Mitä tarkoittaa musta lappu ovessa osastolla?
Jonkun sairaalan osastolla musta lappu ja pääsy kielletty?
Kommentit (62)
Mielensä pahoittaneet suljettu sinne. Nyt kun otettiin puheeksi, ryömivät esille mustasta kolostaan.
Sairaalan salakapakka. Yritetään viranomaisia harhauttaa, että siellä käydään mustan pörssin kauppaa.
Minulla ei ole mitään käsitystä mustista lapuissa ovissa.
Ei ole ollut mustaa lappua, vaikka huoneessa on ollut minulle rakas vainaja.
Jos suoraan sanon, minullekin tuli ruttovaara ensimmäisenä mieleen.
Valtionpäämies tai diplomaatti osastolla. Osasto suljettu muilta kuin turvaluokituksen saaneilta. Voi olla vaikka suomalaisille tuntematon vieraan maan johtaja jonka terveydentilaa ei haluta omalle kansalle tiedottaa.
Potilaalla on clostridium tartunta aka paskavaara.
Lappu on merkkinä viikatemiehelle.
Metallican James Hetfield potilaana. Salaisena vinkkinä Metallica fanien hoitajille. Eikä se lappu ole ihan musta, vaan samanlaisella kuvioinnilla kuin Black albumin kansi.
Hauska idea aloittajalta ja todella hyviä arvauksia vastaajilta. Outoa, että hupiketju saa jotkut loukkaantumaan, vaikkei mitään mustia lappuja osastojen huoneissa olekaan!
Musta on melenan merkki. Eli veriulostetta. Akuutti vaara vessahädälle! Kannattaa pysyä pois, jottei pasko itse pitkin käytäviä mustaa tahnaa.
Armoa ei anneta. Se on hyvin vanha mm Yhdysvaltojen konfederaatin valkoisen lipun vastakohtana käyttämä lippu joka kertoo, että armoa ei anneta eikä sitä suvaita.
Osastolla on potilaita, jotka ovat olleet lääkäreille tai hoitajille ikäviä. Kipulääkkeitä on yritetty hakea lääkäreiden mielestä aiheetta. Osa terminaalivaiheen potilaita joille määrätty elvytyspakko. Heidät pidetään hengissä kunnes kuolema koittaa.
Morfiinit ja kipulääkkeet eivät enää hyödytä yhteiskuntaa, kun omaisia ei päästetä osastolle näkemään kärsimystä. Potilaiden ei uskota enää tuottavan työnteollaan, vaan ovat jonkin sortin valitusautomaatteja joiden valituksiin Valvira ja oikeusasiamieskin ovat kyllästyneet.
Yhdellä osastolla missä mä olin, laitettiin aamukierrolla oveen keltainen lappu merkiksi, että huoneessa käyty ja kaikki ok. Iltakierrolla lappu oli sininen. Jos nuo on sit yökön lappuja tai jonkun muun pimeäluonteisen henkilön.
Tai sit on puhdas källi. Ehkä joku tässä ketjussa "muka" mielensä pahoittanut on käynyt laittamassa ja odottanut jännityksessä, milloin joku avaa ketjun, että pääsee pätemään.
Oli pimeää ja lappu imee enemmän valoa kuin valkoisena kiiltävä ovi.
Salaiset av-agentit on selvittämässä kuka potilas pettää ketä
Hartaushetki. Uskonnollisia symboleita ei enää saa julkisissa tiloissa käyttää, joten papin läsnäolo ilmoitetaan mustalla lapulla.
Jack Black in the house. Saanko tiedustella missä päin on viimeksi nähty?
,Ei tuo ainakaan mikään merkki ole siitä, että joku olisi osastolla kuollut.
Osastoilla kuolee ihmisiä jatkuvasti.
Jos pitäisi arvata, arvaisin tartuntataudit tai jokin säteilylaitteita sisältävä osasto.