Ruokaostosten tilaaminen kotiin
Mitä mieltä olette tuosta ainakin k-ryhmän kauppojen tarjoamasta palvelusta että ruokaostokset tilataan netissä ja ne tuodaan kotiin? Täällä kuljetusmaksu 9,90 € + materiaalimaksu (ilmeisesti niistä pahvilaatikoista missä ne tuodaan) 0,60 €. Säästääkö siinä siis pidemmän päälle kuitenkaan? Heräteostokset jää tekemättä?
Kommentit (37)
Kiinnostaisi myös tuo palvelu. Jos ostaa kerralla paljon, vaikka viikon ruuat ja tilatessa jättää just nuo heräteostokset pois, voisi ajatella että kymppi ei niin hirveästi ole.
Minustakin kuljetusmaksu on turhan korkea. Äärimmäisessä hädässä voisin käyttää, mutta muuten en.
En käyttäs. Haluun tarkastaa ruokien päivämäärät ja yleiskunnon ennen kuin ostan.
Käytän joka viikko. 10€ siitä, että ei tarvitse käyttää kahta tuntia ruokakaupassa on aivan väärti. Kamat kannetaan suoraan jääkaapin eteen. Ja todella hyvälaatuista kamaa.
Mäkin mietin että tulisiko suunniteltua ja käytettyä ruoka tehokkaammin kun saisi rauhassa suunnitella kotona + ei tarvitsisi kantaa niitä ostoksia useampaa kerrosta ylös.
Mä ostan noin kerran kuussa kotiinkuljetuksella isomman ostosmäärän. Täälläkin kuljetus maksaa tuon kympin.
Itselleni autottomana tuo on aivan mahtava palvelu! Säästää rahaa ja hermoja, kun kaupassa ei tarvitse ravata niin usein. Ihanaa, kun ei tarvitse itse kantaa esim. vessapapereita, kissanhiekkaa, pesuaineita, kuivaruokakaapin aineksia jne. Nuo ison marketin hinnatkin ovat keskustan marketia ja lähikauppaa paljon edullisemmat ja valikoimakin parempi.
Ne heräteostokset voi jättää tekemättä ihan siellä kaupassakin.
Vierailija kirjoitti:
En käyttäs. Haluun tarkastaa ruokien päivämäärät ja yleiskunnon ennen kuin ostan.
Ruoan laadusta ei tarvitse olla huolissaan. Huonoa ja vanhaa ei mukaan pakata. Olen tehnyt sitä työkseni nyt kaksi vuotta.
Käytän toistuvasti. Ja on ollut onnistunut valinta.
Tuoretuotteet ovat olleet tuoreita, ja päiväykset maidoissa ja maitotuotteissa kunnossa.
Miksi kauppa palvelisi tuollaisessa asiassa huonosti, ja menettäisi siksi asiakkaita, joten homma on pidettävä laadukkaana?
Kaupan alalla on kilpailu tosi tiukkaa K - Skauppojen kesken. Ruuan kotiinkuljetus ei todellakaan ole edes kannattavaa liikkeille, mutta siinä kosiskellaan tulevaisuuden asiakkaita, tarjoamalla palveluja ajoissa.
Olen käyttänyt jo kohta kaksi vuotta. Mulla bussimatka lähimpään Citymarkettiin maksaa edestakaisin 8€, joten 1,90€ on mielestäni aika pieni raha siitä, ettei tarvitse itse lähteä kauppaan. Sitäpaitsi joutuisin tekemään useamman kauppareissun, koska en mitenkään saisi tuotua viikon ruokia, kissanhiekkoja, pesuaineita, kissojen ja koiran ruokia kerralla.
Ruokamenoni ovat pienentyneet, koska mietin tarkemmin, mitä ostan. Heräteostokset jäävät pois. Yleensä teen seuraavan tilauksen samana tai seuraavana päivänä, kun edellinen on toimitettu kotiin. Alan siis laittaa tilaukseen niitä tavaroita, joita tiedän viikon päästä tarvitsevani. Monesti jossain vaiheessa tulee himo tilata suklaata ja kaikenlaisia herkkuja, mutta usein toimituspäivää edeltävänä iltana (kun olen syönyt eikä mieli tee yhtään mitään) käyn poistamassa kaiken turhan tilauksestani.
Olen miettinyt ihan samaa, mutten ole uskaltanut käyttää palvelua. Nytpä taidan kokeilla, hyviä kommentteja täällä. Minullakaan ei ole autoa ja vaikka asun suuressa kaupungissa, ruokakauppa on silti hieman kaukana just ajatellen isojen määrien kantamista. Joudun siis käymään monta kertaa viikossa kaupassa, joten kymppi on kohtuullinen summa ajatellen miten paljon säästän aikaa ja vaivaa, ja ehkei tosiaan tule sorruttua niihin heräteostoksiinkaan.
Ainakin meidän kaupugissa tuo K-kaupan kotiinkuljetus maksaa plussakortilla 9.90, ja siihen tietenkin nuo pahviset kuljetuslaatikot, jotka jää ostajalle, maksavat jotain 20 centtiä / kpl.
Vierailija kirjoitti:
Käytän joka viikko. 10€ siitä, että ei tarvitse käyttää kahta tuntia ruokakaupassa on aivan väärti. Kamat kannetaan suoraan jääkaapin eteen. Ja todella hyvälaatuista kamaa.
Käyttäisin kyllä, jos ruokaostoksiini menisi kaksi tuntia. Itselläni menee max 15 min.
Käytän kerran viikossa ja omasta mielestäni kannattaa ehdottomasti. Bussilla menisi matkoihin 6,40 euroa ja viikon ostokset kerralla olisi rasittavaa raahata joten todennäköisesti joutuisin käymään toisenkin kerran. Lisäksi bussilla kulkiessa joutuisin kuluttamaan ruokaostoksiin useamman tunnin matkoineen kun bussit kulkevat harvemmin. Auto jolla tulen kaupunkiin lähtee saman tien takaisin ja seuraava kahden tunnin kuluttua. Kolme ja puoli tuntia kauppareissuun on paljon. Enää en luopuisi palvelusta vaan maksan ilomielin kympin siitä että reipas työntekijä kantaaa ostokset minulle kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruoan laadusta ei tarvitse olla huolissaan. Huonoa ja vanhaa ei mukaan pakata. Olen tehnyt sitä työkseni nyt kaksi vuotta.
Totta kai kirjoitat noin koska teet sitä työksesi ;)
En käytä, koska oluet ja tupakat pitää kuitenkin hakea itse. Mitään heräteostoksia en tee koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin mietin että tulisiko suunniteltua ja käytettyä ruoka tehokkaammin kun saisi rauhassa suunnitella kotona + ei tarvitsisi kantaa niitä ostoksia useampaa kerrosta ylös.
kyllä tuli. Käytin palvelua säännöllisesti vuoden verran, laskin että tuon kotiinkuljetusmaksun säästän moneen kertaan sillä ettei tule niitä heräteostoksia tehtyä. Ja kun koko ajan seurasi ostoskorin hintaa niin
aika paljon tuli niitä ylimääräisiä siinä vielä karsittua. Nyt asun lähempänä kauppaa niin enää en käytä säännöllisesti, aina joskus. Ja viime vuonna oli vielä k-ruoka sovelluksessa keräilypassi jolla sai aina joka kuudennen kuljetuksen ilmaiseksi niin laskin että sekin pienensi kuljetusmaksua tavallaan.
Tykkäsin älyttömästi.
Itse saattaisin hyvinkin harkita käyttäväni toisinaan, jos näin tekemällä voisin mm. säästää aikaa ja kenties myös hieman vaivannäköä. (Vaikka oma "vaivansa" on siinäkin, että suunnittelee ensin, mitä aikoo kaupasta tilata).
Mutta, mutta nyt sinkkuna ja yksin elävänä minulla on verraten helppoa käydä lähikaupassani hakemassa kotiinitavanomaisimmat ruoka -tarpeeni oikeastaan melkein mihin tahansa kellon lyömään kun olen valveilla, melkein joaksiena vuoden päivänä, joten tilaukselle ei ole ollut tarvetta. Eläisin vaikka sitten lapsieni kanssa samaa arkea ( ehkä siis vielä joskus), niin mieluummin minä lähtisin ulkoilemaan ja puistoon lasten kanssa kuin pyörimään automarkettiin yhdessä lasten kanssa.
Sinkkumies
PS: Ainakin isommissa päivittäistavarakaupoissa olevia itsepalvelukassoja sen sijaan vältän, enkä siten käytä niitä, enkä haluaisi käyttää niitä tulevaisuudessakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäisin kyllä, jos ruokaostoksiini menisi kaksi tuntia. Itselläni menee max 15 min.
Mulla on 5 henkinen perhe, joka sisältää 3 teinipoikaa. Kävin kaupassa max 2x vkossa. Nyt en käy ollenkaan. 10l maitoa, mehut, leivät, leiväpäälliset, hedelmät, vihannekset etc etc. Tulee 10min klikkailulla (kun aina voi käyttää edellisen viikon tilausta pohjana uudelle tilaukselle) tosiaan jääkaapin eteen. Joka viikko.
Meillä maksaa 15,90 €. En malta maksaa. Ehkä en tuota kymppiäkään, sillä saa paljon ruokaa.