Paljonko 176 cm pitkä nainen saisi mielestänne enintään painaa?
Nykyään puhutaan paljon kehopositiivisuudesta, mutta...
Kommentit (68)
Olen 176 cm ja painan 63 kg. Olen tyytyväinen kroppaani.
Nuorena toimin vähän aikaa mallina japainoin alle 60 kg, en niitä aikoja kyllä kaipaa.
Itse olen 178 ja painan 77 ja olen oikein sopiva. Vaatekoko M.
Se mitä enintään saa painaa riippuu tietysti kehonkoostumuksesta. Mutta vastaan, että alle 80kg lienee aika turvallinen paino terveyden kannalta, jos pituus on 176cm.
Vierailija kirjoitti:
Pituus - 10.
Nykysääntö näyttäisi katukatselmuksen perusteella hyvinkin olevan tuo. Entisaikaan se kyllä oli ”pituus -110”...
65-75 kg voisi olla aika sopusuhtainen. Varmasti voi painaa vähän enemmänkin, mutta ei mieluusti ainakaan paljoa vähempää. 80 kg taitaa olla jo hiukan ylipainon puolella, mutta tuskin sekäään vielä kauheasti näkyisi kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
55 kg
Terveiset kalmistoon.
Eipä nyt niinkään. Täältä jotain osviittaa: https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/201709072200379490
Tolla Roosalla on kieltämättä kaunis vartalo, mutta BMI:n mukaan alipainonen. Alipaino on hirveä rasite sisäelimille, etenkin sydämelle.
Ei lievä alipaino ole millään lailla vaarallista. Pitää olla vakavasti alipainoinen, että se on rasite.
Terveellisin painoindeksi on normaalipainon ylärajoilla. Jopa hienoinen ylipaino, jos on paljon lihasmassaa.
Vierailija kirjoitti:
Terveellisin painoindeksi on normaalipainon ylärajoilla. Jopa hienoinen ylipaino, jos on paljon lihasmassaa.
Kyllä. Googleen optimaalinen painoindeksi, niin pääsee Hesarin artikkeliin, joka uutisoi brittitutkimuksesta.
"KAIKKEIN pienin riski kuolla sairauteen oli niillä 40 vuotta täyttäneillä ihmisillä, joiden painoindeksi sijoittui normaalin painoindeksin 18,5–25 yläpäähän."
Olen 176 cm mittainen mies, ikää 51, ja ryhdyin vuosi sitten muutaman kuukauden dieetille, kun elopainoni oli 77 kg. Nuorena miehenä luontainen painoni oli 68 kg. Tällä hetkellä elopainoni on 72kg ja nimenomaan keskivartalossa hieman ylimääräistä.
En tiedä sanoa, paljonko samanmittaisen naisen "pitäisi" painaa, kunhan hänellä ei ole epäterveellisen paljon sisäelinrasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
55 kg
Terveiset kalmistoon.
Eipä nyt niinkään. Täältä jotain osviittaa: https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/201709072200379490
Tolla Roosalla on kieltämättä kaunis vartalo, mutta BMI:n mukaan alipainonen. Alipaino on hirveä rasite sisäelimille, etenkin sydämelle.
Ei lievä alipaino ole millään lailla vaarallista. Pitää olla vakavasti alipainoinen, että se on rasite.
Ja juntit alapeukuttaa.
"Alipainoisuus määritellään lääketieteessä tilana, jossa ihmisen paino alittaa painoindeksin mukaan suositellun ihannepainon. Aikuisella alipainoisuuden raja on BMI 18,5. Lievä alipainoisuus ei ole vaarallista, mutta vakava, esimerkiksi nälänhädästä johtuva alipainoisuus voi johtaa kudosvaurioihin, joista vakavimmin vaikuttavat aivovauriot ja sydänviat."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 176 cm.
laihimmillaan olen painanut 62 kg, ja silloin olen saanut uimarannalla kauhistuneita sanoja. Selkäranka on kuin keskitysleiriläisellä.
Minulle paras paino on 65-68.
Ylipainoisilta naisilta, otaksun?
Ihan fysioterapeutiltakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 176 cm.
laihimmillaan olen painanut 62 kg, ja silloin olen saanut uimarannalla kauhistuneita sanoja. Selkäranka on kuin keskitysleiriläisellä.
Joka oli ylipainoinen? Minulle lihava lääkäri oli kirjoittanut kantaan "hoikka mies", bmi:ni on 26. Todellisuudessa hoikaksi voi varmaan kutsua bmi:tä 20 tai alle.
Vierailija kirjoitti:
Mutta eikö tuo koskenut yli 40-vuotiaita? Olen aina olettanut, että normaalipainon ylärajoilla on tervein sen takia, että vanhempana lihakset alkavat katoamaan, jos ei tee mitään, ja korkeampi paino on merkki myös suuremmasta lihasmäärästä. Tai pakollahan painavampi ihminen joutuu käyttämään enemmän lihaksiaa liikkuakseen ja toi normaalipainon yläraja on vaan se tasapaino, jossa ylipaino ei vielä merkittävästi vaikuta terveyteen. Mutta laihempikin voi olla täysin terve, jos se paino on lihaksissa eikä rasvassa.
Sehän riippuu ihan kehon koostumuksesta. 170cm+ treenaava nainen voi helposti painaa 70+ kg ja näyttää just siltä, treenatulta ja terveeltä vailla ylimääräistä rasvaa. Esimerkkejä on lukuisia, se paino vaan yllättää, jos ei ymmärrä lihaksista mitään ja siinä on turha jotain BMI-taulukoita tuijottaa. Peiliä paremminkin.
57-77kg on BMI:n normaalipainon alue. Aika suuri kyllä tuo 20kg vaihteluväli ja riippuu tietenkin paljon lihasten määrästä ja ehkä vähän kehon rakenteesta.
Itse sanoisin että parhaalta 176cm nainen näyttää BMI:n normaalialueen alemmalla puoliskolla, eli 57-67kg väliltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eikö tuo koskenut yli 40-vuotiaita? Olen aina olettanut, että normaalipainon ylärajoilla on tervein sen takia, että vanhempana lihakset alkavat katoamaan, jos ei tee mitään, ja korkeampi paino on merkki myös suuremmasta lihasmäärästä. Tai pakollahan painavampi ihminen joutuu käyttämään enemmän lihaksiaa liikkuakseen ja toi normaalipainon yläraja on vaan se tasapaino, jossa ylipaino ei vielä merkittävästi vaikuta terveyteen. Mutta laihempikin voi olla täysin terve, jos se paino on lihaksissa eikä rasvassa.
Niin, väestötasolla kuitenkin on todettu näin olevan. Se että tässä puhutaan yli 40v, liittynee siihen, että ylipainon tai alipainon terveyshaitat yleensä ilmenevät vasta hieman vanhempana.
Tottakai kaikki suurinpiirtein normaalipainossa on terveellistä, nyt oli kyse optimaalisesta arvosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 176 cm.
Joka oli ylipainoinen? Minulle lihava lääkäri oli kirjoittanut kantaan "hoikka mies", bmi:ni on 26. Todellisuudessa hoikaksi voi varmaan kutsua bmi:tä 20 tai alle.
En kiinnitä huomiota muiden ihmisten painoon, mutta ei hän ainakaan niin ylipainoinen ollut, että se olisi silmään pistänyt.
Pointtini oli tässä se, että me kaikki emme ole yhdestä muotista. Vaikka minä olen missin pituinen, niin minusta ei saa missin hoikkaa. Kävelin kerran karita tuomolan perässä, joka oli minun pituinen, mutta hartiatkin puolet kapeammat kuin minulla.
Vierailija kirjoitti:
77kg on BMI:n mukainen raja ylipainolle. 78kg on jo ylipainoinen.
Joten 77kg on virallinen vastaus mitä 176cm nainen saa enintään painaa.
BMI on väestötason tilastollinen suurre, siitä ei voi johtaa käytännössä yhtään mitään yksilötasolle.
Ihan pituudesta riippumatta on naiselle ihanteellista sellainen 20-25 rasvaprosentti. Paino määräytyy sitten lähinnä lihaksikkuuden mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
77kg on BMI:n mukainen raja ylipainolle. 78kg on jo ylipainoinen.
Joten 77kg on virallinen vastaus mitä 176cm nainen saa enintään painaa.
BMI on väestötason tilastollinen suurre, siitä ei voi johtaa käytännössä yhtään mitään yksilötasolle.
Ihan pituudesta riippumatta on naiselle ihanteellista sellainen 20-25 rasvaprosentti. Paino määräytyy sitten lähinnä lihaksikkuuden mukaan.
Mitä muuta tuohon aloitukseen sitten sinun mielestä voi vastata kuin väestötilastojen perusteella?? Alatko analysoimaan rasvaprosentteja vaikkei sinulla mitään tietoja niistä?