Ruokaostosten tilaaminen kotiin
Mitä mieltä olette tuosta ainakin k-ryhmän kauppojen tarjoamasta palvelusta että ruokaostokset tilataan netissä ja ne tuodaan kotiin? Täällä kuljetusmaksu 9,90 € + materiaalimaksu (ilmeisesti niistä pahvilaatikoista missä ne tuodaan) 0,60 €. Säästääkö siinä siis pidemmän päälle kuitenkaan? Heräteostokset jää tekemättä?
Kommentit (37)
Olen käyttänyt Helsingissä aika paljon. Välillä olen saanut ilmaisiakin kuljetuksia erityisetuina. Erittäin hyvä palvelu on. Tilaan Ruoholahden Citymarketista, joten valikoimakin on todella iso. Suurimmaksi osaksi käyn lähikaupassa itse ja sitten välillä tilaan isomman satsin tuon palvelun kautta.
Täällä prismassa on myös kuljetuspalvelu 9.90 hintaan. Mietin vakavasti jos sen avulla tekisi kaikki joulun ruoka ostokset. Mulla ei meinaa hermo kestää sitä ruuhkaa ja jonottamista.
Vierailija kirjoitti:
En käytä, koska oluet ja tupakat pitää kuitenkin hakea itse. Mitään heräteostoksia en tee koskaan.
Suunnitteletko sinä oluen oston? Olut jos mikä on minulla heräteostos, tosin hyvin harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käytä, koska oluet ja tupakat pitää kuitenkin hakea itse. Mitään heräteostoksia en tee koskaan.
Suunnitteletko sinä oluen oston? Olut jos mikä on minulla heräteostos, tosin hyvin harvoin.
Kyllä tietenkin. Laatikko viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käyttäs. Haluun tarkastaa ruokien päivämäärät ja yleiskunnon ennen kuin ostan.
Ruoan laadusta ei tarvitse olla huolissaan. Huonoa ja vanhaa ei mukaan pakata. Olen tehnyt sitä työkseni nyt kaksi vuotta.
Iloa työhön. Teet tärkeää työtä.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin mietin että tulisiko suunniteltua ja käytettyä ruoka tehokkaammin kun saisi rauhassa suunnitella kotona + ei tarvitsisi kantaa niitä ostoksia useampaa kerrosta ylös.
Ruokakulut pienenivät kun isommat ostot kerran kuussa kotiin, oli muutakin kuten taloustavaroita.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä oluet ja siideritkin saa tilattua. Pitää vaan olla täysi-ikäinen vastaanottamassa lähetyksen.
Mistä liikkeestä?
Aika korkea kuljetusmaksu. Mutta jos on iso perhe tai jos kuluttaa paljon esimerkiksi juotavia, niin onhan se kätevä? Toimiiko se myös Suomessa niin, että ottavat samalla panttipullot ja -tölkit mukaansa?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä oluet ja siideritkin saa tilattua. Pitää vaan olla täysi-ikäinen vastaanottamassa lähetyksen.
Jotain faktaa tähän, kiitos. Mistä liikkeestä toimitetaan alkoholipitoisia juomia kotiin?
Käytän isompiin ruokaostoksiin ja on todella kätevä. Voi samalla tilata kaikki isot ja painavat, viikoksi ruokaa eikä tartte miettiä miten paljon voi ostaa kun ei jaksa kantaa. Kun tilaa ison tilauksen, niin se 9,90€ ei tunnu enää loppusummassa.
Olen myös miettinyt 9,90€ kuljetusmaksun niin, että säästän sen heräteostoksissa kun voin suunnitella viikon ruokia ja hioa ostoslistan. Tulee valittua myös terveellisempää ruokaa. Kaikki namit ja turhat herkut tulee karsittua listalta pois turhina. Bensakin maksaa ja voi sitä omalle ajalleenkin jonkun arvon laskea. Ja onhan se ihan juhlaa kun joku kantaa ne kaikki painavat kauppakassit sulle eteiseen asti. Aina on tullut hyvää laatua, tuoreet vihannekset ja hyvin päiväystä maito- ja lihatuotteissa. Kaikki tuotteet ovat olleet laadultaan kuin itse valitsemaani.
Kääntöpuolena on, että suunnitelmallisuutta tarvitaan eli se tilauslista täytyy käydä tekemässä ja kliksutella järjestelmästä tuotteet yksitellen listalle (2 sitruunaa, 2 kg pussi Peruna-Jussin jauhoisia perunoita...). Varsinkin ekalla kertaa tähän pitää käyttää vähän aikaa. Myöhemmin voi hyödyntää vanhoja pohjia. Käyttöliittymää on helppo käyttää. Alkoholia ja tupakkaa ei voi ostaa. Kotona pitää olla tiettyyn aikaan.
Mutta esim. perjantaina on ihanaa kun voi tulla tulla suoraan töistä kotiin ja safkat tulee illalla kotiinkuljetuksella, eikä lauantaistakaan tarvitse uhrata ruokakaupassa käymiseen.
Ruokakuskit ovat tulleet täsmällisesti ilmoitettuna aikana. Aikaikkuna on 2h, mutta samana päivänä tulee vielä tarkennus ajankohtaan.
Kyllä mä suosittelen ainakin kokeilemaan.
Vierailija kirjoitti:
Aika korkea kuljetusmaksu. Mutta jos on iso perhe tai jos kuluttaa paljon esimerkiksi juotavia, niin onhan se kätevä? Toimiiko se myös Suomessa niin, että ottavat samalla panttipullot ja -tölkit mukaansa?
Ei ainakaan Cittarissa, josta mä tilaan. Asia ei kuitenkaan ole mulle ongelma. Lähistöllä asuu pitkäaikaistyötön mies ja meillä on diili, että laitan hänelle tekstarin, kun nostan jätesäkillisen tyhjiä pulloja pihaan. Hän käy ne siitä sitten päivän aikana hakemassa. Win-win.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan Cittarissa, josta mä tilaan. Asia ei kuitenkaan ole mulle ongelma. Lähistöllä asuu pitkäaikaistyötön mies ja meillä on diili, että laitan hänelle tekstarin, kun nostan jätesäkillisen tyhjiä pulloja pihaan. Hän käy ne siitä sitten päivän aikana hakemassa. Win-win.
Ei ole Alepan Kauppakassissakaan tätä palvelua. Ihmettelin lisäksi mistä saa alkoholituotteet kotiin. Ilman tarkempaa faktaa oletan, että taas tuuli huulia heilutteli. Alepasta ei saa edes tulitikkuja, sytkäreitä eikä pitkäpiippuisia takkasytyttimiä koska ne lasketaan kaikki tupakkatuotteiksi. Joskus jaksaa hämmästyttää nämä kaikkitietävät jotka paljastavat vain oman kokemattomuutensa koko asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käyttäs. Haluun tarkastaa ruokien päivämäärät ja yleiskunnon ennen kuin ostan.
Ruoan laadusta ei tarvitse olla huolissaan. Huonoa ja vanhaa ei mukaan pakata. Olen tehnyt sitä työkseni nyt kaksi vuotta.
Totta kai kirjoitat noin koska teet sitä työksesi ;)
Ei olisi kauppiaan edun mukaista pakata vanhaa tai huonoa tavaraa mukaan,loppuu asiakkaat.
Bussilla kaupassa käynti edestakaisin maksaa meillä 6.60e( plus menetetty aika ja vaiva joka kaupassa käymisestä ja kassien kantamisesta tulee) joten tuo palvelu on käytännössä meille ilmainen.
Jouduin käyttämään sairastaessa. Kympin kuljetusmaksu oli pieni hinta siitä että ei tarvinnut kauppaan klonkata
Aivan huippu palvelu! Joulunakin oli ihana saada ostokset kotiovelle. Ei tarvinnut lähteä kauppaan tungoksen keskelle lasten kanssa. Tuotteet on aina olleet priimaa ja olen todella tarkka hedelmien, vihannesten yms. Suhteen.
Teen sitä opintojen ohessa ja yhtä hyvin voin hyllyttää tai istua kassalla. Täällä riittää tuntitöitä kioskeissa ja kaupoissa ihan mielin määrin. :D