Hitsi-eläkeikään enää 15 v
Olen 40 v ja risat...
Kannattaisi pysyä kunnossa, että jaksa eläkkeelläkin touhuta-
lapset ovat silloin 20 v ja 21 v, kun olen 60 v...
Mites muilla - kauanako on eläkeikään???
Kommentit (15)
37 vuotta vielä, lapset on silloin 45 ja 30 vuotiaita, toivottavasti meillä on silloin jo lastenlapsia!
ja lapset ovat silloin 34 ja 30 :o
Saas nähdä viitsiikö vielä silloin jäädä eläkkeelle.
Niin ja olen myös 40+ ja eläkkeelle mahdollisuus päästä 58 vuotiaana :)
Eiköhän tuohon ole kolmisenkymmentä vuotta. Takana töissä oloa jo parikymmentä vuotta.
Ovatko täällä olevat ihmiset ajatelleet jotenkin turvata taloudellista selustaansa sitten kun jäävät eläkkeelle? Itse mietin, että näinköhän on kovin hyvä eläkesysteemi enää sitten kun jään eläkkeelle.
Meidän strategiamme: omistusasuntoa maksetaan nyt pois oikein urakalla, jotta eläkkeellä maksettavaksi jäisi vain vastike, kun omistusasunto on saatu maksettua, niin otetaan eläkevakuutukset, vaihdetaan auto uuteen muutama vuosi ennen eläkkeelle jäämistä... Lisäehdotuksia otetaan vastaan.
Mä ajattelin ruveta sijoittamaan. Tavoitteena olisi ostaa tässä ennen eläkeikää pari sijoitusasuntoa, joista sitten ehkä saisi n. 600 e kuussa tuottoa ja se olisi kiva lisä sitten eläkkeen päälle. Sitten jos osakkeilla/rahastoilla/koroilla osaisi pelata lisää tulevaa virtaa. Menojen pienentäminen ei välttämättä riittävää, pitänee saada jostain kassavirtaa myös eläkkeelle, jos meinaan 30v eläkkeellä elellä kuten mummoni.
koska silloin niille ehtii kertyä paljon pienemmällä sijoituksella se suurin mahdollinen eläke. Mitä vanhempana sen vakuutuksen otat, sen "kalliimmaksi" se tulee.
Mietin kovasti, miten pääsisin aikaisemmin. Toivottavasti sairaseläkkeen ehtoja ei tiukenneta, koska voisin vaikka seota joskus 55+. Siinä iässä ei enää laiteta uudelleenkoulutukseen ja muutenkin pääsee helpommin, jos on siihen asti yhtenäinen työhistoria. (=et ole oletettavasti pinnari)
Eikö se nyt ole sama, mitä kautta säästät ja on paljon parempiakin säästökohteita kuin eläkevakuutus. Esimerkiksi oman asunnon maksaminen lienee todistetusti paras eläkevakuutus.
koska silloin niille ehtii kertyä paljon pienemmällä sijoituksella se suurin mahdollinen eläke. Mitä vanhempana sen vakuutuksen otat, sen "kalliimmaksi" se tulee.
ei tietenkään 8/5/11 vaan tehdä työnteosta elämäntavan, mutta näissä hommissa se ei tule onnistumaan.
Miksi ihmeessä pitäisi ottaa joku tosi joustamaton eläkevakuutus? Itse ajattelin ainakin sitä kassavirtaa kasvattaa ihan jollain muulla tavalla. Sitäpaitsi ehtiihän tässä kasvattamaan omaisuutta, jos 30 vuotta on aikaa. Jos vaikka nyt pistäisin säästöön 10t ja saisin sille aina tuottoa tyyliin korkoa korolle 7% vuodessa, niin kasassa olisi 70t. Sen kun pistäisi poikimaan, niin eiköhän sillä jotain taas saisi leivän päälle.
Eiköhän tuohon ole kolmisenkymmentä vuotta. Takana töissä oloa jo parikymmentä vuotta.
Ovatko täällä olevat ihmiset ajatelleet jotenkin turvata taloudellista selustaansa sitten kun jäävät eläkkeelle? Itse mietin, että näinköhän on kovin hyvä eläkesysteemi enää sitten kun jään eläkkeelle.