaisin.
Maalla etäisyydet mitataan kilometreinä, Helsingissä aikana.Joo siis minä olen helsinkiläinen, ja 40 minuuttia keskustaan on ihan liikaa.
Aivan itäisimmästä Helsingistä, eli Vuosaaresta ja Mellunmäestä metrolla 20 minuuttia ytimeen. Tämä karu fakta tähän nyt tiedoksi niille, jotka kuvittelee, että keskustassa asumisen vaihtoehtona on istuminen 40 minuuttia bussissa. Juu ei ole, vaan tosiaan sieltä lähiöistäkin pääsee ihan kohtuuajassa keskustaan, kunhan valitsee lähiönsä järkeväsri
20 minuuttia metrossa Vuosaaresta Rautatieasemalle, mutta kaikkineen saa varata aikaa reippaasti enemmän. Viitisen minuuttia / pääty asemalle laskeutumiseen tai sieltä poistumiseen ja tietysti jos ei satu juuri aseman päällä asumaan niin täytyy jollain konstila ensin päästä sinne asemalle. Jos liisätään kuvioon liityntäliikenne niin äkkiä ollaan lähempänä tuntia kuin 20 minuuttia.
No just joo. Minä asun Vuosaaressa, eli menen sen kaikkein pisimmän reitin ja minä kun lähden kotiovestani pihalle, niin nousen ytimessä maanpinnalle alle puolessa tunnissa. Jokaisella Vuosaarea ja Mellunmäkeä lähempänä asuvalla on tietenkin se matka vieläkin lyhyempi. Metroja kulkee päivisin viiden minuutin välein, joten aikatauluja ei tarvi miettiä.
Ihmiset myöskin kuvittelee, että nämä Ullanlinnassa ja Eirassa asuvat ovat muutamassa minuutissa keskustassa. Eivät ole, kyllä sieltäkin kestää varsinkin kävellen teputella stokkalle.
Eli asut käytännössä metroaseman päällä, muuten tuo ei ole mahdollista. Olen asunut myös Vuosaaressa, Aurinkolahdessa ja sieltä realismia oli 45min keskustaan.
Vuosaaren aseman päällä ei ole asuntoja, kuten tiedät/tietäisit jos olet/olisit Aurinkolahdessa asunut. Asun siis muutaman minuutin päässä. Ryömimälläkö sä sieltä Aurinkolahdesta olet metroasemalle kulkenut, jos kerran kolme varttia olet saanut koko reissuun uppoamaan? Aurinkolahden aukiolta on Vuosaaren Metroasemalle 800 metriä matkaa ja itse kävelen sen 7-8 minuutissa.
Joo, mäkin asuin siinä Mustankivenaukiolla, ihan metroaseman kupeessa.Valehtelematta kävelin hitaasti kotoani metroon alle 4 minutissa. Ihan paras sijainti. Mikä kumma ihmisillä on parjata Vuosaaren sijainuia ja minuutteja keskustaan? Mitä siellä keskustassa niin kiehtoo, se kompwssitasanneko? Vuosaari on kyllä parasta aluetta asua. Vertailuna mm. asumiset Marjaniemessä, Etu-Töölössä, Taka-Töölössä sekä Kruunuhaassa. Tätä ei landet tiedä ;)
Vierailija kirjoitti:
Tälle en lämmennyt. 0/5
1/5. Aika moni muu lämpeni. Sehän se on trollien tarkoitus.
Ostakaa, ostakaa, ennen kuin loppuvat!
Nää nyt vaan maksaa näin paljon!
Kahden vuoden päästä saatte tästä kymmenien tuhansien eurojen voiton!
@ittu mitä @askaa.
Itä-Helsingistä saa. Täälläkin on mukavia alueita.
OsakeTöölöstä kirjoitti:
Mä itse omistan 73 m2 Töölöstä, Helsingin todellisesta sydämestä. Asunnon arvo on nyt noin 500 000€. Se on velatonhinta eikä taloyhtiölle velkaa.Vuokraa pyydän 1600€/kk ja hyvin on vuokralaiset vihtyneet. Asunnon arvo on noussut lähivuosina 20K€/vuodessa. Ajattelin myydä vuonna 2023 hintaan 560 000€.
Lämpimästi tervetuloa asuntokaupoille,mielellään esittelen itse :)
Oletko kuullut siitä, että asuntojen hintaan vaikuttaa yleinen taloussuhdanne eli se, miten hyvä taloustilanne ihmisillä on ja pankkien mahdollisuus lainoittaa? Asuntolainojen korkovähennys ollaan poistamassa, myös lainaehtoja ollaan kiristämässä jo nykyäänkin. Nyt olemme lisäksi menossa kohti lamaa.
Ostin vuosi sitten tyttärelle asunnon Helsingistä. 200m juna-asemalle. Alle 200te.
Vierailija kirjoitti:
https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/834647-keskustan-kaupallinen-…
Keskustan elinvoima hiipuu.
Kauppakamari on ollut siitä huolissaan jo pitkään.
Jokainen yrittäjä katsokoon peiliin nykymaailman menon kanssa. Keskustassa viihtyisi enemmän ihmisiä, jos olisi aikaa siellä käydä eikä työelämä imisi viimeisiä mehuja. Olisi myös sitä rahaa millä kuluttaa ja turvattuja työsuhteita että säästöjä uskaltaa käyttää. Kiviajalkakaupoissa on ahdistavaa käydä kun yrittäjät eivät anna katsella rauhassa ja pakottajat myyjät tekemään väkinäistä lisämyyntiä. Asiakas tuntuu olevan kivijalkakaupassa vain kävelevä rahakukkaro, mistä pitää tikistää kaikki mitä irti lähtee ja jos ei rahaa anna niin ollaan naama norsunvääränä. Lisäksi valikoima on ihan sitä samaa mitä muuallakin. Tässä toki vaikuttaa myös keskustan ahneet vuorkanantanat.
Muutatte 50 km päähän Helsingistä ja käytte sieltä käsin sitten töissä saatanan idiootit. Ampukaa ittenne oikeesti. Pakko olla trolli.
Naurettava aloitus. Suurin osa ostaa asuntonsa asuntolainalla, myös ne joilla on puoli milliä lyödä tiskiin. Jos pitää saada asunto ilman lainarahaa niin sitten joutuu tinkimään joko sijainnista tai neliöistä. Kahden sadan neliönt okt Ullanlinnassa merinäköalalla järven rannalla puolella millillä ei saa. Vähän realismia kehiin.
Asuntohaulla löytyy esimerkiksi hintaluokassa 400-500te asuntoja 351 kappaletta. Vaikea nähdä etteikö tuosta määrästä (ilmoitettuja asuntoja) joku olisi ap:lle sopiva.
Saa asunto Helsinkesä. Ei yhtö raha silti asu Helsinki. T. Abdi
Mä oikeasti ihmettelen keskustan hintoja. Miten ne voisivat pysyä sellaisina, kun Suomen väestö vöhenee, muuttovoitto Helsinkiin on jo jonkin aikaa ollut "ulkoa tullutta" myös maan sisäisenä muuttoliikkeenä, Suomen talouskasvu on ollut todella heikkoa jo pitkään, eikä ikinä yltänyt nousukauteen muiden Euroopsn maiden kanssa. Siis jopa Krekkalla on mennyt siinä paremmin viime aikoina.
Ja Suomen kilpailukyky on heikkoa ksnsainvälisesti verrattuna ja olemme eläneet valtiona, kuntina ja yksityistalouksinakin velaksi jo pitkään. Ihan oikeadti, kertokaa mulle, mimä ylläpitää tätä jaykossa? Kun vielä suuret ikäluokat eläköityvät ja huoltosuhde heikkenee ja nuorten työsdäköyvien (Suomen työllisyysastekin on äärettömön heikko) pitäisi elättää sekä itsensä että kaikki työelämän ulkopuolella olevat kuten eläkeläiset . Myös sote-menojen kasvu jatkuu, sillö elinikä pitenee ja sairausmenot ja palvelumaksut kasvavat.
Tätä kuplaa on paisuttanut Euroopan keskuspankki, joka on ns elvyttänyt painamalla rahaa koko vuosikymmenen pää märkänä. Se on johtanut halpoihin lainoihin ja hintojen nousuun. Mutta se ei voi jatkua loputtomiin. Nähdäkseni joku kupla tulee puhkeamaan ennen pitkää pakostakin ja se tulee näkymään asuntojen arvoissa.
Minä en ymmärrä, miksi pitää mennä Ainoan kautta kiertoreittiä metroon sen sijaan, että kävelisi ulkona suoraan metron toiselle sisäänkäynnille ja menisi sieltä suorinta reittiä. Viidet liukuportaat ovat tosin sielläkin, mutta ne ovat peräjälkeen ilman ylimääräistä kiertelyä.