Vinkkejä ruokaisaan aamupäivän salaattiin työpäivän aikana
Uusi vuosi, uudet yrityksen elämäntapojen suhteen. Tykkään itse asiassa ruokaisista salaateista, mutta minulla ei ole kokemusta niiden laittamisesta hyvän itseni mukaan töihin. Jos sinulla on varsinkin kustannustehokkaita vinkkejä, pistähän jakoon. Kiitos. :)
Kommentit (16)
Keitettyjä kananmunanpuolikkaita, kirsikkatomaatteja, lämminsavustettua lohta, majoneesia, juustokuutioita, paprikaa, viinirypäleitä, pähkinöitä, oliiviöljyä, sitruunanmehua... Avokadoa. Suolakurkkua.
Perunasalaatti, kanasalaatti, tonnikalasalaatti. Makaronisalaatti, lämmin juuressalaatti. Fetasalaatti. Kolmen juuston salaatti.
Hopeakauris kirjoitti:
Keitettyjä kananmunanpuolikkaita, kirsikkatomaatteja, lämminsavustettua lohta, majoneesia, juustokuutioita, paprikaa, viinirypäleitä, pähkinöitä, oliiviöljyä, sitruunanmehua... Avokadoa. Suolakurkkua.
Perunasalaatti, kanasalaatti, tonnikalasalaatti. Makaronisalaatti, lämmin juuressalaatti. Fetasalaatti. Kolmen juuston salaatti.
Kiitos. :)
-ap
Vierailija kirjoitti:
Yksi pussi Makaroonia
Kolme tomaattia
Kaksi punasipulia
Yksi purkki tonnikalaa
Tämä riittää moneksi päiväksi
Sa-laat-ti.
Vierailija kirjoitti:
Yksi pussi Makaroonia
Kolme tomaattia
Kaksi punasipulia
Yksi purkki tonnikalaa
Mihinkäs minun kiitos JÄI
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi pussi Makaroonia
Kolme tomaattia
Kaksi punasipulia
Yksi purkki tonnikalaa
Tämä riittää moneksi päiväksiSa-laat-ti.
Makaroonitonnikalasalaatti
Teen salaatteihin usein mössön johon paistan pannulla runsaasti sipulia, valkosipulia ja paprikaa. Nämä haudutan tomaattimurskassa.
Käy minkä salaatin kanssa hyvänsä. Parasta se on jäävuorisalaatti, kurkku, tomaatti, oliivi, fetajuusto kanssa.
Tonnikalat eri mausteliemissä tekee salaateista mehukkaita. Tonnikala currykastikkeessa on mun suosikki.
Kebab, balkanmakkara, säilykekana, säilykenyhtökana, pororouhe, hapankaali, kimchi. Nää on mun löytöjä viimeajoilta salaatteihin. Syön aina töissä itsetehdyn salaatin lounaaksi.
Siis minun naiivi ajatukseni tässä oli se, että ehkä herneiden idättäminen itse olisikin halpaa tai juuston tekeminen itse tai että jostain saa tarjouksessa todella halpaa lohta... t. naiivi ap
... tai että voin kasvattaa oman avokadopuutarhan!
Mä rakastan pestoa! Sillä saa ihan lusikallisenakin makua ja kastikkeen tuntua esim kanaan, raejuustoon, pastaan, perunaan.
Mun suosikki lounassalaattiversiot on:
perusvihreiden päälle
-perunaa, porkkanaa, fetaa
-pastaa, tonnikalaa
-salamisuikale, raejuusto, omena
-kanaa, mozzaa, pähkinää
Nuudeleita, kanaa, porkkanaa, pähkinöitä, ananasta.
Vierailija kirjoitti:
Mä rakastan pestoa! Sillä saa ihan lusikallisenakin makua ja kastikkeen tuntua esim kanaan, raejuustoon, pastaan, perunaan.
Mun suosikki lounassalaattiversiot on:
perusvihreiden päälle
-perunaa, porkkanaa, fetaa
-pastaa, tonnikalaa
-salamisuikale, raejuusto, omena
-kanaa, mozzaa, pähkinää
Teetkö perunalle jonkinlaisen majoneesin? Rakastan kotitekoista perunasalaattia, jossa on käytetty sitruunaa. :P
Onko tämän ketjun perusteella pääteltävissä, että salaatti ei ole ruokaisa, jollei siihen ole tungettu makaroonia, pottua jne.?
Vierailija kirjoitti:
Onko tämän ketjun perusteella pääteltävissä, että salaatti ei ole ruokaisa, jollei siihen ole tungettu makaroonia, pottua jne.?
Mitä...? Ruokaisalla tavoittelen salaattia, jossa on jotain substanssia tyyliin pavut tai liha tai kana tai kala tai juusto tai dairy tms. Eli pelkkä lehtisalaatti ei todellakaan ole ruokaisa. Toimii ihan sikkehyvin aamupäivän ravintona. <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä...? Ruokaisalla tavoittelen salaattia, jossa on jotain substanssia tyyliin pavut tai liha tai kana tai kala tai juusto tai dairy tms. Eli pelkkä lehtisalaatti ei todellakaan ole ruokaisa. Toimii ihan sikkehyvin aamupäivän ravintona. <3
Tarkennan: noiden muutamien vastaajien vastausten perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Yksi pussi Makaroonia
Kolme tomaattia
Kaksi punasipulia
Yksi purkki tonnikalaa
Hyi hirveää, säälin työkavereitasi
Yksi pussi Makaroonia
Kolme tomaattia
Kaksi punasipulia
Yksi purkki tonnikalaa