Armeijassa vastaanottotarkastuksessahan täytyi riisuutua jumppasalissa munasilteen
Silloin kun itse siellä olin. Onko se nykyisin kun naisetkin ovat intissä niin sama juttu? Eli kaikki alasti siellä jumppasalissa kun terkkarit tutkivat?
Kommentit (266)
Vierailija kirjoitti:
Joskus 70-80-luvulla varusmiehet olivat melkein koe-eläimiä; pistettiin kaikenlaisia salaperäisiä rokotteita eikä kysytty haluaako tai mihin rokotus vaikuttaa.
No mihin vaikutti? Tuliko sinusta rokotteen takia tyhmä persu? Miksei muille käynyt samoin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
90-luvulla oltiin pelkissä kalsareissa jonossa varuskuntasairaalan käytävällä. Sitten housut kinttuun ja sairaanhoitaja tuikkasi muutaman piikin persuksiin. Siis rokotteita. Ei edes kerrottu mitä rokotteita. Sitten jatkettiin siitä eteenpäin. Ei tullut traumoja.
Mulle tuli traumoja...
Yksi huumorintajuinen pelimies sanoi tässä tilanteessa, että hänpä iskee mulkkunsa pöytään kun tulee hetki laskea housut kinttuun. Ja teki sen myös niin että lätkähdys kuului. Sairaanhoitaja ei räpäyttänyt silmäänsäkään vaan tuikkasi piikit kaverin perseeseen. Oli huumorimies tämä tyyppi. Niitä harvoja myös, jotka pääsi oikeasti pukille iltalomilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä 1992 ainakin oli ihan oma erillinen lääkärintarkastus.
Kajaanissa 1995 varuskuntalääkäri haukkui suoraan läskiksi kun olin 180 cm 90 kg. Muutenkin koko tarkastus oli ihan omituinen, en tajunnut mitään kun mitään ei sanottu. Lopputarkastuksessa painoin 75 kg, ei haukkunut enää läskiksi.
No olithan sinä läski nuoreksi mieheksi. Enkä yhtään ihmettele, ettet mitään tajunnut.
Kehitys kehittyy mutta setämiehet eivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä 1992 ainakin oli ihan oma erillinen lääkärintarkastus.
Kajaanissa 1995 varuskuntalääkäri haukkui suoraan läskiksi kun olin 180 cm 90 kg. Muutenkin koko tarkastus oli ihan omituinen, en tajunnut mitään kun mitään ei sanottu. Lopputarkastuksessa painoin 75 kg, ei haukkunut enää läskiksi.
No olithan sinä läski nuoreksi mieheksi. Enkä yhtään ihmettele, ettet mitään tajunnut.
Läski ja läski. Meillä oli tyyppi joka painoi 120 kiloa. Hän oli jo läski, mutta niin vain suoritti palveluksensa, toisin kuin esim Halla-aho.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
90-luvulla oltiin pelkissä kalsareissa jonossa varuskuntasairaalan käytävällä. Sitten housut kinttuun ja sairaanhoitaja tuikkasi muutaman piikin persuksiin. Siis rokotteita. Ei edes kerrottu mitä rokotteita. Sitten jatkettiin siitä eteenpäin. Ei tullut traumoja.
Mulle tuli traumoja...
Yksi huumorintajuinen pelimies sanoi tässä tilanteessa, että hänpä iskee mulkkunsa pöytään kun tulee hetki laskea housut kinttuun. Ja teki sen myös niin että lätkähdys kuului. Sairaanhoitaja ei räpäyttänyt silmäänsäkään vaan tuikkasi piikit kaverin perseeseen. Oli huumorimies tämä tyyppi. Niitä harvoja myös, jotka pääsi oikeasti pukille iltalomilla.
Ja sinä uskoit kaikki panotarinat, kuten miehet yleisestikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli traumoja...
Sanotaanko niin, että asiasta oli hyvin vakuuttavat todisteet.
Ei 80 luvulla oltu alasti tarkastuksessa eikä palleja kopeloitu.
Missä kävit armeijan ja minä vuonna? Jotenkin haiskahtaa ettet ole edes armeijaa käynyt.
Mitään vastaanottotarkastusta ei ole enää.
Lääkärintarkastus tehdään nykyään jo lukiossa tai terveyskeskuksessa noin puolta vuotta ennen kutsuntoja.
Vierailija kirjoitti:
Ei 80 luvulla oltu alasti tarkastuksessa eikä palleja kopeloitu.
Kyllä meillä pallit kopeloitiin. Jos siellä nyt jotakin ongelmaa olisi ollut, niin olisihan se vaikuttanut palveluskelpoisuuteen. Ja pelkät kalsarit jalassa oltiin kroppa muuten paljaana. Housut kinttuun kun rokotettiin tai tsekattiin munat. Meidän piti myös vetää esinahka taakse, vilkaisivat että ei ole mitään infektioita. Ei tuossa nyt mitään ihmeellistä ole. Jopa komppanianpäällikkö opasti pesemään munat pidemmillä leireillä. Yhtä tärkeä kuin huolehtia jaloista. Sotilaan tärkeimmät tavarat: jalat, munat ja sitten aivot.
Vierailija kirjoitti:
Lääkärintarkastus tehdään nykyään jo lukiossa tai terveyskeskuksessa noin puolta vuotta ennen kutsuntoja.
Palstan 50+ sedät muistelevat tässä nuoruuttaan ja niitä aikoja kun munat vielä näkyi vatsan alta.
Vierailija kirjoitti:
Onpa ihme jos ei ole. Meillä oli se lääkärintarkastus heti ensimmäisellä viikolla kun astuttiin palvelukseen, kolmas tai neljäs päivä. Alikessut ja kokelaat oikein odotti sitä, sillä sen jälkeen sai alkaa juoksuttaa porukkaa. Muistan kun menimme kävellen varuskuntasairaalan tarkastukseen, mutta tulimme juosten takaisin. Ja sen jälkeen sitä juoksua piisasi. Ne jotka sai b-luokituksen tai todettiin palveluskelvottomiksi, jäivät siinä vaiheessa sivuun ja siirrettiin joko siviiliin tai jonnekin esikuntakomppaniaan. Ja tarkastukseen kuului muistaakseni verenpaine, näkö, pituus ja paino, rokotukset ja sitten kyseltiin että oletteko mielestänne terve. Ylipaino ei esim tuolloin ollut vapautuksen peruste, eikä mikään masennus. 90-luvun kokemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli traumoja...
Ja sinä uskoit kaikki panotarinat,
Uskoo ken tahtoo.
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 2000 annettiin rokotteet ja ne merkittiin ne rokotuskorttiin.
Tuntuu, että ihan sama mikä miesten miehille keksimä juttu on kyseessä, liittyy siihen aina jotenkin se että ollaan jossain vaiheessa isolla joukolla alasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli traumoja...
Mun mielestä taas oli kertomuksessa outoa se, että 90-luvulla oli näitä harvoin pukille pääseviä nuoria miehiä. Vielä 80-luvun puolella tuntui joka Jannulla olevan tyttöystävä siviilissä, ja niiden kanssa todellakin sekstattiin minkä ehdittiin. Olin jotenkin luullut, että tuollainen vähäisen seksin aikakausi alkoi vasta tietokonepelien viedessä nuoret miehet virtuaalimaailmaan. Varusmies 80-luvulta
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, että ihan sama mikä miesten miehille keksimä juttu on kyseessä, liittyy siihen aina jotenkin se että ollaan jossain vaiheessa isolla joukolla alasti.
Tämä on kyllä totta.