Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaas, yritänkö edes myydä vanhoja kirjoja?

Vierailija
18.01.2020 |

Löytyi lähes "museoikäisiä" kirjoja muutama, mm. ihan hyväkuntosia alkuperäsiä Tiina kirjoja.
Heitänkö vaan pois vai johonkin myyntiin?

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan osta eikä ota edes ilmaiseksi vanhoja kirjoja.

Semonjovin maan antimet on aika mielenkiintoinen. Käy läpi niin kasveja kuin mineraaleja ja eläimiä ja näiden historiaa. Kuvitettu ja kirjoitettu 30 luvulla ja kieli on semmoista kaunokirjoitusta ettei noin hyvää löydä mistään enää. Ei vaan opeteta josta olen itse erinomainen esimerkki.

Vierailija
22/69 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin harvoilla kirjoilla on mainittavaa uudelleen myyntiarvoa etenkin jos kyseessä on vanhat tietosanakirjasarjat ja romaanit. Joku saattaisi olla kiinnostunut jostain historian kirjoista ja muistelmateoksista, mutta tuskinpa niistä mitään isoja rahoja saa. Järkevintä lienee lahjoittaa ne kirjat, jollekin joka on niistä mahdollisesti kiinnostunut ja kantaa loput kierrätykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt realismia peliin!

Moniko teistä, jotka itkette kirjojen poisheittämistä, olette valmiit itse nuo kirjat vastaanottamaan, saatikka niistä maksamaan, ettekä vain totea, että "joku varmasti arvostaa"? Kierrätyskeskukset ja muut ovat tupaten täynnä kirjoja, joita ei huolita edes ilmaiseksi.

Ja itse olen kirjahamsteri, on pengottu kirjastot ja kirpparit ja nähty se todellisuus.

Vierailija
24/69 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkista vaikka huutonetin suljetuista kohteista, mihin hintaan Tiinat menevät.

Moni 40-60 -vuotias varmaan haluaa nostalgiamielessä kirjahyllyynsä halvalla nyt ainakin.

Tarkistin juuri, eikä ainoakaan ole mennyt kaupaksi.

Vierailija
25/69 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt realismia peliin!

Moniko teistä, jotka itkette kirjojen poisheittämistä, olette valmiit itse nuo kirjat vastaanottamaan, saatikka niistä maksamaan, ettekä vain totea, että "joku varmasti arvostaa"? Kierrätyskeskukset ja muut ovat tupaten täynnä kirjoja, joita ei huolita edes ilmaiseksi.

Ja itse olen kirjahamsteri, on pengottu kirjastot ja kirpparit ja nähty se todellisuus.

Minä ostan viikottain kirppareilta ja muilta tahoilta kirjoja. Laskin juuri, että olen useamman tonnin laittanut nimenomaan käytettyihin kirjoihin. Kallein yksittäinen yksilö maksoi 160 euroa, joten olen kyllä ihan realisti kun sanon , että mieluummin sitten vaikka lahjoitukseen kuin roskiin, ellei jaksa myydä

Vierailija
26/69 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirpputoreilla näkyy todella paljon vanhoja kirjoja, eikä niitä kukaan osta. Ei nykyään nuorten ja nuorten aikuisten asunnoissa ole edes kirjahyllyjä samalla tavalla kuin vanhempien ihmisten asunnoissa on. Kirjat lainataan kirjastosta, luetaan tabletilta tai kuunnellaan äänikirjana. Tiina-sarja sekin on mennyt jo aikaa "muodista", ei lapset edes tiedä mikä se on (en tiedä minäkään 24-vuotias vaikka aikamoinen lukutoukka lapsena olin), Harry Potterit sun muut uudemmat kirjat on eri asia.

Minä ostan jatkuvasti korjoja kirpputoreilta ja kierrätyskeskuksista

Vierailija
27/69 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt realismia peliin!

Minä ostan viikottain kirppareilta ja muilta tahoilta kirjoja. Laskin juuri, että olen useamman tonnin laittanut nimenomaan käytettyihin kirjoihin. Kallein yksittäinen yksilö maksoi 160 euroa, joten olen kyllä ihan realisti kun sanon , että mieluummin sitten vaikka lahjoitukseen kuin roskiin, ellei jaksa myydä

Otatko sinä ap:n kirjat?

Vierailija
28/69 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiina kirjoista on tullut uudet painokset.

Kirjoilla ei ole enää mitään muuta arvoa, kuin tunnearvo ja ihmisen harrastusjutut.

Kirjastoistakaan ei enää löydy paria vuosikymmentä vanhempia romaaneja, vaan ne tilataan jostain muualta, varastosta Suomesta.

Kaikki löytyy nykyisin netistä.

Mutta harvempi haluaa tuhota kaikki kirjansa, kuten runokirjat, jotkut nuoruuden ajan klassikot,

Ennen iso ja runsas kirjahylly oli sivistyksen ja kulttuurellisen elämäntapa ilmentäjä. Enää ei ole näin.

Kirjat haetaan kirjastoista luettaviksi,  tai luetaan ja kuunnellaan koneilla.

Kukaan ei osta mitään kirjoja enää, turha kaupitella.

Vierailija
29/69 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Semonjovin maan antimet on aika mielenkiintoinen. Käy läpi niin kasveja kuin mineraaleja ja eläimiä ja näiden historiaa. Kuvitettu ja kirjoitettu 30 luvulla ja kieli on semmoista kaunokirjoitusta ettei noin hyvää löydä mistään enää. Ei vaan opeteta josta olen itse erinomainen esimerkki.

Olen perinyt edesmenneiden sukulaisten kautta muutaman fraktuuralle painetun Raamatun, joista vanhin on vuodelta 1887 ja siinä on mukana Vanhan Testamentin apogryfikirjat. Kalevalasta, Topeliuksen "Maamme" teoksesta ja Runebergin Vänrikki Stoolin tarinoista minulla on 1940-luvulla painetut versiot. Lisäksi kirjahyllyssä on Waltarin "Sinuhen" kolmas painos (1946) ja Linnan "Tuntemattoman sotilaan" (1955) yhdeksäs painos. Onneksi meidän suvussa on harrastettu lukemista on viime vuosisadalla.

Muuten olen hankkinut lähinnä erilaisia tietokirjoja luonnontieteiden, yhteiskuntatieteiden, historian ja filosofian alalta sekä maailmanhistorian klassikoita ja jonkin verran omia suosikkikirjailijoita.

Vierailija
30/69 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myy Torissa.

Ostin Merri Vikin Lotta-kirjat, koska niitä oli yhä hankalampaa löytää kirjastoista.

Mulla oli nuorena yksi Lotta-kirja. Siinä Lotta taisi saada ehdot matikasta ja hän joutui kesällä opiskelemaan. Niin ei taida enää tapahtua. :) Tiedätkö mikä kirjan nimi oli?

Kirjan nimeä en muista, koska lukemisesta on aikaa. Pidin Lotista, koska kirjat olivat hauskoja.

Vierailija
31/69 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt realismia peliin!

Minä. Olen antanut satoja kirjoja Kierrätyskeskukselle ja ostanut kirjoja mm. Torin kautta. 

Kaikki me emme ole selfie-sukupolvea.

Vierailija
32/69 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä roskaa ja jätettä syntyy jo ihan riittämiin. Pistä johonkin lahjoitetaan palstalle ja niin että vain nouto. Luonto kiittää kierrätyksestä.

Vierailija
33/69 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos hänelle joka katsoi ettei ole kaupaksi mennyt.

6 kpl on Tiina kirjoja ja nuorten heppa romaaneja.

Pirkanmaalla asustan ja mielelläni tietysti nuo kierrättäisinkin.

Otin lapsuudenkodista mukaan, mutta tavaraa on tuhottomasti kotona niin pakko on vaan pistää poistoon.

AP

Vierailija
34/69 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiina kirjoista on tullut uudet painokset.

Kirjoilla ei ole enää mitään muuta arvoa, kuin tunnearvo ja ihmisen harrastusjutut.

Kirjastoistakaan ei enää löydy paria vuosikymmentä vanhempia romaaneja, vaan ne tilataan jostain muualta, varastosta Suomesta.

Kaikki löytyy nykyisin netistä.

Mutta harvempi haluaa tuhota kaikki kirjansa, kuten runokirjat, jotkut nuoruuden ajan klassikot,

Ennen iso ja runsas kirjahylly oli sivistyksen ja kulttuurellisen elämäntapa ilmentäjä. Enää ei ole näin.

Kirjat haetaan kirjastoista luettaviksi,  tai luetaan ja kuunnellaan koneilla.

Kukaan ei osta mitään kirjoja enää, turha kaupitella.

Ei osta mitään kirjoja? Kyllä se on aika lailla kirjasta kiinni. Jotain on markkinoilla liikaa, siis laatukirjallisuuttakin, ne oikeasti huonot kirjat (ohimenevä viihdep*ska, jota oli alkuaankin liikaa) ei myy ikinä.

Tiinoista on muuten jo useampi painos, mun aikana 80-l alkupuolella oli toinen painos kaupoissa.

Viimeksi myin Michael Enden kirjan (Tarina vailla loppua) 15,- ja oli kuulemma löytö. Painettu 1982

Vierailija
35/69 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös kirjahamsteri. Näin joskus hyväkuntoisia "Tiinoja" kirpparilla. Vaikka lapsena tuli niitä luettua, ei tullut ostettua.

Itse ole kierrättänyt kirjoja kirjaston kierrätyshyllyn, http://bookmooch.com/ ja Bookyn OmaKaupan kautta.

Vierailija
36/69 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirpputoreilla näkyy todella paljon vanhoja kirjoja, eikä niitä kukaan osta. Ei nykyään nuorten ja nuorten aikuisten asunnoissa ole edes kirjahyllyjä samalla tavalla kuin vanhempien ihmisten asunnoissa on. Kirjat lainataan kirjastosta, luetaan tabletilta tai kuunnellaan äänikirjana. Tiina-sarja sekin on mennyt jo aikaa "muodista", ei lapset edes tiedä mikä se on (en tiedä minäkään 24-vuotias vaikka aikamoinen lukutoukka lapsena olin), Harry Potterit sun muut uudemmat kirjat on eri asia.

Ei kaikessa aina olekaan kyse siitä, mitä lapset haluaa. Minä olen 36 v. ja keräsin muutama vuosi sitten koko Tiina-sarjan ja luen sitä aina silloin tällöin. Onneksi kirjoja oli myynnissä divarissa, uutena sitä ei olisi saanut mistään.

Paljon muitakin lapsena lukemiani kirjoja olen divarista aikuisiällä ostanut.

Olen -48- vuotias mies. Lapsena pidin "Kolumbus" poikien vuosikirjoista, joita oli julkaistu 1952-1971. Keräsin nyt aikuisena ne kaikki, 3-10€ kappale maksoin.

Samoin muuta 50-70- luvuilla painettua harrastekirjallisuutta olen kerännyt.

Kannattaa tosiaan tsekata, mitä kirjoja heittää pois ja mikä menee kaupaksi, vaikkapa nettiantikvariaattien sivuilta.

Vierailija
37/69 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso niiden painos. Ensipainoksista saatettaisiinkin jossain vaiheessa maksaa, Älä heitä. Tämä kirjahyllyttömyysmuoti saattaakin nostaa arvoa.

Vierailija
38/69 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä päin asut? Jotkut kirjastot ottavat kierrätyslaariinsa kaikenlaisia kirjoja. Tiina-kirjat kuulostavat aika klassikoilta, saattaisin itsekin ottaa yhden mukaan.

Ei kirjastoon, ne menee siellä suoraan roskiin.

Vierailija
39/69 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos hänelle joka katsoi ettei ole kaupaksi mennyt.

6 kpl on Tiina kirjoja ja nuorten heppa romaaneja.

Pirkanmaalla asustan ja mielelläni tietysti nuo kierrättäisinkin.

Otin lapsuudenkodista mukaan, mutta tavaraa on tuhottomasti kotona niin pakko on vaan pistää poistoon.

AP

Ostaisin pakettina. Hinta luokkaa 2 e kirja, ainakin jos ei tulisi lähetyskuluja päälle. Jos jotain mulle mieleistä/harvinaista, niin niistä enemmän kuin 2 e kipale.

Mun 8 v tytär on lukenut Tiinoista ekan ja aikoo lukea kaikki, kuulemma. 80-l heppakirjat ovat parempia kuin tän vuosituhannen. Toki luen ne kursorisesti läpi itse. Osassa oli vähän... villejä juttuja nykyajan mittapuulla. (Kuitenkin vasta tokaluokkalainen tuo...)

Olen Treelta. Jos laitat Toriin myyntiin, niin vinkkaa. Seuraan sitä kyllä muutenkin.

Vierailija
40/69 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karsittiin kirjahyllyö itse muutama vuosi sitten ja todellakin ei niistä ole kukaan kiinostunut. Kirjastot ottavat vastaan enää hyväkuntoisia kovakantisia uusia suosittuja kirjoja tai sitten vieraskielisiä hyväkuntoisia kirjoja. Diaverit eivät osta juuri mitään, vanhat kirjat eivät enää myy. Fb kirppiksella tarjosin ilmaiseksi ja todella harva kirja kelpasi.

Kirjoista voi otta kuvan, missä näkyy kaikki nimikkeet ja lähettää se kuva divariin, jos siellä on jotain joka myy niin maksavat euron tai maksimissaan kaksi per kirja.

Tavlliset kirjat On valitettavasti roskiskamaa :(

Poikkeus on vanhat lastenkirjat, niitä haetaan ilmaiseksi kyllä jos laitat fb-kirpparille. En tosin usko, että enää Tiinoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan