Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on järkevämpää, huuhtoa piimäpurkit juomavedellä vai heittää pesemättä sekajätteeseen?

Vierailija
21.01.2020 |

Olen niin v.ttuuntunut noiden piimäpurkkien huuhteluun puhtaalla juomavedellä. Ei nyt hitto vieköön roskiin aleta tuhlaamaan puhdasta vettä. Ajattelin tästä eteenpäin nakata vaan sekajätteeseen. Eri asia joku maitopurkki kun se ei takerru klöntteinä joka puolelle. Helppo huuhtoa pienelläkin määrällä vettä.

Kumpi on järkevämpää, huuhtoa piimäpurkit juomavedellä vai heittää pesemättä sekajätteeseen?

Vaihtoehdot

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ravistelen piimä- ja jugurttipurkeissa tilkan mehua ja juon sen! Hyvin puhdistuu ja vielä voi jollakin jämävedellä huuhtaista purkin.

Vierailija
2/27 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fifti-fifti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen huuhtomiseen mene edes desiä vettä.

Vierailija
4/27 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piimää? Hyi p e r k e l e !!!

Vierailija
5/27 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän jääkaapissa tyhjiä. Kun tiskaan jotain käsin, huuhtelen nämä samalla. Ei ongelmaa.

Vierailija
6/27 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ravistelen piimä- ja jugurttipurkeissa tilkan mehua ja juon sen! Hyvin puhdistuu ja vielä voi jollakin jämävedellä huuhtaista purkin.

Yök

Vierailija
7/27 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon ravistus auttaa.

Vierailija
8/27 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekajätteeseen. Ne poltetaan kumminkin.

Vierailija
9/27 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä!?! Hyvä kysymys. Olen itsekkin yrittänyt ottaa asiasta selvää, enkä kunnon vastausta ole saanut. Kumpi sitten säästääkään luontoa enemmän??

Vierailija
10/27 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin niitä sen enemmän tarvitsee pestä, 0,25 dl vesitilkalla ravistelu riittänee. Minuutin valutus ja muutaman tunnin tuuletus takaa hajuttomuuden.

Vierailija
11/27 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaan puolivälistä katki, yläosa koiralle, alaosa kissalle. Kun ovat putsanneet omat puolikkaansa, tölkin raato päätyy kierrätykseen.

Vierailija
12/27 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka litroissa veden määrä on ehkä pieni, niin kuinka pieni se pesusta ja pahvinkierrätyksestä saatu hyöty on? Eihän se likainen purkki mene täysin hukkaan siellä sekajätteessä, vaan mm. pk-seudulla siitä tulee lämpöä ja sähköä. Tavallisella kaatopaikallakin taitaa maatua parissa vuodessa?

Vierailija
13/27 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini heittää ne pesemättä pahvinkeräykseen, kun ei halua käyttää vettä huuhteluun. Itse kyllä huuhtelen.

Vierailija
14/27 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansanradiossa esitettiin vinkki: huuhtele jukurttipurkki appelsiinimehulla ja nauti huiviin.

Vierailija
15/27 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka litroissa veden määrä on ehkä pieni, niin kuinka pieni se pesusta ja pahvinkierrätyksestä saatu hyöty on? Eihän se likainen purkki mene täysin hukkaan siellä sekajätteessä, vaan mm. pk-seudulla siitä tulee lämpöä ja sähköä. Tavallisella kaatopaikallakin taitaa maatua parissa vuodessa?

Piimäpurkki ei todellakaan maadu parissa vuodessa yhtään missään.

Lisäksi mun käsittääkseni Suomessa ei kaatikselle pitäisi mennä jätettä missään?

Vierailija
16/27 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä piimäpurkit pitäisi huuhdella puhtaalla vedellä?

Meillä piimäpurkit huuhdellaan samalla vedellä, millä on ruokailun jälkeen on pyyhitty tasot ja pöydät. Minusta se on kätevää ja nopeaa, kun vedessä on tilkka astianp.ainetta. samalla vedellä pesen usein myös biojäteastian.

Vierailija
17/27 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansanradiossa esitettiin vinkki: huuhtele jukurttipurkki appelsiinimehulla ja nauti huiviin.

Tämä oli kyllä hyvä neuvo. Meillä lapset laittavat aamupalalla jugurttin sekaan tuormehua lasiin.

Vierailija
18/27 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sä piimäpurkkeja olet löytänyt?

Piimät ja maidot on pakattu jo vuosikaudet pahvitölkkeihin.

Joten en osaa auttaa sua purkkiprobleemassasi.

Vierailija
19/27 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Purkin voi kaapaista kumilastalla.

Sen sijaan tölkin huuhtelemiseen tämä lienee itsestäänselvyys. Muutenhan tölkin reunoihin jää jugurttia vaikka millä mitalla.

Vinkki: Voit käyttää mitä vain ohutta nestettä, vaikka mantelimaitoa.😜

Vierailija
20/27 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisessä asunnossa ei ollut vesimaksua kulutuksen mukaan, tässä on. Tulikin yllätyksenä, miten paljon käytän vettä. Nyt sitten pihtaan, enkä tosiaankaan huuhdo enää piimäpurkkeja, maitopurkitkin hyvin vähäisellä vedellä. Myöskään likaisia muovijätteeseen kuuluvi einesasioita en enää pese enkä laita muovinkeräykseen. Ennen tein niin. Kierrätys on tosiaan vähentynyt, mutta en aio maksaa enää ylimääräisiä vesilaskuja. Toivottavasti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä