Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kuuluu sinulle joka olet tipattomalla tammikuulla?

Vierailija
21.01.2020 |

Minkä verran käytät alkoholia normaalisti ja onko näiden viikkojen aikana tullut mitään muuta muutosta elämäntyyliin? Lasketko päiviä kun saat taas juoda?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut tipattomalla, mutta alkoholin käyttö on muuten vähentynyt. Ei edes maistu, vaikka toisaalta maistuu.

Vierailija
22/28 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sorruin yhden kerran viinipullon kumoamaan (olen kärvistellyt pitkään masennuksen kourissa) siksipä päätin jatkaa vielä helmikuunkin. Nyt on mennyt hyvin, vaikka joskus viinistä ”haaveilenkin”.

Puntaria en omista, mutta maha on varmaan pienentynyt ja näyttäisi kasvot kaventuneen.

Perjantaisin meni viinipullo ja aika usein viikolla muutama olut. Aamulla aina ottaa päähän kun illalla sortuu. Yksinäisyyteen minä sitä viiniä varmaankin otan ja mukamas tuntuu että rentouttaa.

Olen eläkkeellä. Liikuntaharrastusta olen tässä elvytellyt. Tarkoitus on, että yritän vähentää niin ettei viinipullo kuulu ohjelmaan joka viikonloppu ja viikolla en ota ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tipattomalla enkä ainakaan kaipaa alkoholia mitenkään. Tosin minulle tulee välillä niitä tipattomia muinakin kuukausina joten ei ole mikään suuri erikoisuus että yksi kuukausi alkoholiton.

Raittiuden suurimmat edut ovat parempi mieli ja se että paino tippuu. En varsinaisesti kärsi mielenterveysongelmista mutta se pienikin ahdistus, ärtymys, alentunut mieliala häviää kun ei käytä alkoholia muutamaan viikkoon. Näin on käynyt myös nyt tammikuussa. Toinen suuri etu että yleensä paino tippuu. Mutta tällä kerta paino pysynyt yllättävän sitkeästi vaikka syön hyvin kevyesti. Eli painon osalta tipaton ollut pieni pettymys. Vain joitakin satoja grammoja viikossa hävinnyt.

Vierailija
24/28 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te, jotka ette käytä alkoa tai ette ole tipattomalla, tulette vänisemään. Oletteko jo juoneet aivonne sököksi, ymmärrystä ei sen vertaa, että tajuasitte mitä kysytään.Typerykset.

Vierailija
25/28 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle tämä tammikuu ei ole erikoisempi tipaton kun muutkaan kuut. Olin viimeksi marraskuun alussa viihteellä. Seuraavan kerran toivon taas, että työpaikan porukka järjestää kevääksi juhlat. Tai sitten pääsen kesälomalla ulos ainakin kerran.

Vierailija
26/28 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon vähän muutenkin, joten en ole huomannut tammikuussa mitään muutosta. 3.5 viikkoa nyt juomatta mitään alkoholia. Perjantaina kavereiden kanssa istumme iltaa ja pidän linjan kivennäisveden kanssa.

Vierailija
27/28 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en käytä lainkaan alkoholia. Mieheni ei käytä myöskään. Mielummin olen selvin päin yhdessä.

Itse olen viiksekäs 24/7 mutta muistan joka movember keulia kuinka osallistun siihen.

Vierailija
28/28 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en käytä lainkaan alkoholia. Mieheni ei käytä myöskään. Mielummin olen selvin päin yhdessä.

Anteeksi, mutta jotenkin tuntuu hurskastelulta!

Jostain se on pakko repiä edes jotain omanarvontuntoa. Ehkä hän käy myös aa-kokouksissa kertomassa ettei juo alkoholia eikä Hänellä ole ongelmaa.