Minä kaksivuotiaan kanssa autossa hautajaisten ajan.
Mieli isoäiti kuoli ja pieni hautajais tilaisuus pidettiin krematoriolla. Anoppi ei halunnut, että kaksivuotias lapsemme olisi tullut tilaisuuteen. Nelivuotias poikanne sai mennä tilaisuuteen. No minä sitten istuin autossa lapsen kanssa tilaisuuden ajan mutta mietin kyllä että onpa outoa.
Kommentit (28)
Ei tullut mieleen hommata kaksivuotiaalle hoitajaa hautajaisten ajaksi?
Hautajaiset oli toisella puolella maata ja kaikki mahdolliset hoitajat oli itse hautajaisissa.
Vierailija kirjoitti:
Hautajaiset oli toisella puolella maata ja kaikki mahdolliset hoitajat oli itse hautajaisissa.
Rahalla saa hoitajan. Ihan mistä päin Suomea tahansa.
Itse olisin jäänyt kotiin lasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olisin jäänyt kotiin lasten kanssa.
Onko lapsesi jotenkin sairas?Etkö olisi saanut rauhoittumaan ?OUTOA!!!!
Älkäähän nyt kirjoitusvirheitä tulee kaikille!
itse olisin mennyt lapsen kanssa mukaan ja jos lapsi olisi alkanut häiritsemään niin poistunut.
Olisin toki mennyt lapsen kanssa ja lähtenyt pois, jos hän olisi alkanut pitää ääntä, mutta anoppi halusi meidän pysyvän autossa. Lapsi oli myös erittäin rauhallinen tuohon aikaan.
Mietin vaan onko tuo nyt ihan normaalia, ettei noin pientä lasta saa tuoda hautajaisiin.
Minusta on oudompaa, etteivät lapsenlapset ole hautajaisissa. Mulle ei olisi tullut mieleenkään jättää lapsia pois isäni hautajaisista. He kuuluvat joukkoon osoittamaan, että elämä jatkuu. Muutenkin odotan, että lapset olisvat mukana, mutta toki jokainen saa tehdä omien lastensa kanssa kuten haluaa.
Oliko tuo vainaja siis AP:n isoäiti vai miehensä isoäiti?
Vierailija kirjoitti:
Miksei saanut tulla?
Senkun tietäis. Luuli varmaan, että lapsi alkaa kiutteleen. Mutta itse en jaksa ymmärtää miksi meidän piti istua autossa.
Vierailija kirjoitti:
Oliko tuo vainaja siis AP:n isoäiti vai miehensä isoäiti?
Miehen isoäiti, anopin äiti.
Mikset ajellut sen lapsen kanssa jonnekin?
Ai niin, ei sulla oo korttia.
Mielestäni 2 vuotias on liian pieni hautajaisiin. Itse olin sen ikäisenä äidinäitini hautajaisissa lähtenyt juoksemaan alttaria ympäri isosisko 8 v perässä.
Oma lapsenlapseni oli 3 vuotias isoisänsä hautajaisissa. Hän pysyi sylissäni kiltisti.
Minun esikoinen oli hautajaisissa kaksi vuotiaana ja sitten seuraavissa hautajaisissa joissa oltiin, oli myös jo kuopuskin mukana. Eli vauva ja kolmevuotias oli silloin. Ehkä nämä on makuasioita, mutta itselle ei tulisi mieleenkään, että hautajaisiin on joku ikäraja tai että sinne ei voisi lasten kanssa mennä (ellei sitten erikseen kielletä). Vanhemmat tietysti huolehtii lapsistaan ja siitä, etteivät he aiheuta häiriötä.
Ei tuo mitään . Oma äiti kielsi tuomasta 3 kuopusta isäni hautajaIsiin. 4 v isosisko sai tulla. Kuopukselle aiheuttaa vielä kahdenkymmenen vuoden jälkeenkin mielipahaa se, miksi hän ei saanut tulla tilaisuuteen. Toki mummo oli hankkinut lastenhoitajan hautajaisten ajaksi koska myös sisarusteni pienimmät eivät olleet tervetulleita.
Olisit vaan mennyt lapsen kanssa hautajaisiin. Jos lapsi alkaa marisemaan tai riehumaan niin sitten olisit poistunut kiltisti takavasemmalle. Aikuisen ihmisen elämä on valintoja. Voi totella ja tanssia muiden pillin mukaan tai sitten voi tehdä päätöksiä ihan itse.
No Suomessa pitää istua lasten kanssa kotona kunnes ne täyttää 18v ja sitten ne pitää potkaaista ulos ovesta. Verhot kiinni ja ovi lukkoon.
okei