Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin sitä hiilihydraattia oikein tarvitaan?

Vierailija
20.01.2020 |

Saako jonkun puutostilan jos ei syö hiilareita?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta se on aivojen suosikkipolttoainetta. Ilmankin elää, kun aivot ja muut solut sitä toimiakseen vaativat. Hiilareissa ei ole oikeasti mitään pelättävää, vaikka vhh-jengi alapeukuttaa tätä urakalla.

Siis ei saa muka puutostilaa? Kyllä saa hiilihydraatti puutostilan. Ilman ei voi elää kovin pitkään. Suo alapeukutetaan ihan vaan koska kommentissa on kaikki asiat sekaisin. "Ilmankin elää, kun aivot ja muut solut sitä toimiakseen vaativat", samassa lauseessa ristiriitaisuuksia. Hyolestuttavinta tässä on se, että silti saat enemmän yläpeukkua.

Olin tuossa hieman epätarkka enkä ajatellut sanojani loppuun. Lähinnä nyt ajattelin siinä syötyjä hiilareita, joita ilman voi elää. Nythän jotkut syövät carnivore-dieettiä, jolla syödään vain lihaa eikä siis lainkaan hiilareita. Keho sitten muuttaa proteiinin hiilareiksi.

Vierailija
22/40 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiilareita kandee syödä sillei hillitysti eli kaikenlainen pasta ja riisi kannattaa unohtaa, koska hiilarit aa suoraan kasviksista ja juureksista. Pasta on liian prosessoitua ja riisi on liian yksipuolista.

Kovasti aasialaiset porskuttaa riisillä. Laittavat sitä pizzaankin ja McDonalds menisi nurin jos sieltä ei saisi niitä riisipaketteja niin kukaan ei kävis siellä.

Olen nyt asunut Aasiassa toistakymmentä vuotta enkä ikinä ole nähnyt pizzassa riisiä tai Mäkissä mitään riisipaketteja.

Ja vaikka riisi on täällä suosittua niin tosi paljon paikalliset syövät myös valkoista leipää ja pullaa.

Filippiineillä on joka pikaruokapaikassa riisiä. Kuulemma eivät muuten kävis siellä. Indonesiassa kuulemma laittavat sitä pizzankin päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On elimistölle helpompaa saada suoraa energiaa eikä vain pitkien prosessien kautta.

Vierailija
24/40 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kotona röhnöttävä Av-mamma mihinkään tarvitse hiilareita kun ei minnekään liiku. Raskasta työtä tekevän kroppa ei palaudu kunnolla ilman hiilareita. Rupee jalat tutisemaan ja heikottamaan. Kokemusta on.

Vierailija
25/40 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille teille sopisi käydä ravitsemusfysiologian kurssi. Helsingin yliopistossa löytyy avoimesta, joku 50€, verkkokurssi, eikä tarttee enää kysellä näitä.

Vierailija
26/40 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko heikko olo, jos ei ihan joka päivä syö hiilareita? Jos joskus kuitenkin syö.

Vierailija
27/40 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiilarit ovat ruokavaliossa tarpeettomia, elimistö osaa itse valmistaa tarvittavan määrän muusta saadusta ravinnosta.

Hiilarit ovat herkullisia ja addiktoivia. Yritä syödä pieni määrä vuorokaudessa, alle 50 grammaa. Huomaat pian että et pysty koska olet narkissa niihin. Sitten voit itse valita miten tähän tosiasiaan reagoit. Huomaat myös että ruokateollisuus on hyvin hiilaripainotteinen. Syystä että hiilarit aiheuttavat addiktion, aina vaan saatava lisää ja lisää, enemmän kuin elimistösi tarvitsee.

Luoja mitä kahjoja täällä liikkuu.

Jos oikein arvaan, tämä tyyppi vastustaa rokotuksia, uskoo että maa on litteä ja äänestää persuja.

Katohan as t r oturffaaja löyti tännekkin. Perusteleppas kommenttisi joka hyökkää suoraan kirjoittajaan eikä itse asiaan.

Vierailija
28/40 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On elimistölle helpompaa saada suoraa energiaa eikä vain pitkien prosessien kautta.

Suoraan glukoosisiirappia olisi varmaan kaikkein helpointa. Miksi syödä valkoista vehnää kun voi syödä sokeria? Miksi syödä sokereista sakkaroosia, kun voi syödä glukoosia?

Kroppaa nyt vain ei aina kannata päästää helpoimmalla. Miksi kävellä, kun autolla on niin paljon helpompaa? Miksi mennä kuntosalille, kun sohvalla on helpompaa? Miksi pakottaa kroppa pilkkomaan varastoitunutta rasvaa energiaksi pitkien prosessien kautta, kun voi syödä suoraan sokeria?

Vierailija
29/40 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiilarit ovat ruokavaliossa tarpeettomia, elimistö osaa itse valmistaa tarvittavan määrän muusta saadusta ravinnosta.

Hiilarit ovat herkullisia ja addiktoivia. Yritä syödä pieni määrä vuorokaudessa, alle 50 grammaa. Huomaat pian että et pysty koska olet narkissa niihin. Sitten voit itse valita miten tähän tosiasiaan reagoit. Huomaat myös että ruokateollisuus on hyvin hiilaripainotteinen. Syystä että hiilarit aiheuttavat addiktion, aina vaan saatava lisää ja lisää, enemmän kuin elimistösi tarvitsee.

Jo ensimmäinen hiilaripiikki voi tappaa.

Vierailija
30/40 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suoraan glukoosisiirappia olisi varmaan kaikkein helpointa. Miksi syödä valkoista vehnää kun voi syödä sokeria? Miksi syödä sokereista sakkaroosia, kun voi syödä glukoosia?

Kroppaa nyt vain ei aina kannata päästää helpoimmalla. Miksi kävellä, kun autolla on niin paljon helpompaa? Miksi mennä kuntosalille, kun sohvalla on helpompaa? Miksi pakottaa kroppa pilkkomaan varastoitunutta rasvaa energiaksi pitkien prosessien kautta, kun voi syödä suoraan sokeria?

Liika rääkkikään ei nyt hyväksikään ole. Sopivasti kaikkea.

Vierailija
31/40 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömishäiriöisten ketju osa 341. Osan nimi: Hiilarit on Saatanasta!

Vierailija
32/40 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ostaa tuoli, kun lattiallakin voi istua? Miksi ostaa lautanen, kattilastakin voi syödä? Miksi lähteä ulkomaille, kun kotonaankin voi olla?

Vierailija
33/40 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos oikein arvaan, tämä tyyppi vastustaa rokotuksia, uskoo että maa on litteä ja äänestää persuja.

Lue nyt edes yksi ravintotieteellinen artikkeli koskien ketogeenistä dieettiä ennen kuin yrität pilkkaamalla muuttaa tosiasioita

Aloita vaikka tästä:

https://en.wikipedia.org/wiki/Ketogenic_diet

10-15 grammaa hiilareita päivässä on eliimistölle täysin luonnollinen ravitsemustila

Vierailija
34/40 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue nyt edes yksi ravintotieteellinen artikkeli koskien ketogeenistä dieettiä ennen kuin yrität pilkkaamalla muuttaa tosiasioita

Aloita vaikka tästä:

https://en.wikipedia.org/wiki/Ketogenic_diet

10-15 grammaa hiilareita päivässä on eliimistölle täysin luonnollinen ravitsemustila

Näitä ulkomaalaisia tusinatutkimuksia on pilvinpimein netissä. hiilareita vastaan ja sen puolesta. Parempi vaan kun kokemuksensa kautta tutkii omia olotiloja näissä asioissa. Siihen ainakin voi luottaa.

Vierailija
35/40 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivot tarvitsevat hiilihydraatteja. Nämä niiden välttelijät näyttävät sairaalta kasvon piirteineen ja Tri Atkins dieetteineen kuoli nuorena myös.

Vierailija
36/40 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo söyny juuri yhtään hiilareita (max. 10g päivässä) viikkoon. Olen paremmassa vedossa kuin mitä olen ollut viimeisen 3 kuukauden aika. Tänään olin salilla 2 tuntia nostamassa rautaa. 

-M28

Vierailija
37/40 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo söyny juuri yhtään hiilareita (max. 10g päivässä) viikkoon. Olen paremmassa vedossa kuin mitä olen ollut viimeisen 3 kuukauden aika. Tänään olin salilla 2 tuntia nostamassa rautaa. 

-M28

3 kuukauden aikana*

Vierailija
38/40 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian yksipuolinen ruoka ei ole terveellistä. Kohtuudella voi syödä myös hiilareita. Ylimääräinen proteiini ei ole myöskään terveellistä. Rasittaa munuaisia.

Vierailija
39/40 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elimistö tarvitsee sokereita mutta se pystyy valmistamaan niitä itse myös rasvasta ja proteiineista. Aivot toimivat vallan mainiosti ketoaineillalla ilman sokeria ja sydän pystyy käyttämään polttoaineenaan suoraan rasvaa. Todella raskasta työtä tekevät ja kovasti urheilevat tarvitsevat hiilihydraatteja enemmän kuin normaalia työtä tekevät ihmiset. Runsaasta hiilihydraattien syömisestä ei näyttäisi olevan hyötyä muille kuin diabeteslääkkeiden valmistajille.

Vierailija
40/40 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivot tarvitsevat hiilihydraatteja. Nämä niiden välttelijät näyttävät sairaalta kasvon piirteineen ja Tri Atkins dieetteineen kuoli nuorena myös.

Atkins oli kuollessaan 72 vuotta vanha. Kuolinsyy oli jäisellä kadulla kaatumisesta aiheutunut aivovamma. Perusteletko miten nämä faktat liittyvät vähähiilihydraattiseen ruokavalioon.