Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muotivillitys, mitä et tajua etkä ymmärrä? Mä en ymmärrä, miten kukaan tykkää käyttää tällaisia valmiiksi revittyjä farkkuja:

Vierailija
19.01.2020 |

Kommentit (762)

Vierailija
201/762 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun 2000-luvun alussa koko ajan piti kiskoa paitoja alaspäin että peittäisivät selän. Joskus aikuisena havahduin ettei näin ole pitänyt tehdä pitkään aikaan. Monet paidat on nykyään pitkiä, tai oikeastaan varmaan housut vaan on korkeammalla. Välillä näkee kyllä liian lyhyitä paitoja vielä. Mielestäni kaula-aukot on nykyään paidoissa normaaleja, tykkään myös sellaisesta vähän poolo tyyppisestä kauluksesta mitä nykyään on paljon, ollut jo monta vuotta. En muista nimeä mutta ei siis ihan poolo (se kuristava). Myös crew neck kaulus on hyvä. Mutta useampi vuosi taakse päin oli kyllä noita liian isoja kaula-aukkoja paljon. En tiedä missä te muut shoppailette, itse käyn paljon h&m, monki yms.

Patella-vyö trendiä vuodelta 2010 ei oo kai vielä mainittu :D

Vierailija
202/762 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Torkkupeiton kokoiset kaulahuivit. Niitä on nyt ollut jo niin monta vuotta, että luulisi sen trendin menevän ohi, mutta yhä niitä vain näkee.

Mulla oli semmoinen 5 vuotta sitten, käytinkin sitä lopulta vilttinä 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/762 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tunikoita vihataan? Mikä muu on sopiva vaate jos on keskivartalostaan pyöreä?

Teepaidat ihan kamalan näköisiä päällä, mitään muutakaan en keksi kuin tunikat.

En ymmärrä tuota naisten aamutakkkijuhlamuotia.

Nytkin noissa gaaloissa oli usea nainen laittanut ylleen aamutakin tai kylpytakin näköisen vaatteen.

Pitkät ja laihat naiset vihaa kaikkia niitä vaatteita, joita lyhyet, lyhytjalkaiset ja vartaloltaan pyöreät naiset käyttävät.  Siitä tuo tunikavihakin tulee.

Kuitenkin nimenomaan keskivartalopyöreälle naiselle tunika on kaikkein armollisin ja myös istuvin vaatekappale.  Miten ihmeessä sellainen nainen voisi laittaa ylleen jonkun lyhyen tiukan puseron ja kuvitella näyttävänsä siinä hyvältä?  Tai sellainen suorahelmainen t-paita, joka saa ihmisen näyttämään vieläkin isommalta?  Hyvin istuva tunika näyttää kaikkein parhaimmalta.  Ei kaikki naiset halua sitä peräpäätään esitellä, vaikka se nyt olisikin nykyajan muodin mukainen eli iso.

Mitenkäs joku neuletakki? Sekin voi olla kivan näköinen, jos alla on vielä joku nätti paita. Myös joku pidempi liiviin on vaihtoehto tai bleiseri. Joten on niitä pyllyn peittäviä vaatteita muitakin kun tunikat.

Sen neuletakin mallikin on sitten oltava tasan sopiva, sellaista vaan on vaikea löytää.  Lyhyt se ei saa olla,  eikä malliltaan pussittava, siis ei resoria helmassa.  Lyhyillä ja pyöreillä naisilla on ongelmia löytää oikea koko, koska vaatteet tehdään pitkille ihmisille.  Kun joku takki tai pusero on sopivasti kiristämätön ja hyvin laskeutuva lantion ja vatsan kohdalta, se onkin hartioista liian iso ja hihat liian pitkät ja yleensä myös helma.  Eikä neuletakkia voi pitää kesäkuumalla.  Kevyt tunika on parempi.

Ja se nätti paita siellä alla.  Senkin pitäisi olla sitten väljää mallia, ettei se kiristä yhtään edestä ja maha pullistu sieltä rumasti esiin.  Ja taas ongelma: sopivan väljä vyötäröltä on yhtä kuin iso harteista ja kaula-aukko liian iso.

Sitäpaitsi käsite "tunika" on aika väljä.  Katsotaanko jokainen vähänkin pitempi paita tai pusero tunikaksi?    

Ja entäpä mikä erottaa pidemmän tunikan väljemmänmallisesta mekosta? Miksi toinen on ok ja toinen kauhistus?

Vierailija
204/762 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Torkkupeiton kokoiset kaulahuivit. Niitä on nyt ollut jo niin monta vuotta, että luulisi sen trendin menevän ohi, mutta yhä niitä vain näkee.

Mulla oli semmoinen 5 vuotta sitten, käytinkin sitä lopulta vilttinä 😂

Minä haluaisin oikein todella ison, kauniin värisen torkkup... tarkoitan huivin :D

Meillä töissä vetää ja koiraa ulkoiluttaessakin olisi kiva välillä piilottaa kalpea naamataulu naapureilta ja ainaiselta hyytävältä puhurilta.

Vierailija
205/762 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lörttö Tunika, leggarit ja feikkicroksit. Suomalaisen tunnistaa aina 😀Jäätävää pukeutumista yleisillä paikoilla.

Vierailija
206/762 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, kenen mielestä se älytön epäsymmetrinen hitler-otsatukka näyttää hyvältä? Näyttää ihan vanhan enoni comb-overilta. Sitten yritetään liimata niitä vinoja suortuvia otsaan ettei ne putoa nenälle. Ugh. Toivoisin tuon menevän jo ohi.

Haluaisin kuvan tästä! En tiedä mitä tarkoitat mutta kuulostaa hauskalle!

Vierailija
207/762 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törröhuulet, hyi yök..

Vierailija
208/762 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiroileminen,niinkuin ois hienoakin:

Vierailija
209/762 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, jotka tekevät listoja ja päivityksiä siitä, mikä muissa ihmisissä on vikana tai millä tavoin muut tekevät väärin.

Näitä on some ja vauva.fi pullollaan näinä päivinä.

210/762 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meni jo muodista, mutta ne avonaiset napittomat neuletakit ja jakut! Nykyään kirpparit notkuu niitä. Miten sellaisia voi käyttää talvella tai kylmillä säillä? Kesällä ne on sitten aivan liian lämpimiä. Ne ei ole käytännöllisiä ollenkaan. 

Meni muodista tai ei, minä käytän. Ihan helkkarin käytännöllisiä välikausipukeutumiseen.

Eli avonainen pitkä neuletakki korvaa keväällä tai syksyllä päällystakin.

Itse en jaksa mitään trenssejä tai bleisereitä. Olen käyttänyt pitkiä neuletakkeja takkina jo 90-luvulla, enkä luovu näistä ikinä. Niin kätevä ja mukava päällä verrattuna johonkin kinnaavaan takkiin!

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
211/762 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua ja tämä on ehkä mainittukin, mutta:

Mikä hiton juttu se on, että neule pitää tunkea housuihin - eikä koko helmaa, vaan niin, että osa siitä on housuissa ja se tietty kohta roikkuu ulkopuolella.

Yhtä typerä villitys kuin punttien laittaminen sukkiin omina yläasteaikoinani.

Vierailija
212/762 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä hiton juttu se on, että neule pitää tunkea housuihin - eikä koko helmaa, vaan niin, että osa siitä on housuissa ja se tietty kohta roikkuu ulkopuolella.

Onkos tämä nyt tämän päivän muotia?

Tuo oli suurta muotia 70-luvulla, neuleen takaosa laitettiin housujen sisälle ja etuosa housujen tai hameen päälle.

Vierailija
213/762 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkokengät. Siis korkeakorkoiset. En vaan tajua niiden tarkotusta. Käsittämättömän typerät kengät.

Vierailija
214/762 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaraseisovat miehet.

Vierailija
215/762 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huulipuna

Vierailija
216/762 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo oli suurta muotia 70-luvulla, neuleen takaosa laitettiin housujen sisälle ja etuosa housujen tai hameen päälle.

Minusta kivan näköistä! Googlesta löytyy haulla french tuck

217/762 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huulipuna

Ei muuten, mutta nämä tämän päivän mattapintaiset lateksipunat, joilla maalataan huulet makkaran näköiseksi. Ei pysty ymmärtämään.

218/762 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nythän se tehdään toisin päin. Eli etuosa tungetaan housuihin (ilmeisesti vyötäröä korostamaan) ja takaosa lepattaa pitkänä.

Vierailija
219/762 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole varma ymmärränkö vai en, koska olen itsekin osallistunut seuraavaan. Siis oletteko huomanneet, että jokainen sukupolvi vuorollaan uhmaa talvea ja kylmää. Nuorempi sukupolvi uhmaa ja vanhempi sukupolvi kauhistelee.

Empiirinen tutkimukseni ei ylety esim. sota-aikoihin, mutta otantaan voi helposti mahtua 60-luku. Sieltä yhtenä esimerkkinä nailonsukkahousut ja minihameet. Hirmuisessa pakkasessa mentiin sääret viuhkuen ja vanhemmat päivittelivät mitä siitä seuraa. Legendan mukaan sukkikset jäätyivät jalkoihin kiinni ja nuorten naisten jalkoja amputoitiin.

70-luvulla alettiin kulkea paukkupakkasissa paljain päin. Tarina kertoo, että nuoria kuoli, koska ajoivat esim. mopolla ilman pipoja ja aivot jäätyivät, Myös silloin oli lyhyitä puseroita. Niissä jäi selkä paljaaksi, ei niinkään napa, silloin jätyivät munuaiset.  Housut olivat kireitä, ja pakkasilla pojilta jäätyivät kivekset.

90-luvulla päästiin siis napapaitoihin, jolloin oli tyttöjen vuoro jäädyttää munasarjansa ja mitä värkkejä naisihmiseltä nyt voikaan jäätyä. 

Nyt ollaan päästy paljaisiin nilkkoihin. Ja saamme lukea ihan valtakunnan uutisista, varmoina pidetyistä lähteistä, kuinka tappiollista kansantaloudellemme nilkkojen vilkkuminen hangessa tulee olemaan. 

Vaikea ennustaa, minkä ruumiinosan seuraava sukupolvi tulee uhraamaan. Mikään kummoinen povari ei tarvitse olla, että voi kertoa, että niin siinä kuitenkin käy.

Tää on ihana kommentti. Kiitos hyvistä nauruista!

Vierailija
220/762 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täyteaineet huulissa, pakaroissa 🤮 Tekoripset (sellaiset epäluonnollisen näköiset), microdermal lävistykset, tatuoinnit joissa on lasten naamat/nimet j syntymäajat tai oman koiran (yleensä joku pitbull) näköiskuva.

Mä kerään tatuointeja ja olen ollut töissäkin tatuointiliikkeessä ja olen ihan samaa mieltä noista muotitatskoista :D Yleensä lasten nimet ja syntymäajat on juuri ensimmäisen lapsen saaneiden vanhempien juttu - tai ainakin oli, kun minä olin liikkeessä töissä. Lemmikkitatskoja olen nähnyt vain naisilla.

Nyt tatuoinneissa muotia ovat isojen hihojen lisäksi mustaharmaat herkästi piirretyt kukat. Mielellään mahdollisimman isoina ja pistetyylillä häivytettyinä. Toisena tuntuvat tulevan erittäin pelkistetyt kuvat. Odotan mielenkiinnolla, tuleeko niistä joskus tulevaisuudessa tatuointien oman aikansa ysärityyppisiä tribalmuoti-ilmiöitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän