Nainen, mitä mieltä olet 45v sinkkumiehestä joka tosissaan harkitsee Thai/Filippiinivaimoa?
Keväällä on tarkoitus lähteä kuukaudeksi thaimaahan etsimään vaimo, noin 19-29 ihan selvästi aion kertoa että nimenomaan vaimoa etsin. Ihastun helposti ja kun toinenkin ymmärtää että kyse on osittain järkiavioliitosta niin tunteiden annetaan syttyä tutustumisen ohessa mutta niiden syntymiseen annetaan aikaa kun molemmat sitoutuvat projektiin. Ensisijassa haen kaunista naista ja olen havainnut että esimerkiksi New Yorkissa missä näkee kaikenlaisia ihmisiä niin thaimaalainen nainen iältään 21 vuotta on ihmiskunnan kaunein tuotos. Tänään kyllä näin ihan suomessa äärimmäisen kauniin parikymppisen tytön mutta ajattelin että pitäis laittaa miljoonan paperit pöytään tarjoukseksi että alkaisi järkiavioliittoon. Thaimaalaiselle vaimolleni tarjoan suomalaisen akateemisen elintason luonnontieteilijänä yksityisellä sektorilla eli ylempää keskiluokkaa nyt ja varmasti ylintä keskiluokkaa eläkepäiviin mennessä.
Olen aina tutstunut helposti uusiin ihmisiin ja naisiin ihastun helposti mutta se on aina jotenkin pinnallista ja tuntuu ettei kipinä oikein ala syttymään, kehittelen tekosyitä ja jotenkin alitajuisesti häpeän ajatella että esittelisin kumppania siten että ihmiset miettisivät että onpa tuo nainen kummallinen/tietämätön/sivistymätön että miten tuommoisen kanssa voi olla, taitaa olla sittenkin ja kaikista saavutuksista huolimatta tyhmä tuo mieskin ja ala-arvoinen. Selvästi järkiavioliitosta ihmiset huomaa että nuo varmaan sietää toisiaan ja rakastaa mutta eivät ole mitään mielipidesamiksia vaan järjellä liikkeellä.
Koko elämäni perustuu järjenkäyttöön ja vaikka olenkin erittäin romanttinen ja tunnelmallinen niin kyllä suhdekkin on niin tärkeä asia että sen solmimisessakin kannattaa käyttää järkeä. Nuoruudessa olin kymmenisen vuotta naisen kanssa mutta olimme liian nuoria, sen jälkeen olen aina seurustellut ja tapaillut kunnes tapasin nykyisimmän eksäni joka oli oikeasti hullu ja täysin holtiton, noin vuoden olen toipunut vain.
Kommentit (36)
Jorma uhkailee taas karkaavansa kotoa. Äiskä on ihan että heippa sitten, Jorma.
Vierailija kirjoitti:
Pilkut puuttuu, kaksoiskonsonanttivirheitä alakoulutasoisesti. Sinulla ei ole edes ammattikoulututkintoa.
Melkein jaksoin naurahtaa "olen romanttinen ja tunnelmallinen"-kohdassa. Tunnelmallinen...
Voin kertoa pyytämättä mitä miehet ajattelevat, kun kuulin työkaverien keskustelevan miehestä joka oli tehnyt juuri kuten aloittaja. "Säälittävää" taisi olla useimmin mainittu sana.
Ap tuskin on sitä mitä väittää olevansa, mutta sanotaan että on. Olen samanikäinen akateeminen nainen. Jos sinulla ja minulla ei synkkaisi, en muuttaisi mieltäni ja alkaisi tapailla sinua vaikka uhkailisit 19-vuotiailla Thai-kaunottarilla. Päinvastoin se vain vahvistaisi ajatusta ettei meillä ole yhteistä.
itse menisin Indonesia- Malesia akselille etsimään.
mies
Vierailija kirjoitti:
Itse en iäkkäämpänä naisena suhtaudu negatiivisesti tähän, jos mies osaa huolehtia kunnolla ulkomaisesta vaimostaan. Monet eurooppalaiset miehethän käyttävät noita onnettomia naisia hyväkseen.
Jos ei Suomesta löydä puolisoa, mikäs siinä että hakee vaimon ulkomailta. Kunhan ymmärtää mistä on kyse. Pitää tajuta että naimisissa päätyy vaimonsa suvun jäseneksi ja saa ne rahalliset velvoitteetkin. Tasa-arvoon tottuneella suomalaismiehellä voi olla vaikea hyväksyä se, että vaimo ja tämän perhe olettavat että mies ottaa täyden vastuun vaimostaan joka tavalla (nämä naisethan eivät usein osaa kieliä eivätkä osaa hoitaa mitään asioitaan Suomessa). Lisäksi todellakin suku Thaimaassa odottaa että rahaa virtaa Suomesta tasaiseen tahtiin. Lisäksi vaimo haluaa matkustaa kotiin pitkiksi ajoiksi, jolloin hänen (ja suomalaisen aviomiehen) odotetaan kustantavan kaikenlaista suvulle.
Tyypillistä on että jos mies antaa lainaksi rahaa thaityttöystävälleen/vaimolleen, tämä ei koskaan maksa rahoja takaisin.
Lisäksi kommunikaatio thainaisen kanssa ei ole samanlaista kuin Suomessa. Suomalainen nainen on yleensä itsenäinen ja osaa puhua omasta puolestaan ja hoitaa itse asiansa. Thainainen yleensä sanoo miehelle mitä tämä haluaa kuulla, joten aina se ei ole totuus, ja tämä aiheuttaa ongelmia pidemmän päälle.
Lisäksi erilaista on uskonto ja Thaimaan kuninkaan palvonta.
Luin thaimaalaisen dekkarin ja siinä kulttuurissa ei tosiaan voi sanoa ei. Lisäksi hymyillään aina. Thaimaalaiset tunnistaa kirjan mukaan keskenään mikä on minua vituttaa -hymy, mutta mikä mahtaa olla länkkäreiden tilanne?
Ajattelen, että onpa ap:lla surkea kirjoitustaito akateemiseksi ihmiseksi. Joten veikkaan, että pelkkää satuilua on aloitus. Muuten ajattelen näistä tuontivaimoista, että jos mies ei ole väkivaltainen, juoppo, narsisti tai muuten kieroutunut, niin sille naisparalle on varmasti parempi päästä pois köyhyydestä vaikka sitten ruman, vanhan miehen vaimoksi kylmään Suomeen. Ja paljon parempi se on olla yhden vaimona kuin jonain katuh uo rana.
"jotenkin alitajuisesti häpeän ajatella että esittelisin kumppania siten että ihmiset miettisivät että onpa tuo nainen kummallinen/tietämätön/sivistymätön että miten tuommoisen kanssa voi olla, taitaa olla sittenkin ja kaikista saavutuksista huolimatta tyhmä tuo mieskin ja ala-arvoinen. "
-
Miksi kuvittelet, että ihmiset eivät ajattelisi sinusta juuri noin, jos käyt ostamassa itsellesi nuoren naisen kehitysmaasta? Luulet ilmeisesti, että tuon naisen kauneus lumoaa kaikki muutkin, eivätkä tajua, millainen iljetys olet.
Vierailija kirjoitti:
itse menisin Indonesia- Malesia akselille etsimään.
mies
Kaikki neljä vaimoa ja jalkavaimot päälle!
Ap ei ole akateeminen. Kirjoitustyyli paljastaa. Ap on säälittävä luuseri, joka ei saa naista suomesta, joten hän fantasioi alistetusta vaimosta thaimaasta, ymmärtämättä, että naiset thaimaassa odottavat länsimaalaisen miehen maksavan koko suvun elatuksen. Tämä tulee monelle suomalaiselle miehelle yllätyksenä. Ei thai-naiset köyhää ukkoa huoli.
Kun kerta kysytään niin ajattelen että olet nolo. Ja nolommaksi asian tekee se että haet noin nuorta piikaa. Lisäksi ajattelen että nainen on sinulle vain reikä. Pitäisin sinua vastenmielisenä.
Trolli tuo on, mutta jos joku tätä vakavissaan lukee, niin voin kertoa yhden tositarinan.
Tuttu mies haki tuolta suunnalta nuoren naisen. Ikäeroa oli 35v. Saivat lapsen, meni pari vuotta kun nainen lähti toisen miehen matkaan. Jätti siis vanhan miehensä ja yhteisen lapsensa. Nyt uusi mies ja pari uutta lasta. Nyt tuo 70-vuotias mies elää kahdestaan alakouluikäisen lapsensa kanssa.
Musta on tosi hieno juttu. Thai-kulttuuri poikkeaa hyvällä tavalla suomalaisesta, itse tykkään. Isälläni on thaimaalainen vaimo ja heidän suhteensa on tasavertainen ja onnellinen. Kannustan ap:ta!
Vierailija kirjoitti:
Trolli tuo on, mutta jos joku tätä vakavissaan lukee, niin voin kertoa yhden tositarinan.
Tuttu mies haki tuolta suunnalta nuoren naisen. Ikäeroa oli 35v. Saivat lapsen, meni pari vuotta kun nainen lähti toisen miehen matkaan. Jätti siis vanhan miehensä ja yhteisen lapsensa. Nyt uusi mies ja pari uutta lasta. Nyt tuo 70-vuotias mies elää kahdestaan alakouluikäisen lapsensa kanssa.
Siinä unelmavaimo joka ei ole kyennyt rakastamaan edes omaa lastaan :(. Voi lapsiparka. Isänä mies jonka mielestä toi kuvio oli hyvä idea alunperinkään.
Ite oon kans hieman vanhempi mies (61-vuotias) ja kävin Thaimaaseen suuntautuneella lomamatkalla hakemassa vaimon (21-vuotias). On tosi siro ja kaunis sekä hyvätapanen. Toki lähetän hänen vanhemmilleen 1200€/kk, omat tulot verojen jälkeen on kuitenkin n. 5000/kk (olin poliitikkonakin välillä :), joten talous sen hyvin kestää. Molemmat ollaan tyytyväisiä, jos ei oltais niin sitten erottais ja eiku uuden vaimon hakuun, yolo, ei nolo.
Aloituksen aitousepäilyä täältäkin. Jos koko elämä perustuu järjenkäyttöön, miksi av-palstan naisten mielipide kiinnostaa asiassa, joka on henkilökohtainen eikä liity vastaajiin millään tavalla?