Kuinka huonossa hapessa on oltava, että alle 50-vuotias pääsee työkyvuttömyyseläkkeelle?
Kommentit (30)
Alkoholismilla ei taida päästä eläkkeelle.
Itse pääsin (JOUDUIN) nuorena pitkittyneen postraummattisen tressireaktion vuoksi eli trumojen.
Vierailija kirjoitti:
Hai, huonossa hapessa oltiin 19-vuotiaana kun pääsin työkyvyttömyyseläkkeelle. Täytyy sanoa että meille kulmahousuille on rankkaa aikaa kun lapsilisät lakkaavat juoksemasta 18 ikäisenä ja ennen kuin pääsee eläkkeelle vuotta myöhemmin. On kuin tyhjän päälle putoaisi.
Miksi arvon herrasväelle maksetaan lapsilisää vuosi enemmän kuin maitonaamoille?
Vierailija kirjoitti:
Alkoholismilla ei taida päästä eläkkeelle.
Itse pääsin (JOUDUIN) nuorena pitkittyneen postraummattisen tressireaktion vuoksi eli trumojen.
Minulla myös vakavia traumoja. Miksi en saa kuin yhden vuoden kerrallaan sairalomaa?
Useita vuosia kuitenkin terapiaa takana? Eikä tilanteessa juuri muutosta.
Vierailija kirjoitti:
Jos on sairaus tai vamma, johon ei ole parantavaa hoitoa tai lääkettä ja se vaikuttaa työkykyyn, joka on olennainen osa ammattiasi, niin aika helposti silloin onnistuu ja tottakai, niin sen kuuluukin. Kuka sitten haluaa olla työkyvytön, rahan menetys on aika suuri verrattuna siihen, että työskentelisi ammatissaan eläkeikään saakka. Kyse on viisikymppisellekin yli sadan tuhannen euron menetyksestä.
Näin saattaa olla sellaiselle joka ei ole ikinä ollut työelämässä vaan jäänyt lapsilisältä työkyvyttömyyseläkkeelle. Normaalisti työkyvyttömyyseläke on rahallisesti todellinen onnenpotku, koska eläke lasketaan olettaen että työssäkäynti jatkuu keskeytyksettä eläkeikään saakka. Harvalla työssäkäyvällä on keskeytymätön työura joka jatkuu eläkeikään, viimeistään viisikymppisenä joutuu normaalisti kortistoon.
Naapuri pääsi MS-taudin takia, yksi toinen tuttu sokeutui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pääsin 34 vuotiaana mt-syistä. Olihan niitä ongelmia ollut jo lapsuudesta raa'an kiusaamisen takia.
Eikö hävetä olla tuollainen luuseri?
Toivottavasti ei. Psykopaatti taas ei kykene häpeämään, joten lienee turha kysyä sinulta. Vai sosiopaattiko olet?
Vierailija kirjoitti:
Naapuri pääsi MS-taudin takia, yksi toinen tuttu sokeutui.
Eipä etenevässä MS-taudissa juuri enää tehdä muuta kuin hallitaan haparoiden arkea - jos sitäkään. Sokeus vie työkyvyn lähes alasta riippumatta vaikka muu fysiikka toimisikin, ja korvaavaa on vaikea löytää:
Ystäväni totesi työterveyslääkäri työkyvyttömäksi 55- vuotiaana loppuunkuluneen selän takia. Vakuutusyhtiön lääkäri kaukoparansi.
Kursseja ja kuntoutusta vanhuuseläkeikään saakka tiedossa.
Patologinen valehtelija ainakin olet. Ja moraaliton, huono ihminen.