Mikä ammatti Suomessa KANNATTAA OIKEASTI opiskella?
Olen ajatellut kouluttautua uudelleen jotta saisin oikeasti hyvän turvatun toimeentulon, eli mille alalle kannattaa kouluttautua? Haluan sen mitä en saanut: suoraan koulusta töihin.
Kommentit (28)
Sosionomi. Varma työllisyysnäkymä, loputtomat kehittysmismahdollisuudet, mahdollisuudet johtotehtäviin, saat itse valita työpaikkasi, päivätyömahdollisuudet.
Erityisesti kehitysvamma-ala, lastensuojelu, maahanmuuttotyö vaativat kipeästi ammattilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Lääkis tai oikis.
It-alalta kans revitään osaajia töihin kun koulu on vielä kesken.
Sairaanhoitajat ja bioanalyytikot pääsee myös suoraan koulusta töihin, näissä ei kyllä ole yhtä iso palkka kuin edellisissä.
IT-alalla riittää työtä kun olet nuori. Vanhaa IT-ammattilaisia ei palkkaa kukaan😒. Työkaverit on kaikki nuoria, ei ne halua sinne mitään hopeakettua päsmäröimään. Työttömyyskortisto on täynnä entisiä yli 36-vuotias IT-ammattilaisia.
Naistutkimuksen ala on tulevaisuuden ala.
Hyväpalkkaista diiba-daaba-tutkimista ja apurahoja riittää, eikä edes tuloksia tarvitse esittää. Kunhan ei tule potkituksi ulos silakka-seurasta.
Vierailija kirjoitti:
Opettajilla on korkea työttömyys joka vain kasvaa kun syntyvyys on laskenut. Lääkäreillä.töitä riittää.
Opettajalla on kuitenkin 12 vk lomaa vuodessa. Lääkäri yliopistollisessa sairaalassa lomailee 4 vk vuodessa. Lääkäri opiskelee 8-12 vuotta.
Lääkäri. Myös joku tulevaisuuden alan tutkija tai asiantuntija liittyen tekoälyyn, digitalisaatioon tms.
Täällä on mainittu juurikin ne kaikki alat jota ei voisi vähempäkään kiinnosta tai inhoan ja jotka ovat aivan liian vaikeita minulle.
Olen taitellinen ja visuaalinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettajilla on korkea työttömyys joka vain kasvaa kun syntyvyys on laskenut. Lääkäreillä.töitä riittää.
Opettajalla on kuitenkin 12 vk lomaa vuodessa. Lääkäri yliopistollisessa sairaalassa lomailee 4 vk vuodessa. Lääkäri opiskelee 8-12 vuotta.
Mutta lääkärin palkalla voi ottaa omaa lomaa sen 12 vk vuodessa tai jotkut puoletkin vuodesta ja tulotaso parempi kuin opettajalla.
Tekoäly ja robotiikka on tällä hetkellä ainakin meidän seudulla parhaat koulutus vaihtoehdot.