Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tästä helsinkiläisestä dyykkaaja-opettajasta keskusteltu täällä?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan kaupan hommissa, porukka kävi dyykkaamassa kaupan roskia. Mulle ihan sama, vieköön. Ei ainakaan ihan hukkaan mene.

Mutta. Kun nämä eivät uskoneet viestejä rotanmyrkystä. Saatiin juosta välillä takaovelle huutelemaan, etteivät ottaisi kun myrkytys on päällä. "Ai, luulin että varoitus on siksi kun ette halua meidän dyykkaavan".

Nykyään on lukitut roskikset varmaan joka paikassa, ettei tarvitse miettiä kuka kuolee rotanmyrkkyyn.

Vierailija
22/30 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noiden lihojen kylmäketju on katkennut jo ties milloin, kuvissa näkyy harmaantunutta lihaa. En haluaisi sellaista itse syödä, mutta ok varmaan hänelle jos kroppa kestää sen.

Kukin tyylillään täällä elää, ihan hauskan oloinen heppu videossa ja elää ihan rauhassa oman tyylin mukaan, harmitonta siis. Itse en dyykkais, mutta ei minua haittaa jos joku niin tekee. Toivottavasti ei käsi osu huumepiikkeihin.

Totuushan on, että me heitetään ihan liian paljon ruokaa roskiin. Itsekkin valitettavan paljon, jos jotain on vahingossa jäänyt syömättä ennen päiväystä. Esim en syö vanhentunutta leipää ikinä, koska vihaan homeen makua. Lihaa syön pari päivää päiväyksen jälkeen jos tuoksu/näkö on ok. Maitotuotteet ei mene juuri miksikään edes viikko päiväyksestä.

Paljon ruokaa menee roskiin isoissa ravintoloissa, kouluissa ja päiväkodeissa. En tiedä mikä nykytilanne on, että saavatko antaa roskiin menevää eteenpäin. Joskus niissä työskennellessä ei saanut ja sielu kyllä itki verta, kun täysin kelvollista ruokaa piti laittaa menemään. Niitä olisi voinut hyvin antaa vaikka kodittomille, mutta sääntösuomi esti. Kahviloissakin eiliset pullat vaan roskiin ja niitä oli paljon. Jätskikonetta tyhjentäessä lapattiin pehmikset sankkoihin ja roskiin. Nakkeja oli sellainen 50 litran saavillinen roskiin menossa. En kysynyt kokilta miksi. Ymmärrän tietysti, että jos ne on vanhoja, niin ei niitä voi asiakkaille enää tarjota. Silti harmitti. Nyt on edistystä se, että prisma myy alennuksella päiväystä lähellä olevat tuotteet ja uskoisin tämän vähentävän ruokajätettä edes vähäsen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatettava ideologia, osta vähemmän. Siihen pyrin itsekkin. En kyllä silti tiennyt ihmisten heittävän noin paljon pois ruokaakin.

Vierailija
24/30 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppojen roskikset ei ällötä, mutta yksityisten ihmisten roskikset ällöttää. Varsinkin kun mietin omia roskapussejani, ikinä en niitä ottaisi. Ruoat ovat roskapussissa kosketuksissa ällöttävien jätteiden kanssa.

Avaamattomat pakkaukset on ihan ok.

Vierailija
25/30 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ikinä en niitä tonkisi*

Vierailija
26/30 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ihmiset heittää ruokaa pois, mutta ei se välttämättä kerro kaikkea ruuan arvostuksesta. Sitä nyt ruokasuunnittelu ja -kulutus ei mene aina 100% nappiin. Helppoahan se on sinkkuna on suunnitella ja arvostella, kun ei ole ehkä vapaalla kovin paljon kiireitä ja pystyy muotoilemaan oman elämänsä kuten haluaa.

Vierailija
27/30 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kykenisi moiseen. Siitä olen yrittänyt pitää huolen, että kaikki jämäruuat käytetään ja että pakastimesta kiertää tavara. Viimeisen parin kuukauden aikana biojäteastiaan on mennyt jääkaapin perille unohtunut homehtumaan päässyt paprika sekä iän vanhat kaprikset.

Vierailija
28/30 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dyykkaaminen mielestäni ihan ok, mutta tuolla kaverilla mennyt pakkomielteiseksi. Oman terveyden kustannuksella dyykkaa, koska jostain syystä pakko. Veikkaan oikeaksi syyksi nuukuutta. Mainitsi blogissaan että jos ei dyykkaisi niin söisi paljon kaurahiutaleita.

Miten pitkään nuo lihatkin saattaneet lojua huoneen lämmössä ennen kuin edes päätyvät sinne taloyhtiön roskikseen? Tiedän vanhuksia, kenen luona käydään kerran viikossa viemässä roskat. Ei ikinä tulisi mieleenkään ottaa jotain vanhentuneita lihoja lämpimästä roskiksesta ja syödä, mutta näinhän tämä kaveri tekee ja vielä toistaiseksi on hengissäkin.

Ja esim tuo rotanmyrkky-case jonka joku mainitsi. Meilläkin monesti kesällä jouduttu roskiksen seutu myrkyttämään kun ollut muurahaisia ja kyllä sitä myrkkyä on suihkutettu myös sinne roskikseen. Monet myös laittaa lääkkeet roskiin ym ym.. Koskaan ei voi tietää mitä ruoalle on tapahtunut ennen roskikseen joutumista. Avaamattomia pakkauksia (muita kuin lihaa) voisin itsekin dyykata.

Olisi kiinnostava kuulla miten terve tämä kaveri on? Onko vatsa usein kuralla jne?

Vierailija
29/30 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäköhän Espoosta löytyisi hyviä dyykkauspaikkoja?

Vierailija
30/30 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Inhottaa muut jätteet, jos vaikka on paska vaippoja tai siteitä tuolla ja niiden välistä tonkii ruokaa . Tai huumeåpiikkejä

Näinpä. Itse olen dyykannut joskus opiskeluaikana kun rahaa ei oikeasti ollut ja se oli mielestäni myös ihan hauskaa puuhaa. Mutta silloin oli kylmä talvi ja kävimme silloisen poikaystävän kanssa kaupan roskiksella, kun siihen aikaan niihin yleisesti vielä pääsi.

Kyllähän ihmiset ympäri maailmaa dyykkaavat, yleensä pakon edessä. Edelleenkin työssäkäyvänä olen joskus dyykannut jotain vaatteita ja kodin tarvikkeita esim kattilan nyt viimeksi. Mutta että ihan kaikki ruoat kaivelisin sieltä kissanhiekan ja lasinsirujen seasta... Kemian opettaja on varmasti hyvinkin tietoinen ruoan pilaantumisesta. Hänen tulisi myös huomioida se, että vanhemmiten maku- ja hajuaisti heikkenee.

Tavallaan ihailtavaa, mutta kyllähän tuohon aikaakin menee, onko laskenut ajalleen arvoa? Jos kaksi tuntia vaikka dyykkaa, niin kyllä se on paljon aikaa töiden jälkeen.

Työttömillä ainakin olisi aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi