Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ovat nämä kerrostalomiesten salaperäiset "miesten työt"?

Vierailija
18.01.2020 |

Miesten töistä puhutaan aina ja ne ovat tärkeitä tehtäviä ja naiset eivät tule toimeen ilman miehiä, jotka tekevät miesten työt. Mutta mitä ne ovat?

Kommentit (499)

Vierailija
21/499 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinityttöjen miesviha pursuaa yli äyräiden. Kuinka hellyyttävää.

Vierailija
22/499 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin asunnon remonttien suunnittelut, kilpailutukset. Näitä on noin kerran vuodessa kun kämppää pistetään parempaan tolkkuun vaihteittain. Talouden suunnittelu ja ylläpito, eli laskuista ja rahojen riittävyydestä vastaaminen. Autoilun kustannuksien pitäminen järjellisenä, tarkoittaa käytännössä sopivan auton löytämisen, osien etsimistä, kunnostamista yms.  

Anna kun arvaan: teillä on volkkari.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/499 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan niitä kerrostaloasunnossa paljonkin. Esim. lampun kiinnittäminen kattoon, naulan lyöminen seinään ja sulakkeen vaihtaminen. Pahimmillaan saattaa jopa kerran kuukaudessa tulla tehtäväksi jokin miesten työ.

Joo kerran kuussa? Naisten työt ainakin ovat joka päivä miesten mielestä.

"Parisuhteessa elävä mies tekee viikossa 8,5 tuntia enemmän yhteenlaskettua ansio- ja kotityötä kuin naispuolinen kumppaninsa."

https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000001668757.html

Vierailija
24/499 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin asunnon remonttien suunnittelut, kilpailutukset. Näitä on noin kerran vuodessa kun kämppää pistetään parempaan tolkkuun vaihteittain. Talouden suunnittelu ja ylläpito, eli laskuista ja rahojen riittävyydestä vastaaminen. Autoilun kustannuksien pitäminen järjellisenä, tarkoittaa käytännössä sopivan auton löytämisen, osien etsimistä, kunnostamista yms.  

Tämäkö oli se teitä kaikkia hierti. Ei, ei ole volkkari. Vaimo on aika tarkka siitä millaisella autolla hän suostuu ajamaan. Tyylikyys on yksi tekijä joka poissulkee aika ison osan autoista.

Vierailija
25/499 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai? Isohko asuntomme on pistetty asteittain kuosiin. Joka ikisen rempan olen suunnitellut ja kilpailuttanut yksin, mies sanoo kaikkeen ok Molemmilla on oma auto omissa nimissä. Olen itse ostanut oman autoni, vastaan sen huollosta ja rengashotelli vastaa renkaiden vaihdosta 2 x vuodesssa. Vastaamme yhdessä taloudestamme, lainat on 50/50. Osaan vaihtaa lamput, sulakkeet ja pensselikin pysyy kädessä. Tilaan tarv.huollot kodinkoneisiin tai ostan tilalle uudet/sovin asennukset. Osaan ajaa nurmikonkin, mutta siitä en prkl tingi, sen saa mies luvan tehdä. Mitä mies sitten tekee? Noh, on aina töissä. Joskus ketuttaa, mutta itsepähän olen hänet valinnut ja valitsisin edelleen.

Vierailija
26/499 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan niitä kerrostaloasunnossa paljonkin. Esim. lampun kiinnittäminen kattoon, naulan lyöminen seinään ja sulakkeen vaihtaminen. Pahimmillaan saattaa jopa kerran kuukaudessa tulla tehtäväksi jokin miesten työ.

"Parisuhteessa elävä mies tekee viikossa 8,5 tuntia enemmän yhteenlaskettua ansio- ja kotityötä kuin naispuolinen kumppaninsa."

Tuo on totta. Mutta kun lasketaan palkallinen ja palkaton työ, niin nainen tekee tunnin päivässä enemmän

https://vaestoliitto-fi-bin.directo.fi/@Bin/4c8577f0a10a372f968f82c5af2…

Vierailija
27/499 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinityttöjen miesviha pursuaa yli äyräiden. Kuinka hellyyttävää.

Ok boomer

Vierailija
28/499 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mitä ne miesten työt ovat. Se on vanhahtava ilmaisu mummoni ikäluokassa ja jota mielellään käytetään, jos vanhat ukot halutaan pois jaloista. Helpottaa ainakin taloyhtiön pihatalkoissa, koska kukaan ei jaksa kuunnella ohjeita ja neuvoja ja miten joku ukon rahjus haluaa lehtikasan paikkaan x kun sillä ei ole oikeasti mitään merkitystä. Siinä vaiheessa on hyvä vedota miesten töihin ja viitata kädellään vaikkapa pyöräkellariin miettimään taloyhtiön ikuisuuskysymystä, miten pyörätelineet pitäisi kiinnittää seiniin tai pitääkö roskiskatos maalata minä vuonna.

Vierailija
29/499 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai? Isohko asuntomme on pistetty asteittain kuosiin. Joka ikisen rempan olen suunnitellut ja kilpailuttanut yksin, mies sanoo kaikkeen ok Molemmilla on oma auto omissa nimissä. Olen itse ostanut oman autoni, vastaan sen huollosta ja rengashotelli vastaa renkaiden vaihdosta 2 x vuodesssa. Vastaamme yhdessä taloudestamme, lainat on 50/50. Osaan vaihtaa lamput, sulakkeet ja pensselikin pysyy kädessä. Tilaan tarv.huollot kodinkoneisiin tai ostan tilalle uudet/sovin asennukset. Osaan ajaa nurmikonkin, mutta siitä en prkl tingi, sen saa mies luvan tehdä. Mitä mies sitten tekee? Noh, on aina töissä. Joskus ketuttaa, mutta itsepähän olen hänet valinnut ja valitsisin edelleen.

Hyvin olet itsenäisesti asioita hoitanut. Koska et seleästikään ymmärtänyt tuota auton huoltoon liittyvää työtä selitän hieman. Helpoiten auton saa huollettua kun tilaa huollon ja vie auton sinne korjattavaksi. Korjaamot ostavat osat varaosaketjusta ja pistävät omat marginaalit päälle. Mikäli haluaa laskea autoilun kustannuksia, kannataa osat tilata suoraa euroopasta ja asentaa nuo joko itse tai vielä korjaamolle asennettavaksi. 

Samoin remonttien kanssa. Mikäli toiveet ovat yhtään eksoottisemmat, pitää tekninen suunnittelu viedä asiakkaan toimesta aika pitkälle ennen kuin saa mitä haluaa. Varsinkin jos osa käytettävistä tuotteista pitää tilataa maailmalta. Nyt en siis puhu maalaamisesta tai verhojen uusimisesta.

Nämä ovat meidän taloudessa sellaisia selviä miesten töitä, joissa suorittaja ei vaihdu. Tietenkin muut kotityöt menevät sitten melko tasan, mutta kun kysyttiin töitä joista harvempi nainen suoriutuu vaivattomasti.

Vierailija
30/499 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se ole Audi. Karvalakkiversio ei ole jatkuvasti korjattavana.

Vierailija
31/499 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP:n esittämä kysymys on hölmö ja sen tarkoituksena on ainoastaan provosoida ja yrittää muodostaa sukupuolien välille vastakkainasettelua.

Tietenkin kummankin sukupuolen edustaja tulee toimeen ilman toista, koska muuten sinkut kuolisivat pois yhteiskunnasta. Kotityöt jakautuvat usein kuitenkin niin että kumpikin tekee niitä töitä mihin on luontainen kiinnostus tai lahjat. Sitten on olemassa niin miehiä kuin naisia, jotka ovat laiskoja parisuhteessa ja kotiin ja talouteen liittyvissä töissä.

Ongelma on vaan siinä, että osa miehistä ovelasti tulkitsee naisten erityislahjakkuudeksi ja kiinnostuksen kohteiksi sellaiset pakkopullatyöt, jotka eivät oikeasti kiinnosta ketään mutta jotka on vaan jonkun pakko tehdä. Minä olen korkeasti koulutettu ihminen vaativassa työssä, ja otan kyllä henkilökohtaisena loukkauksena jos joku tulee sanomaan minulle, miten tiskaus ja moppaaminen ovat jotenkin minun ominta osaamisaluettani. Ei todellakaan ole enkä onneksi ole erehtynyt naimaan miestä joka aliarvostaisi minua niin rankasti.

Vierailija
32/499 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lampunvaihto miesten työnä on aina jotenkin ihmetyttänyt, eihän siinä ole oikeastaan mitään tekemistä, jos on tarpeeksi korkeat tikkaat - eniten aikaa menee siihen että löytää tarpeeksi ärhäkän lampun toivotulla valonvärillä.

Sama pätee tietty sulakkeisiin, olen vaihtanut niitä jo pienenä tyttönä maalla, ja tässä asunnossa lähes kymmenen vuotta talon sähköremontin jälkeen olen tainnut kerran kääntää yhden sulakekytkimen takaisin normaaliasentoon.

Pikasulakkeen nosto yläasentoon on kyllä pohjanoteeraus kenenkään työnä. Noin muuten, kertaluonteiset tai harvoin toistuvat hommat tuppaavat olemaan "miesten" ja päivittäinen ruoka-, tiski-, pyykki- ja lapsisavotta "naisten" homma.

Vierailija
33/499 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin olet itsenäisesti asioita hoitanut. Koska et seleästikään ymmärtänyt tuota auton huoltoon liittyvää työtä selitän hieman. Helpoiten auton saa huollettua kun tilaa huollon ja vie auton sinne korjattavaksi. Korjaamot ostavat osat varaosaketjusta ja pistävät omat marginaalit päälle. Mikäli haluaa laskea autoilun kustannuksia, kannataa osat tilata suoraa euroopasta ja asentaa nuo joko itse tai vielä korjaamolle asennettavaksi. 

Samoin remonttien kanssa. Mikäli toiveet ovat yhtään eksoottisemmat, pitää tekninen suunnittelu viedä asiakkaan toimesta aika pitkälle ennen kuin saa mitä haluaa. Varsinkin jos osa käytettävistä tuotteista pitää tilataa maailmalta. Nyt en siis puhu maalaamisesta tai verhojen uusimisesta.

Nämä ovat meidän taloudessa sellaisia selviä miesten töitä, joissa suorittaja ei vaihdu. Tietenkin muut kotityöt menevät sitten melko tasan, mutta kun kysyttiin töitä joista harvempi nainen suoriutuu vaivattomasti.

Olen eri, mutta luulen että harvempi mieskään noista suoriutuu niin vaivattomasti, että niihin on oikeasti kustannustehokasta pistää aikaa ja energiaa. Pienemmällä vaivalla tekee pari tuntia enemmän leipätyötä niin ei tarvitse itkeä ettei ole varaa ostaa varaosia autoon.

Vierailija
34/499 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on totta. Mutta kun lasketaan palkallinen ja palkaton työ, niin nainen tekee tunnin päivässä enemmän

Nyt pitää ymmärtää se, että vaikka yksin asuva nainen käyttää kotitöihin enemmän aikaa kuin yksin asuva mies, niin tämä ei ole tasa-arvo-ongelma. Eikö niin?

Vierailija
35/499 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP:n esittämä kysymys on hölmö ja sen tarkoituksena on ainoastaan provosoida ja yrittää muodostaa sukupuolien välille vastakkainasettelua.

Tietenkin kummankin sukupuolen edustaja tulee toimeen ilman toista, koska muuten sinkut kuolisivat pois yhteiskunnasta. Kotityöt jakautuvat usein kuitenkin niin että kumpikin tekee niitä töitä mihin on luontainen kiinnostus tai lahjat. Sitten on olemassa niin miehiä kuin naisia, jotka ovat laiskoja parisuhteessa ja kotiin ja talouteen liittyvissä töissä.

Ongelma on vaan siinä, että osa miehistä ovelasti tulkitsee naisten erityislahjakkuudeksi ja kiinnostuksen kohteiksi sellaiset pakkopullatyöt, jotka eivät oikeasti kiinnosta ketään mutta jotka on vaan jonkun pakko tehdä. Minä olen korkeasti koulutettu ihminen vaativassa työssä, ja otan kyllä henkilökohtaisena loukkauksena jos joku tulee sanomaan minulle, miten tiskaus ja moppaaminen ovat jotenkin minun ominta osaamisaluettani. Ei todellakaan ole enkä onneksi ole erehtynyt naimaan miestä joka aliarvostaisi minua niin rankasti.

"Lastenhoito käy naisilta luonnostaan" on toinen typeryys. Vastasyntyneen vauvankin kanssa kaikki on opeteltava, mutta ihan turhaa on tähän vetoaminen enää viisivuotiaan kanssa.

Vierailija
36/499 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän talossa miesten työnä on tuholaisten hävittäminen. Lisäksi ne joissa tarvitaan pituutta tai voimaa.

Vierailija
37/499 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten työ on kuunnella naisia muuten naiset menee hulluksi.

Vierailija
38/499 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli eilen ketju, jossa eronnut nainen oli jäänyt omakotitaloon asumaan lapsen kanssa, kun mies oli muuttanut pois. Talossa oli öljylämmitys. Nainen ei ollut milloinkaan käynyt pannuhuoneessa, kun mies oli hoitanut kaikki lämmitykseen liittyvät asiat. Nainen tuli täältä kysymään neuvoa, kun talo ei lämpene. Kattilaan oli siis tullut jokin vika.

Mitä tästä siis voimme päätellä? No ainakin sen, että se mikä naisesta voi näyttää, että mies käy vaan vähän vääntelemässä vipuja, eikä tee mitään ”oikeita” kotitöitä, on kuitenkin aikas merkityksellistä asumisen kannalta.

Vierailija
39/499 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sun talo syttyy tuleen, niin tulevatko naiset sammuttamaan sen? Kun vieras valtio hyökkää maahamme, niin menevätkö naiset panssarivaunuihin ja hävittäjiin?

Vierailija
40/499 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt pitää ymmärtää se, että vaikka yksin asuva nainen käyttää kotitöihin enemmän aikaa kuin yksin asuva mies, niin tämä ei ole tasa-arvo-ongelma. Eikö niin?

Verrataan lapsetonta sellaiseen jossa lapsi on kouluikäinen. Miehellä tippuu tunnilla, naisella nousee 8 tuntia. Onko tämä tasa-arvo ongelma?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä