Paljonko 176 cm pitkä nainen saisi mielestänne enintään painaa?
Nykyään puhutaan paljon kehopositiivisuudesta, mutta...
Kommentit (68)
Todella typerä aloitus, ei voi muuta sanoa.
Ei se kenenkään muun asia ole sanoa paljonko saisi kukin painaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
77kg on BMI:n mukainen raja ylipainolle. 78kg on jo ylipainoinen.
Joten 77kg on virallinen vastaus mitä 176cm nainen saa enintään painaa.
BMI on väestötason tilastollinen suurre, siitä ei voi johtaa käytännössä yhtään mitään yksilötasolle.
Ihan pituudesta riippumatta on naiselle ihanteellista sellainen 20-25 rasvaprosentti. Paino määräytyy sitten lähinnä lihaksikkuuden mukaan.
Mitä muuta tuohon aloitukseen sitten sinun mielestä voi vastata kuin väestötilastojen perusteella?? Alatko analysoimaan rasvaprosentteja vaikkei sinulla mitään tietoja niistä?
No miten olisi niiden yksilön tilasta kertovien mittareiden perusteella?????????? Kuten esim. se rasvaprosentti tai nyrkkisäännöt kuten "pituus - 110". Ei kai tämä nyt voi kenellekään olla epäselvää?
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 177cm, urheilullinen/kiinteässä kunnossa ja pidän painon 60-65 kg välillä. 62kg on kokemukseni mukaan ihannepainoni, jolloin olen hoikka mutta en laiha. Vatsa on litteä mutta kylkiluut eivät näy kuin venytellessä. Olen maratonjuoksija ja harrastan lihaskuntoa vaativaa ilma-akrobatiaa (silkit, vanne, tanko). Jos paino pääsee 65 kg paikkeille niin alkaa näkyä esim. vatsan pienessä pömpötyksessä ja käsivarsissa. Kerran elämässäni, vaikean eron jälkeen, olen painanut 70kg eikä se ollut enää kaunista katseltavaa. En siis tosiaan mikään pullea ollut mutta ylimääräistä oli selvästi.
Joten sanoisin että max 65 kg ja silloinkin vain jos on liikunnallinen. Sohvaperunalle alhaisempi raja.
Sori mut en usko että 177/62 ei näy kylkiluut!! Varsinkaan jos tohon painoon kuuluu normaalia enemmän lihasmassaa. Hyi olkoon oot varmaan kunnon tikku
70kg jos lihaksikas eli käy salilla. Mä olen 172cm ja 64kg salilla käyvä nainen ja tämä on mielestäni ihannepainoni.
Tuo kai riippuu niin yksilön kehonrakenteesta. Itse olen 175cm pituinen nainen ja ehkä paras paino minun kropan fysiikalle on siinä vähän päälle 60kg:n paikkeilla. Nyt painan 58kg ja hieman kylkiluut näkyy.
Olen siis siron hoikka ja urheilullinen luonnostaan. Olen painanut 70 kg:akin. Tuolloin ei niin näkynyt kylkiluut mutta sitten taas oli sellainen kiva pömppis tuossa vatsan seudulla.
Oman vartaloni perusteella sanoisin, että 65-67kg voisi olla hyvä paino. Itse olan 178cm pitkä ja kun paino menee alle 70kg, kaikki luut törröttävät ja se näyttää aika karulta. Uskomatonta mutta totta, näköhavaintooni perustuen oma ihannepainoni olisi 72kg, vaikka kuulostaakin paljolta. Mutta joillakin on sirompi rakenne eikä tätä törrötysongelmaa yhtä lailla.
Aika harvalle diabetes ja sydänvaivat kuitenkaan onnea tuo