Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää kantako pyytämättä tavaraa lapsiperheisiin!

Vierailija
20.01.2020 |

Olen nyt läpikäynyt meidän huushollin kaappeja ja alan olla suoraan sanottuna aika vittuuntunut. Mökillä on lankoja ainakin viisi kiloa ja kyniä kaksi isoa laatikollista. Tarroja laatikollinen, askartelutarvikkeita meni lahjoituksiin iso säkillinen. Muovileluja ja krääsää olen karsinut kuormakaupalla.

Kaikki minun sukulaisteni kantamaa.

En voi käsittää tätä määrää joka meille on ollut pakko kantaa, vaikka vuosikaudet olen jauhanut että niistä on enemmän haittaa kuin hyötyä. Pelkkiä peltirasioita oli ikeakassillinen.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo,teen justa samaa,ja voi tsissus sitä sälän määrää!

Kiertsiin ja johonkin kirppikselle lahjoituksena,en jaksa katella enää!

Vierailija
2/31 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan vienyt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko ne teille omalla avaimella silloin

kun et ole kotona ja tunkee teidän kaapit täyteen roinaa?

Niin arvelinkin.

Nyt opettelet ap puhumaan.

Sanot näin: "Emme tarvitse mitään tavaraa, kiitos". Jos joku ilmaantuu siitä huolimatta nyssäkkä sylissä ovelle, sanot saman uudelleen.

Toimii ihmeellisesti!

Vierailija
4/31 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin arvelinkin.

Sanot näin: "Emme tarvitse mitään tavaraa, kiitos". Jos joku ilmaantuu siitä huolimatta nyssäkkä sylissä ovelle, sanot saman uudelleen.

Toimii ihmeellisesti!

Oletko lukutaidoton? 

"vaikka vuosikaudet olen jauhanut että niistä on enemmän haittaa kuin hyötyä"

Olen sanonut ja sanonut ja sanonut, mutta näemmä niitä on silti kannettu salaa selkäni takana.

ap

Vierailija
5/31 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haista home! Ostan lapsille mitä haluan. t. mummo

Vierailija
6/31 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin arvelinkin.

Toimii ihmeellisesti!

Oletko lukutaidoton? 

Olen sanonut ja sanonut ja sanonut, mutta näemmä niitä on silti kannettu salaa selkäni takana.

ap

Olet ilmeisen heikko vuorovaikutustaidoiltasi.

Älä jauha, ei sitä kukaan kuuntele. Ota katsekontakti ja vaikka puhekumppanin harteista kiinni ja puhu selkeitä lauseita.

Ja hei, meille saa kantaa tavaraa, me myydään se mitä ei itse tarvita. Eli älä jumalavita puhu lapsiperheistä kun tarkoitat itseäsi.

Vierailija
7/31 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko nämä sukulaisesi noin kuuskymppisiä? Eläneet lapsuutensa 60-luvulla tai aiemmin? 

Vierailija
8/31 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin arvelinkin.

Toimii ihmeellisesti!

Oletko lukutaidoton? 

ap

En ole lukutaidoton, kiitos huolenpidosta.

Sinä sen sijaan olet tyhmä, jos et älyä ottaa

avainta pois perheen ulkopuolisilta ihmisiltä.

- Ole hyvä!

Vierailija
9/31 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sukulaiset teki tuota hyvää hyvyttään. Kun sanominen ei auttanut, palautin tuodut kamat samoissa muovipusseissa avaamattomina ja sanoin että kiitos, ajatus on kaunis mutta meille ei mahdu, antakaa vaikka hyväntekeväisyyteen. En muista pitikö kahdesti tehdä tämä ja siihen loppui. Ja hyvät välit säilyi ja paljon ollaan tekemisissä.

Suosittelen.

Vierailija
10/31 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin arvelinkin.

Toimii ihmeellisesti!

Oletko lukutaidoton? 

ap

Olet ilmeisen heikko vuorovaikutustaidoiltasi.

Älä jauha, ei sitä kukaan kuuntele. Ota katsekontakti ja vaikka puhekumppanin harteista kiinni ja puhu selkeitä lauseita.

Ja hei, meille saa kantaa tavaraa, me myydään se mitä ei itse tarvita. Eli älä jumalavita puhu lapsiperheistä kun tarkoitat itseäsi.

Ei se ole minussa se ongelma vaan heissä. Minulle nyökytellään että joo, ymmärretty ja sitten salaa kähmitty. Kenen päähän edes pälähtää kantaa toisen kotiin autokuormallisen verran tavaraa, josta on sanottu ettei sitä haluta. Nää on annettu mökillä mun selkäni takana! Piiloteltu kaappeihin ilmeisesti osa lapsiltakin salaa. 

Milläs minä edes myyn jotain eriparisia lankakeriä tai legopaketteja joista ei mitään hajua onko kaikki palat tallella jne.

ap

Vierailija
11/31 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän tämäkin valitusvirsi liittyy lapsiin?

Vanhemmat sukupolvet eivät saa heitettyä rojujaan roskiin.

Erityisesti anopit tuppaavat sisustamaan omatoimisesti nuorenparin kotia vanhoilla

kamoillaan.

Siinä ei auta kuin toiminta.

Kun asia on kerran sanottu (ostamme itse omat tavaramme, emme halua teiltä mitään kiitos), niin sanotaan jo ovella, että voitte viedä pois, emme ota.

Ap voi yrittää kasvattaa itselleen selkärangan.

Vierailija
12/31 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erityisesti anopit tuppaavat sisustamaan omatoimisesti nuorenparin kotia vanhoilla

kamoillaan.

Kun asia on kerran sanottu (ostamme itse omat tavaramme, emme halua teiltä mitään kiitos), niin sanotaan jo ovella, että voitte viedä pois, emme ota.

OLEN SANONUT. VUOSIKAUSIA.

Nää kaikki on tungettu kaappeihin ilman lupaa. Siis salaa annettu lapsille tai salaa laiteltu kaappeihin ja hyllyihin.

ap

Vierailija
13/31 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanon ei kiitos jos ei tarvita. Ei ole kertynyt turhuuksia.

Vierailija
14/31 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sanon ei kiitos jos ei tarvita. Ei ole kertynyt turhuuksia.

Niin minäkin olen sanonut.

ap

Vierailija
15/31 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää kantako pyytämättä tavaraa yhtään kenellekään!

Vierailija
16/31 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on ihan toivoton rujunraahaaja, jotain p**kaa kirppikseltä pakko tuoda jos ei muuta. Siis vaikka jotain rikkinäisiä leluja, tai tahraisia vaatteita. Monta kertaa sanonut asiasta, silti jatkuu. Ja tietty antaa ne suoraan lapselle etten ehdi välissä käännyttämään tavaraa takaisin. Mulle tuputtaa koruja vaikka en edes käytä, jotain kaverinsa kahvipaketeista väkertämiä jne.. Aargh!

Vierailija
17/31 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kamoillaan.

Mä näen yhteyden lapsiin. Omassa lapsuudessani oli harvinaista, että sai jotain. Siis jotain sellaista, mikä ei ollut mitenkään tarpeellista. Kun sellaista sitten joskus sai, lapsen ilo oli suurta. Mun ikäpolvelleni voikin olla jäänyt päälle se saamisen ilo, jota lapsena aikoinaan jouluja ja synttäreitä lukuunottamatta aika harvoin koki. Myöskin vähän sellainen "näistä voi vielä tehdä jotain" -ajattelu. Tämän päivän lapsilla on jo kaikkea mahdollista, joten todennäköisesti ilahtuisivat paljon enemmän sukulaistensa ajasta kuin tavaroista. Vaikka metsäretkestä tai picnicistä jonnekin puistoon. Satujen lukemisesta, tarinoiden kertomisesta. Yhdessä tekemisestä ja yhdessä olemisesta. 

- Nro 7 -

Vierailija
18/31 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo meille, ap!

Meidän kolme lasta olisivat ihan taivaissa, jos joku kantaisi heille lankoja tai sekalaisia legoja. Tuollaiset antavat kaikkein eniten tilaa luovuudelle.

Vierailija
19/31 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kamoillaan.

Nää kaikki on tungettu kaappeihin ilman lupaa. Siis salaa annettu lapsille tai salaa laiteltu kaappeihin ja hyllyihin.

ap

Kuka juma%¥¢¢ nyt tuollaista tekis! Salaa laittaa toisten kaappiin tavaraa? En usko pätkääkään. Onko niillä avaimet teille ja käyvät teillä piilottamassa roinaa kaappeihin, kun ette ole kotona?

Vierailija
20/31 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kamoillaan.

ap

Kuka juma%¥¢¢ nyt tuollaista tekis! Salaa laittaa toisten kaappiin tavaraa? En usko pätkääkään. Onko niillä avaimet teille ja käyvät teillä piilottamassa roinaa kaappeihin, kun ette ole kotona?

Ei ole avaimia, mutta mökillä ollessaan on annellut näitä näköjään lapsille salaa ja osa on tungettu ihan vaan kaappiin ja pelien sekaan jne.

Niinpä. Olen kuvitellut ihan nätisti sanoneeni asiasta ja että se on ymmärretty ja nyt kun käyn näitä kaappeja, askartelutarvikelaatikoita jne läpi niin täällä on ihan helvetisti tavaraa, joka on annettu "minun ohitseni".

Kotona sama juttu mutta vähemmän luojan kiitos.

ap