Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka huonossa hapessa on oltava, että alle 50-vuotias pääsee työkyvuttömyyseläkkeelle?

Vierailija
18.01.2020 |

Kokemuksia, omia tai muiden.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

teeskentelin alkoholismia viitisen vuotta nelikymppisestä alkaen, viime vuonna aukesi eläke. Kaksi kaksiota ja yksiö on vuokralla, itse asun asuntoautossa, työuran tein nokialla di.nä. Palkkatuloja ehti 25 vuodessa tulla niin paljon että muutenkin oisin jo jäänyt elämään sijoituksilla silti ajattelin tuon eläkkeen ottaa, aina saa osakkeihin laitettua niin kun elää viiveellä ja antaa vähän korkojen ropista niin hyvin pärjää. Vuoden verran olen asuntoautolla kierrellyt. Hauskinta tuossa eläketempauksessa oli että olen ollut koko ikäni absolutisti ;)

Patologinen valehtelija ainakin olet. Ja moraaliton, huono ihminen.

Vierailija
22/30 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholismilla ei taida päästä eläkkeelle.

Itse pääsin (JOUDUIN) nuorena pitkittyneen postraummattisen tressireaktion vuoksi eli trumojen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hai, huonossa hapessa oltiin 19-vuotiaana kun pääsin työkyvyttömyyseläkkeelle. Täytyy sanoa että meille kulmahousuille on rankkaa aikaa kun lapsilisät lakkaavat juoksemasta 18 ikäisenä ja ennen kuin pääsee eläkkeelle vuotta myöhemmin. On kuin tyhjän päälle putoaisi.

Miksi arvon herrasväelle maksetaan lapsilisää vuosi enemmän kuin maitonaamoille?

Vierailija
24/30 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholismilla ei taida päästä eläkkeelle.

Itse pääsin (JOUDUIN) nuorena pitkittyneen postraummattisen tressireaktion vuoksi eli trumojen.

Minulla myös vakavia traumoja. Miksi en saa kuin yhden vuoden kerrallaan sairalomaa?

Useita vuosia kuitenkin terapiaa takana? Eikä tilanteessa juuri muutosta.

Vierailija
25/30 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on sairaus tai vamma, johon ei ole parantavaa hoitoa tai lääkettä ja se vaikuttaa työkykyyn, joka on olennainen osa ammattiasi, niin aika helposti silloin onnistuu ja tottakai, niin sen kuuluukin. Kuka sitten haluaa olla työkyvytön, rahan menetys on aika suuri verrattuna siihen, että työskentelisi ammatissaan eläkeikään saakka. Kyse on viisikymppisellekin yli sadan tuhannen euron menetyksestä.

Näin saattaa olla sellaiselle joka ei ole ikinä ollut työelämässä vaan jäänyt lapsilisältä työkyvyttömyyseläkkeelle. Normaalisti työkyvyttömyyseläke on rahallisesti todellinen onnenpotku, koska eläke lasketaan olettaen että työssäkäynti jatkuu keskeytyksettä eläkeikään saakka. Harvalla työssäkäyvällä on keskeytymätön työura joka jatkuu eläkeikään, viimeistään viisikymppisenä joutuu normaalisti kortistoon.

Vierailija
26/30 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri pääsi MS-taudin takia, yksi toinen tuttu sokeutui.

Vierailija
27/30 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pääsin 34 vuotiaana mt-syistä. Olihan niitä ongelmia ollut jo lapsuudesta raa'an kiusaamisen takia.

Eikö hävetä olla tuollainen luuseri?

Toivottavasti ei. Psykopaatti taas ei kykene häpeämään, joten lienee turha kysyä sinulta. Vai sosiopaattiko olet?

Vierailija
28/30 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuri pääsi MS-taudin takia, yksi toinen tuttu sokeutui.

Eipä etenevässä MS-taudissa juuri enää tehdä muuta kuin hallitaan haparoiden arkea - jos sitäkään. Sokeus vie työkyvyn lähes alasta riippumatta vaikka muu fysiikka toimisikin, ja korvaavaa on vaikea löytää:

Vierailija
29/30 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polvi pipi vrt. saaren henkka

Vierailija
30/30 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni totesi työterveyslääkäri työkyvyttömäksi 55- vuotiaana loppuunkuluneen selän takia. Vakuutusyhtiön lääkäri kaukoparansi.

Kursseja ja kuntoutusta vanhuuseläkeikään saakka tiedossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän