Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääsisiköhän sitä nyt perhepäivähoitajaksi? T. Ammattivalittaja

Vierailija
21.01.2020 |

Kun tuo samalla kadulla asuva pph lopetti.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka maksaa paljon ja ruokakorvaus on riittämätön. Koti kuluu. Palkka on pieni. Riippuu niin lapsista, että kannattaako. Sopuisat ja vähäruokaiset ovat ok, mutta entä jos saat ikäisekseen isokokoisia ahmatteja, kun korvaus tulee iän mukaan? Leivo sämpylöitä joka päivä? Ruokalista päätetään ylemmältä taholta, mutta anna pääruokaa vähemmän?

Vierailija
22/36 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla koulutusta alalle? Perhepäivähoitajan ammattitutkinto?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän teillä ole sun sanojesi mukaan edes kunnon ruuanlaittomahdollisuuksia. Miet ihmeessä sä ruokkisit muutaman taaperoikäisen monta kertaa päivässä? Tai ulkoilisit, kun et pysy pystyssä tai leikittäisit, kun omien sanojesi mukaan olet hädin lukutaitoinen. Mut hei, mahtava idea, ei siinämitään!

Kyllähän mä täällä olen perheenikin ruokkinut. Ja siellä toisessa talossa ne ovat ihan hyvät. Pystyn kyllä ulkona ihan hyvin leikkimään ja siinä on tosi lähellä puistokin. Ap

Eli se toinen talo olisi vähän niin kuin työpaikkasi? No millä sinä sinne kulkisit, kun mies ei kuskaa? Taksilla?

Voidaanhan me sinne muuttaa ja järjestää jotenkin lapsen koulumatkat jos se onnistuu niin että sinne saisi lapsia. Ei se mahdoton ajatus oleja kättää tämä talo tyhjilleen

Ap

Äsken se oli mahdoton ajatus muuttaa sinne lapsen koulun vuoksi. Sä oot yks tyhjäpäinen tuuliviiri. Suuret suunnitelmat, mitään ei tapahdu koskaan. Paitsi valittamista.

Täällä heti haukutaan jos yritän jotain. Jos lapsi saisi pitää paikan vanhassa koulussa ja kulkemiset sinne onnistuisi, niin varmaan sitten muutettaisiin. Ap

Et sinä mitään YRITÄ. Sinä suunnittelet, mutta et jaksa laiskuuttasi toteuttaa mitään.

Vierailija
24/36 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruoka maksaa paljon ja ruokakorvaus on riittämätön. Koti kuluu. Palkka on pieni. Riippuu niin lapsista, että kannattaako. Sopuisat ja vähäruokaiset ovat ok, mutta entä jos saat ikäisekseen isokokoisia ahmatteja, kun korvaus tulee iän mukaan? Leivo sämpylöitä joka päivä? Ruokalista päätetään ylemmältä taholta, mutta anna pääruokaa vähemmän?

Olenhan mä perheenikin kanssa pärjännyt vaikka ei ole ollut rahaa paljon käytössä ja olin vuosia täysin tuloton. Silloin oltiin tosi tiukilla, kun mies opiskeli oppisopimuksella eikä mulla ollut tuloja. Ap

Vierailija
25/36 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muista aloituksista käsittänyt että sinulla on aika laajasti terveysongelmia. Perhepäivähoitajan työ ei todennäköisesti se huomioon ottaen ole kovin hyvä sinulle, se on yllättävän vaativaa fyysisesti. Pitää laittaa paljon ruokia, ulkoilla lasten kanssa, välillä juosta kiinni joku lapsista, istua pienempien kanssa välillä lattialla mukana leikeissä ja päästä sieltä ylöskin.

Vierailija
26/36 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Ap

Vierailija
27/36 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin et pääse edes kauppaan ilman ovelta ovelle kuskausta, nyt muka pystyt leikkimään lasten kanssa puistossa. OK.

Vierailija
28/36 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen muista aloituksista käsittänyt että sinulla on aika laajasti terveysongelmia. Perhepäivähoitajan työ ei todennäköisesti se huomioon ottaen ole kovin hyvä sinulle, se on yllättävän vaativaa fyysisesti. Pitää laittaa paljon ruokia, ulkoilla lasten kanssa, välillä juosta kiinni joku lapsista, istua pienempien kanssa välillä lattialla mukana leikeissä ja päästä sieltä ylöskin.

Onhan minulla omakin lapsi ja hänkin on ollut taapero ja olen yksin pärjännyt vaikka mies on ollut pitkiä päiviä töissä. Ap

Vierailija
29/36 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin et pääse edes kauppaan ilman ovelta ovelle kuskausta, nyt muka pystyt leikkimään lasten kanssa puistossa. OK.

Se puistohan on lähellä taloa. Ap

Vierailija
30/36 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Ap

Unohda sitten. Kunta ei sua palkkaa. Ja jos alat yksityiseksi miten aiot hankkia asiakkaita? Miten perustelet että pystyt antamaan laadukasta varhaiskasvatusta ilman koulutusta?

Vierailija
31/36 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Ap

Unohda sitten. Kunta ei sua palkkaa. Ja jos alat yksityiseksi miten aiot hankkia asiakkaita? Miten perustelet että pystyt antamaan laadukasta varhaiskasvatusta ilman koulutusta?

No tämä nyt on aika puppua. Itsellänikin on ihan eri alan koulutus mutta kun ollessani lasten kanssa kotona päätin että voisi tähän pari hoitolastakin ottaa, niin helposti löytyi naapurustosta asiakkaita. Niille riitti se että olin heistä kunnollisen, luotettavan ja lapsirakkaan tapainen ihminen.

Vierailija
32/36 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän teillä ole sun sanojesi mukaan edes kunnon ruuanlaittomahdollisuuksia. Miet ihmeessä sä ruokkisit muutaman taaperoikäisen monta kertaa päivässä? Tai ulkoilisit, kun et pysy pystyssä tai leikittäisit, kun omien sanojesi mukaan olet hädin lukutaitoinen. Mut hei, mahtava idea, ei siinämitään!

Kyllähän mä täällä olen perheenikin ruokkinut. Ja siellä toisessa talossa ne ovat ihan hyvät. Pystyn kyllä ulkona ihan hyvin leivoitkhsnkkimään ja siinä on tosi lähellä puistokin. Ap

Eli se toinen talo olisi vähän niin kuin työpaikkasi? No millä sinä sinne kulkisit, kun mies ei kuskaa? Taksilla?

Voidaanhan me sinne muuttaa ja järjestää jotenkin lapsen koulumatkat jos se onnistuu niin että sinne saisi lapsia. Ei se mahdoton ajatus oleja kättää tämä talo tyhjilleen

Ap

Äsken se oli mahdoton ajatus muuttaa sinne lapsen koulun vuoksi. Sä oot yks tyhjäpäinen tuuliviiri. Suuret suunnitelmat, mitään ei tapahdu koskaan. Paitsi valittamista.

Täällä heti haukutaan jos yritän jotain. Jos lapsi saisi pitää paikan vanhassa koulussa ja kulkemiset sinne onnistuisi, niin varmaan sitten muutettaisiin. Ap

Voithan sä yrittää, siitä vaan.. nyt sit ottamaan selvää missä voit suorittaa perhepäivähoitajan ammattitutkinnon ja hae sinne.

Vierailija
33/36 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Ap

No tämä nyt on aika puppua. Itsellänikin on ihan eri alan koulutus mutta kun ollessani lasten kanssa kotona päätin että voisi tähän pari hoitolastakin ottaa, niin helposti löytyi naapurustosta asiakkaita. Niille riitti se että olin heistä kunnollisen, luotettavan ja lapsirakkaan tapainen ihminen.

No tietenkin on mahdollista että löytää ihmisiä joita ei kiinnosta että lapsillaan on pätevää ja laadukasta varhaiskasvatusta.

Vierailija
34/36 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Ap

No tietenkin on mahdollista että löytää ihmisiä joita ei kiinnosta että lapsillaan on pätevää ja laadukasta varhaiskasvatusta.

Aika moni (esim. minä) ollaan sitä mieltä että se "varhaiskasvatus" on aika tarpeetonta, että alle kouluikäisille tärkeämpää on kodinomainen, rauhallinen ympäristö ja normaali lasten hoitaminen, ei sen kummempia varhaiskasvatuksia tarvitse kuin mitä jokainen äiti nyt omillekin lapsilleen harrastaa. 

Vierailija
35/36 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät itsekin että ei susta ole siihen.

Vierailija
36/36 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kunpa ap lopulta oikeasti ja tosissasi pyrkisit edes johonkin hommaan, pelkään haaveilun ja puhumisen sijasta. Vaikka sitten perhepäivähoitajaksikin. 

Tarkista nyt ensin vaaditaanko sinun kunnassasi pph:lta koulutusta. Läheskään kaikissa kunnissa ei vaadita mitään, vaikka suositeltavia olisi joko perhepäivähoitajan ammattitutkinto tai esim. kunnan antama perhepäivähoitajakoulutus.

Jos tarvitaan koulutusta, niin sitten hankkiudut kursseille. Jos ei tarvita, niin järjestät paikat siihen kuntoon että sinne lapsia voi tulla (ilmeisesti "sen toisen talon"), ja otat yhteyttä alueesi päivähoidon ohjaajaan. Ennen kuin saat perhepäivähoitaa ketään, sieltä tulee tarkastaja katsomaan että lapsille on sopivat ja turvalliset olot, mm. päiväunipaikkoja, ja haastattelemaan sinua mm. ulkoilusuunnitelmistanne. Jos kaikki on ok, saat ohjaajalta hyväksymisilmoituksen Kelan tukia varten.

Yksityisenä päivähoitajana olet yrittäjä joten sinun pitää tehdä aloitusilmoitus yrittämisestä. Tätä ennen jo voit ilmoitella palveluistasi ja etsiä hoitolapset. Voit myös hakea starttirahaa yritystoiminnallesi.