Yle areenan elokuvatarjonta ihan paskaa.
Kommentit (44)
Jos haluaa nähdä etupäässä uudempaa Hollywood-tuotantoa, niin Yle Areena ei ole silloin oikea paikka. Ei ole tarkoituskaan olla.
Yle Areenasta näkee paljon kotimaista ja pohjoismaista tuotantoa. Ja siinä suhteessa on tosi hyvä palvelu. Jonkun verran myös amerikkalaisia ja eurooppalaisia tosi klassikoita näkee.
En kyllä tiedä yhtään suoratoistopalvelua jossa pelkällä kk-hinnalla näkisi uusimpia Hollywood-hittejä (siis leffoja). Yleensä niistä pitää aina maksaa erikseen. Esim. Netflixin leffatarjontakaan ei kovin ihmeellinen ole.
Jos haluaa nähdä suomeksi tekstitettyjä muita kuin pohjoismaisia ja amerikkalaisia leffoja, niin voi olla vaikea nähdä mistään palvelusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Saisi kyllä sadallakuudellakympillä jotain parempaakin vastinetta, jos saisi itse valita. :/
Yleisradion tarkoitus ei ole se, että kolmen henkilön raati ostaa uusia, tyhjää täynnä olevia hittileffoja kuten Avengers yhteen striimipalveluun. Minä maksan paljon mieluummin 160€ kaikesta Ylen tarjonnasta kuin saman verran Netflixistä. Viime vuonnakin kuuntelin satoja tunteja Ylen podcasteja, katselin dokkareita ja luin uutisia.
Pointtini oli lähinnä se, että käyttäisin 160 euroa johonkin muuhun kuin (huonon) teeveen katseluun....... Minusta viihdepaska ei pitäisi olla veropohjaista.
0,43cent per vrk ei ole paljoa. Maksaisit sitten Tissipyllytakapuolenheilutus elokuvista sitten enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Saisi kyllä sadallakuudellakympillä jotain parempaakin vastinetta, jos saisi itse valita. :/
Yleisradion tarkoitus ei ole se, että kolmen henkilön raati ostaa uusia, tyhjää täynnä olevia hittileffoja kuten Avengers yhteen striimipalveluun. Minä maksan paljon mieluummin 160€ kaikesta Ylen tarjonnasta kuin saman verran Netflixistä. Viime vuonnakin kuuntelin satoja tunteja Ylen podcasteja, katselin dokkareita ja luin uutisia.
Pointtini oli lähinnä se, että käyttäisin 160 euroa johonkin muuhun kuin (huonon) teeveen katseluun....... Minusta viihdepaska ei pitäisi olla veropohjaista.
Millä tavalla esim. tanskalainen sarja "Rauha maan päälle" on muka huono?
Tässä vain yksi esimerkki.
Leffoja en ole itse kovin paljon katsonut kyllä muutenkaan.
Uusimpia Hollywood-hittejä et näe halvalla mistään kaupallisestakaan palvelusta. Viaplaystakin pitää jokainen leffa käytännössä vuokrata erikseen.
Luuletko että Yle-veron tuotto menee kokonaisuudessan viihteeseen? Viihdehän on vain pieni osa Ylen tuotannoista.
hoplop kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0,43cent per vrk ei ole paljoa. Maksaisit sitten Tissipyllytakapuolenheilutus elokuvista sitten enemmän?
Satakuusikymppiä vuodessa on paljon minulle. Anteeksi jos en ole keskiluokkakrääsää.
Ainahan ne uusimmat jenkkileffat voi ladata torrentteina, jos välttämättä haluaa ne nähdä.
Yle Areenan tarjonta on monipuolinen ja tasokas.
Itse olen erittäin tyytyväinen.
Lisäksi saa toivoa ja lähettää heille palautetta ohjelmiston sisällöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Radio Sodoma piristää tuhat kertaa enemmän kuin Ö-luokan toimintaseikkailut.
Tuo Wind River oli todellakin hyvä elokuva. 10/10
Vierailija kirjoitti:
Yle Areenan tarjonta on monipuolinen ja tasokas.
Itse olen erittäin tyytyväinen.
Lisäksi saa toivoa ja lähettää heille palautetta ohjelmiston sisällöstä.
Yritin veronmaksajana taannoin etsiä jotain katseltavaa tältä sivustolta, koska tosiaan verottaja vetäisee huomattavan siivun vuosittaisista tuloistani. Pelkkää marginaalipaskaa koko tarjonta. Mitä ihmettä? Tästä pitää maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Hei, kertoisitko enemmän siitä Amazon primestä, kuukausihinta, minkälaista ohjelmaa ja onko vain englanninkielistä, toimiikohan android - älypuhelimella?
Itse haluaisin nähdä esim. Elokuvia joita on esitetty vaikka Toronton ja Berliinin elokuvajuhlilla ja joita ei koskaan täällä Suomessa näe.
Millä sinä maksoit sen(itsellä ei luottokorttia) ja mihin maahan rahat menevät. Ja mitenkähän tuon voi irtisanoa jos ei tulekaan katsottua.
Jaa, eikö sulla oo ollu näitä striimausjuttuja aikasemmin. Kyllähän ne ilman muuta Androidissa toimii. Osassa tämän Amazon Primen tarjonnassa vain enkkutekstitys, mutta suomen kielelläkin paljin tavaraa jos tuota kaipaa.
Hinta tosiaan se 2,99 e/kk ja voi maksaa ihan Visa electronilla, eli ei tartte varsinaista luottokorttia. Sanoisin Primen hinta-laatusuhdetta ihan kohtalaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Radio Sodoma piristää tuhat kertaa enemmän kuin Ö-luokan toimintaseikkailut.
Äänet tälle..
Vielä suurempaa paska on mtv3 perjantai ja lauantai leffat. Jo vuosia pelkkää ruotsalaista paskaa parhaimpaan katseluaikaan. Nykyään tietää ettei kannata edes vahingossa käydä viikonloppuna mtv3 kanavalla
Vierailija kirjoitti:
hoplop kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satakuusikymppiä vuodessa on paljon minulle. Anteeksi jos en ole keskiluokkakrääsää.
Kyllä sä nyt vaan olet keskiluokkaa. Itsehän maksan Ylen palveluista vuodessa nolla euroa. T:köyhä
Katson Areenaa enemmän kuin Netflixiä ja Cmorea yhteensä. Ylellä pyörii hyviä sarjoja, luonto-ohjelmia sekä dokkareita. Tänään olen viettänyt päiväni sohvalla katsellen pelkästään Areenaa; ensin loput jaksot Hyvän karman sairaalaa ja nyt dokumenttisarjaa Pompeijista.
Elokuvia harvemmin tulee katsottua, mutta toisaalta en muutenkaan katso yksikseni elokuvia, vaan rohmuan sarjoja.
Ainut harmi on Areena-sovelluksen jatkuvat ongelmat Samsung smart tv:n kanssa, siksi jää paljon keskenkin.
N32
Olen välillä aika kriittinen Yleä kohtaan mutta tässä kohtaa sanon että eri mieltä. Areenassa on monipuolista valikoimaa Hitchcockista Kaurismäkeen ja Tarkovskista Kassilaan. Uudempaakin löytyy ja eri maiden tuotantoa myös. Seassa mukavia tv elokuvia (no siis minun mielestäni). Netflixissa bongaan todella harvoin katsottavaa.
Mutta kuten aina, makunsa kullakin.
Pitääpä tutustua tuohon Amazoniin.
Jos joku tietää, mistä palvelusta nämä elokuvat voisi vuokrata ilman tekstitystäkin käy tai englanninkiel. Tekstityksellä niin kiitollisena ottaisin tiedon vastaan:
"A hidden life"
Ja
Harriet
Ja
Diary of a chambermaid
Tai jos tuo Scorsesen Silence olisi tullut vastaan siellä Amazonissa tai muualla, mistä sen näkisi niin kiitos tiedosta jos joku voisi vastata:)
Vierailija kirjoitti:
No mitä elokuvia siellä pitäisi olla? On selvää, että kaupallisesti kiinnostavimmat elokuvat nappaavat juuri kaupalliset kanavat.
On siellä kuitenkin ihan hyviä klassikko elokuvia ja myös jonkinverran kultti pätkää, sekä lähinnä elokuvafestivaalien listoilla näytettäviä elokuvia. Kotimaista myös. Osa kotimaisista sarjoista on ihan hyviä myös.
Vierailija kirjoitti:
hoplop kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä krääsää sitten olet jos 13€ kuukaudessa on paljon siitä ohjelmamäärästä joka ylellä tulee. Jos olet hyvätuloinen ,ei summa ole suuri. Johan kuset kaljanakin enemmän kuin tuon 160€ kk. Sitäpaitsi,meneppä nyt ihan etsimään mitä muuta "turhaa" maksat verovaroistasi. No,et käy koulua ja pitää maksaa peruskoulusta ja muusta opiskelusta. Maksat moottoriteistä,veeärrästä,....en edes jaksa luetella,joo,tuet maanviljelijöitä,syrjäseutujen asukkaita....Joo ja ainahan on valintaa sekin että myy telkkarin pois kun sieltä ei tule kuin paskaa!
siellähän on vaikka mitä,laatusarjojakin joka lähtöön! Eikä ole kaikki maksullisilla kanavilla.
No,jos on tottunut katsomaan "kettu vilahtaa koloon " realityjä sun muuta "laadukasta" niin ei kai sitten osaa katsoa oikeata draamaa/sarjaa.
Nyt esim se norjalainen Twin on loistava ja se EXIT, wau...