Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan oraakkelit kertokaa: miksi ihastusnaiseni ei pidä minusta?

Vierailija
19.01.2020 |

Ihastuin maailman kauneimpaan, mua vanhempaan naiseen, jonka kohtasin muutama vuosi sitten aivan yllättävässä kontekstissa. Sain hieman vikiteltyäni ja kyseltyäni häneltä karut, armottomat pakit. Edelleen kidun ja kärvistelen ihastuksen tuskissani kuin pieni elukka. Miksi hän ei koskaan kiinnostunut minusta? Mikä minussa on vikana? Epäilen, että ulkonäköni ja sosiaalinen statukseni olivat pääasiallisia syitä, vaikka hän sinänsä olikin vissiin varattu. Auttakaa!!

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi vastaava juttu kerran aiemmin, ollessani 18-vuotias. Tuolloinkin sain pakit ja se henkilö oli eräs opettajani (ja sinänsä seurusteli). Oli todella vaikeaa päästä siitä eteenpäin ja toivoin aina, että hän olisi kertonut sen oikean syyn asiaan. Mutta hänkin vain selitteli jotain aivan muuta. Jos hän (tai toisaalta joki aivan muukin) kertoisi, mikä minussa on vikana ihmisenä, niin voisin muuttua toisenlaiseksi, paremmaksi ihmiseksi. Mutta nyt saan vain arvuutella.

T. Ap

Vierailija
2/29 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni mikään ammatti tai se, että on "varattu" eivät oikeasti vaikuta mitään, jos oikeasti tulee vastaan sellainen jalat alta -elämäni rakkaus. Itse olisin ainakin valmis tekemään paljonkin uhrauksia rakkauden vuoksi. Mikä minussa on vikana, etten koskaan saa vastarakkautta keneltäkään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni mikään ammatti tai se, että on "varattu" eivät oikeasti vaikuta mitään, jos oikeasti tulee vastaan sellainen jalat alta -elämäni rakkaus. Itse olisin ainakin valmis tekemään paljonkin uhrauksia rakkauden vuoksi. Mikä minussa on vikana, etten koskaan saa vastarakkautta keneltäkään?

Mt-ongelmat, itsetunnon ja -arvostuksen puute ja pahat harhat.

Vierailija
4/29 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mt-ongelmat, itsetunnon ja -arvostuksen puute ja pahat harhat.

Mitkä ihmeen mt-ongelmat? Mitkä harhat? Mikä itsetunnon ja -arvostuksen puute?

Vierailija
5/29 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole mt-ongelmia, eikä harhoja (edes prinsessa-sellaisia). Omalla parisuhdestatuksellani ei ole väliä, mutta olin periaatteessa sinkku molemmissa tapauksissa.

Vierailija
6/29 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi itse kiinnostut/et kiinnostu jostain tietystä ihmisestä? Kun mietit sitä, ehkä voit saada jotain osviittaa siitä, miksi he eivät kiinnostuneet sinusta.

Vierailija
7/29 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oletko nainen vai mies?

Vierailija
8/29 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ole mt-ongelmia, eikä harhoja (edes prinsessa-sellaisia). Omalla parisuhdestatuksellani ei ole väliä, mutta olin periaatteessa sinkku molemmissa tapauksissa.

Onhan sulla. Se, että suunnittelet itsem u rhaa jonkin ihastuksen takia tai mietit plastikkakirurgiaa, että kelpaisit tälle pakit antaneelle ihmiselle, kertoo sinusta paljon. Se ei ole normaalia.

Se, että kiistät kirjoittaneesi tänne aiemmin, kertoo myös paljon. Se, että kyselet täältä jatkuvasti samoja juttuja, ei ole normaalia.

Se, ettet ymmärrä, miksi et "kelpaa" jollekin, vaikka syyt on erittäin päteviä (seksuaalinen suuntautuminen, siviilisääty, asiakas- tai potilassuhde), kertoo, että olet pahasti vieraantunut todellisuudesta.

Vierailija
9/29 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oletko nainen vai mies?

Nainen se on, kirjoitellut tänne jo vuosia samasta asiasta. Ihastui parisuhdeterapeuttiinsa tai johonkin muuhun ihmiseen, jonka kanssa oli tekemisissä virallisten asioiden tiimoilta, eikä ole päässyt siitä yli. Oli aiemmin väkivaltaisen, psykopaattisen miehen kanssa naimisissa. Vissiin psyyke hajonnut tuon parisuhteen ja sen traumojen takia niin pahasti, että on aivan pihalla nykyään. Tyylistä tunnistaa. Joko hyvä trolli tai todella pahasti sairas ihminen.

Vierailija
10/29 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi itse kiinnostut/et kiinnostu jostain tietystä ihmisestä? Kun mietit sitä, ehkä voit saada jotain osviittaa siitä, miksi he eivät kiinnostuneet sinusta.

En itse kiinostu lainkaan liian boheemeista/homssuisista ihmisistä, vaan ihailen sellaisia kunnon ihmisiä, jotka osaavat hoitaa asiat hienosti. En kiinnostu tyhmistä ihmisistä. En kiinnostu ihmisistä, joissa huomaan omia huonoja piirteitäni (esim. ulkonäköpiirteeni, joita inhoan itsessäni). Ihailen sellaisia, joilla on ihannepiirteet fyysisessä ja henkisessä mielessä. Mitä voin tuosta päätellä?

Vierailija
11/29 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi en myöskään kiinnostu sellaisista ihmisistä, joissa on viitettä tiettyyn impulsiivisuuteen, vastuuttomaan käytökseen tai jotka ovat taipuvaisia addiktioihin (alkoholi, pelihimo ja vastaavat). Tunnen valitettavasti hieman inhoa sellaisia ihmisiä kohtaan, sillä lapsuudenkodistani eräs ihminen muistuttaa sellaisista ja olen tavallaan ehkä traumatisoitunut sen ihmisen vuoksi. Haluaisin, että se minun rakastettuni tavallaan olisi jotain aivan muuta kuin mistä olen aina kärsinyt. Se rakastettuni korjaisi kaikki ne haavani olemassaolollaan.

Vierailija
12/29 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan sulla. Se, että suunnittelet itsem u rhaa jonkin ihastuksen takia tai mietit plastikkakirurgiaa, että kelpaisit tälle pakit antaneelle ihmiselle, kertoo sinusta paljon. Se ei ole normaalia.

Se, että kiistät kirjoittaneesi tänne aiemmin, kertoo myös paljon. Se, että kyselet täältä jatkuvasti samoja juttuja, ei ole normaalia.

Se, ettet ymmärrä, miksi et "kelpaa" jollekin, vaikka syyt on erittäin päteviä (seksuaalinen suuntautuminen, siviilisääty, asiakas- tai potilassuhde), kertoo, että olet pahasti vieraantunut todellisuudesta.

Noista syistä kommentoin sellaista, että ne ovat lähinnä tekosyitä, eivät oikeita syitä. Jos tunne olisi molemminpuolinen, millään syillä ei olisi merkitystä.

Mietin plastiikkakirurgiaa siksi, kun olen oikeasti sellainen, että minun on vaikeaa saada vastakaikua tunteisiini. Kasvonpiirteeni eivät ole suomalaisten kauneusihanteiden mukaiset millään mittarilla. Olen liian erikoisen ja oudon näköinen tahtomattani. Elämäntapani ovat terveelliset ja pukeudun asiallisesti ja laitan hiukseni luonnollisesti sekä pukeudun neutraalin tyylikkäästi, mutta olen auttamattoman ruma piirteiltäni, joten en saa vastarakkautta. He halveksivat minua salaa mielessään, kun olen tällainen. Toisennäköiseen suhtauduttaisiin paremmin.

Vierailija
13/29 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh. Yleensä kukaan ei halua tulla kenenkään haavojen korjaajaksi vaan tasaveroiseksi kumppaniksi. Yleensä ei myöskään haluta, että toinen alkaa muuttaa itseään kulloistenkin toiveiden mukaiseksi. Mihin siinä enää luottaisi, kun toinen on aina valmis luomaan nahkansa? Näiden esimerkkien perusteella etsit jotain äitihahmoa tai simpsakkaa isosiskoa, mutta naiset eivät halua ketään vaivoikseen, vaan rinnalleen. Tekisi mieli sanoa että mene hoitoon, mutta se kuulostaa rumalta. Tarkoitan sitä kuitenkin. Vaikuttaa siltä että sinulla on paljon käsittelemättömiä traumoja hoideltavana.

Vierailija
14/29 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle on vastattu sen sata kertaa jo aiemminkin. Lopeta tämän asian jankkaus.

Vierailija
15/29 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh. Yleensä kukaan ei halua tulla kenenkään haavojen korjaajaksi vaan tasaveroiseksi kumppaniksi. Yleensä ei myöskään haluta, että toinen alkaa muuttaa itseään kulloistenkin toiveiden mukaiseksi. Mihin siinä enää luottaisi, kun toinen on aina valmis luomaan nahkansa? Näiden esimerkkien perusteella etsit jotain äitihahmoa tai simpsakkaa isosiskoa, mutta naiset eivät halua ketään vaivoikseen, vaan rinnalleen. Tekisi mieli sanoa että mene hoitoon, mutta se kuulostaa rumalta. Tarkoitan sitä kuitenkin. Vaikuttaa siltä että sinulla on paljon käsittelemättömiä traumoja hoideltavana.

Ehkä ongelma tosiaan on siinä, että hän on vain niin hyvä kaikilla tavoin, joten en voisi olla muuta kuin ihailija ja altavastaaja. En voisi olla tasaveroinen kumppani tosiaan, kun käytännössä palvoisin häntä aivan kaikessa. Sellaiset tasaveroisen oloiset, itseni kaltaiset ihmiset eivät kiinnosta minua lainkaan, sillä inhoan itseäni ja tiedän olevani huono monissa asioissa ja monilla tavoin, erityisesti fyysisiltä ominaisuuksiltani.

T. Ap

Vierailija
16/29 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkokysymys: miten voisin muuttua niin hyväksi, että olisin hänen "tasollaan" vai kävisikö sellaisessa tilanteessa siten, että kiinnostuisinkin vielä jostain aivan muusta ihmisestä?

Vierailija
17/29 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannin kielessä on sana delusional ja sitä tämä kyseinen tapaus on. En jaksa googlettaa mikä suomen kielen sana olisi vastaava. Harha kuulostaa liian vahvalta.

Ap:n ihastus on vanhempi hetero parisuhteessa oleva nainen, johon ap on asiakassuhteessa ja johon diagnosoimaton epävakaa ap on pakkomielteisesti ihastunut. Miten minun pitäisi muuttua -jankutus on jatkunut jo vuosia. Tuo toiseksi muuttuminen myös epävakaiden tematiikkaa ja identiteettihäiriön ilmenemistä.

Vierailija
18/29 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on ne tasot, jos et ole samalla levilillä niin ei oo mahiksia.

Vierailija
19/29 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Englannin kielessä on sana delusional ja sitä tämä kyseinen tapaus on. En jaksa googlettaa mikä suomen kielen sana olisi vastaava. Harha kuulostaa liian vahvalta.

Ap:n ihastus on vanhempi hetero parisuhteessa oleva nainen, johon ap on asiakassuhteessa ja johon diagnosoimaton epävakaa ap on pakkomielteisesti ihastunut. Miten minun pitäisi muuttua -jankutus on jatkunut jo vuosia. Tuo toiseksi muuttuminen myös epävakaiden tematiikkaa ja identiteettihäiriön ilmenemistä.

Kauniista sanavalinnoistasi huolimatta siltikin käytännössä kaikki ihastuneet/rakastuneet haluauvat vähän tsempata ja olla parhaimmillaan ihastuksensa vuoksi. Ongelmani on se, että en jotenkin osaa realistisesti arvioida itseäni ja sitä, millainen minun pitäisi olla tietyn ihmisen seurassa.

Huomaan vain, että jokin ei toimi tai saan pakit, mutta en osaa mukauttaa toimintaani sellaiseksi, että vuorovaikutus olisi molempien kannalta mielekästä ja tyydyttävää, jolloin se toinenkin ehkä voisi kiinnostua minusta. En myöskään osaa flirttailla tai olla muuten tarpeeksi kaunopuheinen ja kiinnostava. Lisäksi oon vain old school rumilus.

Haluaisin silti kehittyä, muuttua nykyistä paremmaksi ihmiseksi kaikin tavoin. Mutta ulkonäköni osalta se vaatisi kymmeniä tuhansia euroja ja plastiikkakirurgilta pitkää päivää.

T. Ap

Vierailija
20/29 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasoerojen osakta ihastukseni ja minun ero on vähän sama kuin jos joku rähjäinen puliukko ihastuisi Miss Universumiin, joka on samalla tyyliin huippufyysikko aivoiltaan. Voidaan miettiä, miten sen rähjäisen ja haisevan pultsarin pitäisi muuttua, jotta se saisi sen fyysikkomissinsä omakseen. En mä vain osaa, kykene tai pystykään ilman karunrehellisiä vinkkejä.

T. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä