Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hitsi-eläkeikään enää 15 v

Vierailija
27.07.2008 |

Olen 40 v ja risat...

Kannattaisi pysyä kunnossa, että jaksa eläkkeelläkin touhuta-

lapset ovat silloin 20 v ja 21 v, kun olen 60 v...

Mites muilla - kauanako on eläkeikään???

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
27.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuohon ole kolmisenkymmentä vuotta. Takana töissä oloa jo parikymmentä vuotta.

Ovatko täällä olevat ihmiset ajatelleet jotenkin turvata taloudellista selustaansa sitten kun jäävät eläkkeelle? Itse mietin, että näinköhän on kovin hyvä eläkesysteemi enää sitten kun jään eläkkeelle.

Vierailija
2/15 |
27.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

37 vuotta vielä, lapset on silloin 45 ja 30 vuotiaita, toivottavasti meillä on silloin jo lastenlapsia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
27.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapset ovat silloin 34 ja 30 :o

Saas nähdä viitsiikö vielä silloin jäädä eläkkeelle.

Vierailija
4/15 |
27.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja olen myös 40+ ja eläkkeelle mahdollisuus päästä 58 vuotiaana :)

Vierailija
5/15 |
27.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuohon ole kolmisenkymmentä vuotta. Takana töissä oloa jo parikymmentä vuotta.

Ovatko täällä olevat ihmiset ajatelleet jotenkin turvata taloudellista selustaansa sitten kun jäävät eläkkeelle? Itse mietin, että näinköhän on kovin hyvä eläkesysteemi enää sitten kun jään eläkkeelle.

Meidän strategiamme: omistusasuntoa maksetaan nyt pois oikein urakalla, jotta eläkkeellä maksettavaksi jäisi vain vastike, kun omistusasunto on saatu maksettua, niin otetaan eläkevakuutukset, vaihdetaan auto uuteen muutama vuosi ennen eläkkeelle jäämistä... Lisäehdotuksia otetaan vastaan.

Vierailija
6/15 |
27.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeikiä tullaan lähivuosina korottamaan reippaasti.

Vierailija
7/15 |
27.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelin ruveta sijoittamaan. Tavoitteena olisi ostaa tässä ennen eläkeikää pari sijoitusasuntoa, joista sitten ehkä saisi n. 600 e kuussa tuottoa ja se olisi kiva lisä sitten eläkkeen päälle. Sitten jos osakkeilla/rahastoilla/koroilla osaisi pelata lisää tulevaa virtaa. Menojen pienentäminen ei välttämättä riittävää, pitänee saada jostain kassavirtaa myös eläkkeelle, jos meinaan 30v eläkkeellä elellä kuten mummoni.

Vierailija
8/15 |
27.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska silloin niille ehtii kertyä paljon pienemmällä sijoituksella se suurin mahdollinen eläke. Mitä vanhempana sen vakuutuksen otat, sen "kalliimmaksi" se tulee.

Vierailija
9/15 |
27.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeikään on sentään vain pikkusen vajaat 39 vuotta. :D

Vierailija
10/15 |
27.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin kovasti, miten pääsisin aikaisemmin. Toivottavasti sairaseläkkeen ehtoja ei tiukenneta, koska voisin vaikka seota joskus 55+. Siinä iässä ei enää laiteta uudelleenkoulutukseen ja muutenkin pääsee helpommin, jos on siihen asti yhtenäinen työhistoria. (=et ole oletettavasti pinnari)

Vierailija
11/15 |
27.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se nyt ole sama, mitä kautta säästät ja on paljon parempiakin säästökohteita kuin eläkevakuutus. Esimerkiksi oman asunnon maksaminen lienee todistetusti paras eläkevakuutus.

koska silloin niille ehtii kertyä paljon pienemmällä sijoituksella se suurin mahdollinen eläke. Mitä vanhempana sen vakuutuksen otat, sen "kalliimmaksi" se tulee.

Vierailija
12/15 |
27.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirsti Paakkanenkin ja muut....työ pitää vireänä

Vierailija
13/15 |
27.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

41 vuotta. Olen eläkesäästäjä.

terv. 2 lapsen työssäkäyvä äiti!

Vierailija
14/15 |
27.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tietenkään 8/5/11 vaan tehdä työnteosta elämäntavan, mutta näissä hommissa se ei tule onnistumaan.

Vierailija
15/15 |
27.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pitäisi ottaa joku tosi joustamaton eläkevakuutus? Itse ajattelin ainakin sitä kassavirtaa kasvattaa ihan jollain muulla tavalla. Sitäpaitsi ehtiihän tässä kasvattamaan omaisuutta, jos 30 vuotta on aikaa. Jos vaikka nyt pistäisin säästöön 10t ja saisin sille aina tuottoa tyyliin korkoa korolle 7% vuodessa, niin kasassa olisi 70t. Sen kun pistäisi poikimaan, niin eiköhän sillä jotain taas saisi leivän päälle.