Viihyvätkö teidän lapset hyvin yksin ulkona?
Naapureidemme n. 8-vuotias lapsi näyttää usein olevan viikonloppuisin yksin pitkään pihalla. Mietin sitä, että onkohan vapaasta tahdostaan. Hän kyllä touhuaa useimmiten koko ajan jotain.
Olisi mukava kuulla ulkona hyvin yksin viihtyvistä lapsista, kun aina mietin onko hän tuolla yksin ulkoleikeissä näinkin kurjalla säällä omasta vapaasta tahdostaan.
Ja en tosiaan ole mikään lapsiasiantuntija joten älkää nyt tyrmätkö ajatuksiani, sillä siksi kysyn, että tahdon tietää jos tuo oikeasti onkin ihan tavallista.
Kommentit (2)
Vierailija kirjoitti:
Ei viihdy. Lapset katsovat ikkunasta ulos ja toteavat että siellä ei ole kavereita (vaikka yritän sanoa, että niin ne kaveritkin ajattelevat...). Itse vihasin ulkonaoloa aina, mutta yksi sisaristani rakasti! Hänellä oli vaikka millaisia mielikuvitusleikkejä joita leikki pihalla ja olisi ollut ulkona säällä kuin säällä aamusta iltaan. Itse leikin tai luin mieluummin sisällä. Lapsia on erilaisia, en lähtisi äkkipäätä epäilemään etteikö toinen haluaisi olla siellä, ellei tosiaan näytä tylsiintyneeltä ja apealta.
Tämä on mukava kuulla :) ja siksi kysyinkin. Itsekin inhosin olla yksin ulkona. Mutta nyt, kun kerroit, muistan, että velipuoleni puolestaan viihtyi meidän maaseutukodissakin todella hyvin yksin ulkona.
Ei viihdy. Lapset katsovat ikkunasta ulos ja toteavat että siellä ei ole kavereita (vaikka yritän sanoa, että niin ne kaveritkin ajattelevat...). Itse vihasin ulkonaoloa aina, mutta yksi sisaristani rakasti! Hänellä oli vaikka millaisia mielikuvitusleikkejä joita leikki pihalla ja olisi ollut ulkona säällä kuin säällä aamusta iltaan. Itse leikin tai luin mieluummin sisällä. Lapsia on erilaisia, en lähtisi äkkipäätä epäilemään etteikö toinen haluaisi olla siellä, ellei tosiaan näytä tylsiintyneeltä ja apealta.