Mitäs tänään ruokana?
Ite tein yrttistä soppaa, joka sisälsi kanaa, linssejä, porkkanaa, paprikaa, selleriä ja tomaattimurskaa. Ihan maukasta oli!
Kommentit (96)
Tein itse Palak paneeria, onnistui tosi hyvin ja oli herkullista 😊
Eilen tv-ohjelmassa kehotettiin syömään särkeä, koska se on järkiteko. Muistin, että mulla on jääkkärissä purkki kyseistä kalaa, joten ei kun siitä jotain. Olen yksin himassa, niin tein bataattiviipaleista pohjan, jonka päälle laitoin sipulia, särkeä, mausteita ja juustoa ja sit uuniin. Tuli tosi hyvää sapuskaa - mies ei varmaan olis syönyt suurin surminkaan :)
Sulattelin pakkasesta kermaista, paahdetuista kukkakaaleista tehtyä sosekeittoa ja sen kaveriksi paahdoin eilen leivottuja porkkanasämpylöitä. Pitää vähän tyhjentää pakastinta välillä, että saa taas ylijäämäruokia sinne mahtumaan. Yksin elelen nykyään ja olen tottunut tekemään "vähän" liian suuria satseja kerralla. Onpahan aina laiskalle päivälle valmiina jotakin, kunhan vaan sulattelee. Huomenna possu-kaalipataa ja perunoita.
Lounaaksi makkaraa ja perunamuusia, päivällinen tonnikalapizzaa.
Kananuudelipeltiä, jossa kirsikkatomaatteja ja fetaa.
Tomaattikeitto (valmis nestemäinen noin litran pussissa).
Sulatettuja edamerpapuja siihen plus chevrekiekko.
Chevrepäällysteistä bruchettaa sen kanssa.
(Ehkä myöhemmin teen mustaviinimarjakiisseliä : ) ihan aidoista pakastemarjoista).
Leivoin muutaman sämpylän, ja koska jääkaapissa oli vain 3 pottua niin keitin ja viipaloin ne päällisiksi, grillausmaustetta päälle.
Työkaveri ei laita mitään ruokaa miehelleen. Ostaa vaan vitnes-patukoita itelleen ja mies grilliruokaa. Sääliksi käy ihanaa miestä.
Eilistä jauhelihaperunavuokaa ja salaattia. Arkista mutta hyvää.
Kateeksi käy teidän arkiruokianne! Pysyttekö hoikkina, kun syötte noin? Itse syön tällä hetkellä kevyesti, kun yritän laihduttaa. Minä en pysynyt hoikkana liian hyvillä ruuilla.
Siskonmakkarakastiketta tein töistä tultuani ja kaveriksi muusin+salaatin.
Kaksi lämmintä ruisleipää, jossa päällä oli jauhelihaa, salsaa ja juustoa, salaatin kanssa.
Leppäsavukassleria maustevoilla. Salaatin (salaatti, kurkku, punasipuli) kanssa. Jälkkäriksi peanutbuttermoussea.
Lidlin tarjouslihapullia (3,29€/kg) ja luomutomaattimurskaa (tuli kalliiksi, 79 senttiä/tölkki), jauhoja, voita ja vettä kastikkeeksi, tavallista tomaattimurskaa (24 senttiä/tölkki) ei ollut saatavana. Lisäksi keitettyjä perunoita. Herkullista kyllä. Rahatilanteeni on kunnossa, saan kohta perinnön, ja muutenkin säästöä on kertynyt tilille, kun olen Lidlissä paljon käynyt.
T. Lidl-mies.
Paistettua kuhaa, perunamuussia, mozarellasalaatti ja jälkkäriksi vadelmarahkaa ja vispipuuroa. Joo, äiti oli käymässä, osti ruoat ja kokkasi, ihanaa!
Pilaantuneita mutta syötäviä halpislihapullia kera tomaattikastikkeen. Muuhun ei riitä rahat
Joskus kerjää. Vielä minä kostan kun mutta tulee täyteen.
Isä oli paistanut 4 kiloa (!) kalamurkepihvejä. Toi niitä meillekin, syötiin niitä eilisen muusin ja kermaviilikastikkeen kanssa. Jotain porkkana- ja kurkkutikkuja leikkasin, mutta eipä ne kellekään kelvanneet.