Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liian vähän kaloreita?

Pullukka
19.01.2020 |

Laihdutan. Tai yritän laihduttaa. Punnitsen ruokani ja tallennan tiedot yhteen laihdutus appiin. Pyrin pitämään - ja olen onnistunut- pysyttelemään 1200 kcal/päivä. Painoa on 83 kg pituutta 165 ja ikää 50. Juurikaan en liiku, sellaiset 6000 askelta päivässä.

Neljä viikkoa on nyt takana ja 200 g on pudonnut. Ja juu, en juo mehuja tvst. salakaloreita.

Olen miettinyt, että pitäisikö kalorimäärää nostaa? Mutta koko ikäni on puhuttu tiosta maagisesta 1200 kcal...

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi syödä liian vähän kos tavoitteena on painonpudotus.

Vesipaastolla olisit jo 10 kg kevyempi.

Syöt pikemminkin liikaa. Kulutus on mitätöntä ja vauhti tuolla tavoin toivottoman hidas.

Vierailija
2/18 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liity johonkin johdettuun laihdutusohjelmaa, fitfarm esim. Siellä osaavat auttaa ruuankin kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ollut aikaisemmin lähes kokonaan ilman liikuntaa? 6000 askelta ei ole järin paljon, mutta jos on rapakunnossa, niin tuokin alkaa jo kehittää lihaksia ja kerää nestettä lihaksiin. On siis mahdollista olet laihtunut, mutta paino ei ole pudonnut, koska lihaksiin on tullut lisää painoa.

Toinenen vaihtoehto on se että laskenta ei kuitenkaan mene ihan oikein, vaan ruokavaliossasi on kaloreita, jotka arvioit väärin.

Kolmas vaihtoehto on että tuo 1200kcal on sinulle liikaa tai liian vähän. Monissa ohjeissa 1500kcal on raja jonka alle ei pitäisi mennä.

200g on niin vähän, että henkilövaakan tarkuus ei siihen edees todellisuudessa riitä. Sekin on mahdolista että painosi on pudonnut, mutta vaaka pyöristää sen vielä väärin ja jos painoa lähtee vielä vähän, niin sitten vaaka yhtäkkiä näyttääkin painoa lähteneen 2kg.

Painosi ei ole kuitenkaan noussut, joten en hirveästi panikoisi vielä.

Vierailija
4/18 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt liian vähän kaloreita. Tolla kun jatkat kroppas menee säästöliekille  ja kun alat syömään myöhemmin enemmän kilot voi tulla tuplana takaisin.  

Jos olet nainen sun peruskulutus(basal metabolic rate bmr)  on 1450 ja jos mies 1616 kaloria päivä. Eli tämän verran sun kroppa kuluttaa elintoimintoihin jos makaat sängyssä 24h etkä tee mitään.

Vierailija
5/18 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lisäämään liikuntaa. Ihan kotona tehtäviä liikkeitä, punnerruksia seinää vasten ja muuta kevyttä, että pääset alkuun ja rutiiniin. Sun iässä alkaa jo lihakset surkastumaan hormonien takia, joten nyt viimeistään kannattaa aloittaa lihaskunnosta huolenpito.

Vierailija
6/18 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liity johonkin johdettuun laihdutusohjelmaa, fitfarm esim. Siellä osaavat auttaa ruuankin kanssa.

Nuo nettijutut ovat yleensä pelkkiä rahastuksia, yksilöllisyys puuttuu täysin ja kaikille annetaan käytännössä ihan samat ohjeet.

Vierailija
7/18 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi syödä liian vähän kos tavoitteena on painonpudotus.

Vesipaastolla olisit jo 10 kg kevyempi.

Syöt pikemminkin liikaa. Kulutus on mitätöntä ja vauhti tuolla tavoin toivottoman hidas.

Voi syödä.

Itse ainakin tykkään tehdä muutakin, kuin maata sohvalla ja kärsiä nälästä, heikotuksesta ja päänsärystä.

Vierailija
8/18 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla on hengenvaaraallinen aliravitsemustila! Suosittelen hakemaan heti muutaman laskiaispullan kaupasta.

Vierailija
9/18 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo nettijutut ovat yleensä pelkkiä rahastuksia, yksilöllisyys puuttuu täysin ja kaikille annetaan käytännössä ihan samat ohjeet.

No ne "ihan samat ohjeet" pätee suurimmalle osalle. Niissä nettivalmennuksissa, joihin itse olen osallistunut, on lisäksi annettu neuvoja, miten ohjeita sovelletaan omaan elämään.

Ei se yksilövalmennusta antava valmentajakaan näe maagisesti heti, että tuo kuluttaa 1700kcal ja tuo toinen 2500kcal päivässä. Aina tehdään eka arvio kulutuksesta ja sitä syömistä sitten säädetään sen mukaan, miten paino lähtee eteneen.

Vierailija
10/18 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ne "ihan samat ohjeet" pätee suurimmalle osalle. Niissä nettivalmennuksissa, joihin itse olen osallistunut, on lisäksi annettu neuvoja, miten ohjeita sovelletaan omaan elämään.

Ei se yksilövalmennusta antava valmentajakaan näe maagisesti heti, että tuo kuluttaa 1700kcal ja tuo toinen 2500kcal päivässä. Aina tehdään eka arvio kulutuksesta ja sitä syömistä sitten säädetään sen mukaan, miten paino lähtee eteneen.

Suomessa on viime vuosina myyty valtava määrä näitä superdieettejä ja muita jullkisten nettidieettejä mutta silti Suomessa on tällä hetekllä ylipainoisia enemmän kuin koskaan aikaisemmin, se jo pelkästään kertoo etteivät nuo nettidieetit ole olleet toimivia pikällä tähtäimellä. Ja laihdutus on paljon muutakin kuin vain kalorien kanssa pelaamista ja sitä muuta noissa nettidieeteissä harvoin hallitaan hyvin.

Vierailija
11/18 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on viime vuosina myyty valtava määrä näitä superdieettejä ja muita jullkisten nettidieettejä mutta silti Suomessa on tällä hetekllä ylipainoisia enemmän kuin koskaan aikaisemmin, se jo pelkästään kertoo etteivät nuo nettidieetit ole olleet toimivia pikällä tähtäimellä. Ja laihdutus on paljon muutakin kuin vain kalorien kanssa pelaamista ja sitä muuta noissa nettidieeteissä harvoin hallitaan hyvin.

Kannattaa valita oikeat nettivalmennukset, sellaiset joissa käydään läpi muutakin, kuin kaloreiden laskentaa.

Vierailija
12/18 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et syö liian vähän vaan liikaa kulutukseesi nähden koska et laihdu. Koska kuitenkin on niin, että et turvallisesti voi laskea kaloreita syömisestä oikein alemmas enää, ilman että tulee jo puutteita ravinteista, niin ainoa keino on nostaa kulutusta. Eli joko hyötyliikuntaa tai ihan varsinaista liikuntaa lisää, missä muodossa tahansa. 

Itse olen 46 v nainen ja personal trainerin ohjauksessa laihdutan 100 kilosta alaspäin. Mulla on juuri tuo 1200 kcal per päivä ruokavalio ja kolmasti viikossa salitreenit ja muina päivinä kävelylenkkiä. Paino tippuu kilon verran viikossa.

Vierailija
13/18 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla liikunta ehdottoman ei ,ja ei .

Ain jos ehdottaa niin heti tulee hyökkäys että ei se vaikuta mihinkään.

Tuntuu että jokainen hakemalla hakee jotaki syytä ettei tarttis liikkua  yhtään koskaan.

Ja samalla ne samat tyypit ei ole  ikinä edes vaivautuneet  kokeilemaan liikuntaa edes paria kuukautta päivittäin. Hyvä jos viikon, tai edes kerran.

Vierailija
14/18 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöt liian vähän kaloreita. Tolla kun jatkat kroppas menee säästöliekille  ja kun alat syömään myöhemmin enemmän kilot voi tulla tuplana takaisin.  

Jos olet nainen sun peruskulutus(basal metabolic rate bmr)  on 1450 ja jos mies 1616 kaloria päivä. Eli tämän verran sun kroppa kuluttaa elintoimintoihin jos makaat sängyssä 24h etkä tee mitään.

Tuo on keskimääräinen peruskulutus keskimääräisen kokoiselle naiselle. Siitä on kyllä poikkeamia useampia satoja kilokaloreita molempiin suuntiin. On ihan oikeasti keski-ikäisiä toimistotyöläisiä naisia, joilla ei päivän koko kulutus ottaen huomioon liikkuminen ei ole kuin tuon noin 1400 kcal. Itsekin olen, mutta olen kyllä jojoillut painoni kanssa, pahimmillani painanut 120 kg joten sen takia elimistö on oppinut erittäin säästäväiseksi kalorien suhteen.

Vierailija
15/18 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et syö liian vähän vaan liikaa kulutukseesi nähden koska et laihdu. Koska kuitenkin on niin, että et turvallisesti voi laskea kaloreita syömisestä oikein alemmas enää, ilman että tulee jo puutteita ravinteista, niin ainoa keino on nostaa kulutusta. Eli joko hyötyliikuntaa tai ihan varsinaista liikuntaa lisää, missä muodossa tahansa. 

Itse olen 46 v nainen ja personal trainerin ohjauksessa laihdutan 100 kilosta alaspäin. Mulla on juuri tuo 1200 kcal per päivä ruokavalio ja kolmasti viikossa salitreenit ja muina päivinä kävelylenkkiä. Paino tippuu kilon verran viikossa.

ja kun myöhemmin alat syömään ns normaalisti eli yli ton 1200 ni kas kummaa paino tuleekin tuplana takaisin. 

Vierailija
16/18 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettinyt tätä säästöliekki asiaa ja toisaalta uskon siihen mutta sitten mietin anorektikkoja että jos säästöliekki olisi olemassa niin sitten ei olisi anorektikkoja koska laihtuminen vaan loppuisi jossain vaiheessa?

Vierailija
17/18 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa valita oikeat nettivalmennukset, sellaiset joissa käydään läpi muutakin, kuin kaloreiden laskentaa.

No kerroppa joku oikein laadukas nettivalmennus, vielä ei ole vastaan tullut sellaista jossa hintalaatusuhde vaikuttaisi erinomaiselta.

Vierailija
18/18 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs ala peukutettavaa edellisessä kommentissa oli? No jos haluatte kitu dieetillä laihduttaa ja sit dieetin loputtua lihota kaikki kilot takaisin niin olkaa hyvä vaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi