Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihduin Rybelsuksella 15 kg - haluatko kysyä jotain?

Vierailija
28.09.2024 |

Jos laihdutus Rybelsuksen avulla kiinnostaa, voin vastata kiinnostuneille.

Lähtötilanne oli +75kg ja olen 155cm pitkä. Ikää 40v. Kolesteroli - ja maksa-arvot olivat koholla, kakkostyypin diabetes sukurasitteena, raskausajan diabetes taustalla, ja sen vuoksi lääkäri suositteli tätä laihtumisen tueksi. Hormonitoimintani oli raskauden jälkeen sekaisin ja sairastuin myös uupumukseen, jonka vuoksi dieetti ja tiukka ruokavalio yhdessä olivat pois laskuista. Ennen raskautta painoin 55kg ja olin urheilullinen.

Uuvuin raskauden jälkeen jo lyhyen treenin päätteeksi ja keho ei palautunut viikossakaan.

Huom. en vastaile trolleille tai asiattomuuksiin, saati edes triggeröidy niistä. Joten älkää tuhlatko viikonloppuanne trollailuun ja kiusaamiseen.

Kommentit (98)

Vierailija
1/98 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudutko nyt syömään Rybelsusia koko loppuelämäsi, ettei kilot palaa?

Vierailija
2/98 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rybelsus on diabetes-lääke. Tottakai sitä syödään jos se pitää sokeriarvot kurissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/98 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et viitisinyt nähdä vaivaa laihduttaa ilman lääkkeitä? Nolla respektiä lääkkeillä laihduttajille. 

Se onkin diabetes lääke. Ei laihdutuslääke .

Vierailija
4/98 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kysyttävää koska kohta olet samanlainen pallo

Vierailija
5/98 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset sivuoireet? Laskiko paino tasaisesti vai tyssäsikö välillä? Käytössä 14mg vai tuplat?

Vierailija
6/98 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sokeriarvot normalisoituivat Rybelsuksella, mutta ei ole pudonnut. Paino oli pudonnut jo aiemmin normaaliksi.

Vierailija
7/98 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joudutko nyt syömään Rybelsusia koko loppuelämäsi, ettei kilot palaa?

Suunnitelman mukaan en, sillä nyt kun tavoitepaino on saavutettu puolessa vuodessa, annos puolitettiin ja lääke ajetaan alas pikkuhiljaa. Testataan kuitenkin veriarvot vielä.

Nyt jaksaa jo liikkua paremmin, terapia ja lääke on tepsinyt ja painon putoaminen on tuonut energiaa vähän. 

Mulla on ollut suolisto-ongelmia kauan ja todettu mm. IBS suolen tähystyksessä, joten lääkäri epäili että suolistohormoneissa on ollut muutenkin jotain häikkää, koska lääke sopii minulle näin hyvin. Suolisto on rauhoittunut tämän myötä, joten jos oireet palaavat lopettamisen jälkeen, jatketaan pienellä ylläpitoannoksella.

Vierailija
8/98 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaiset sivuoireet? Laskiko paino tasaisesti vai tyssäsikö välillä? Käytössä 14mg vai tuplat?

Aloitin Ozempicilla maaliskuussa 0.25 kk ajan, sitten kk 0.5, mutta saatavuusongelman takia vaihtui Rybelsukseen. Jatkettiin 14mg joka vastaa 1mg Ozempicia. Tavoitepaino saavutettiin nyt syyskuun lopussa. 

Paino lähti laskemaan vasta toukokuussa, siitä lähtien tasaisesti.

Painonpudotus kiihtyi kesällä, kun jaksoin taas aloittaa liikunnan, johon en masennuksen takia kyennyt maaliskuussa. 

Oireet olivat ummetus, jota hoidin Pregosanilla ja yksi oire oli ihon kihelmöinti, ihoa sattui ja oli kosketusarka. Oireet poistuivat kun annos pudotettiin 7mg.

Vierailija
9/98 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

yksi oire oli ihon kihelmöinti, ihoa sattui ja oli kosketusarka. Oireet poistuivat kun annos pudotettiin 7mg.

Minulla on myös nämä oireet 14mg Rybelsuksella. Ajattelin, että ne johtuvat liian nopeasta verensokerin alenemisesta. Pitkäsokeri on pudonnut yli sadasta normaaliksi muutamassa kuukaudessa.

Vierailija
10/98 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

yksi oire oli ihon kihelmöinti, ihoa sattui ja oli kosketusarka. Oireet poistuivat kun annos pudotettiin 7mg.

Minulla on myös nämä oireet 14mg Rybelsuksella. Ajattelin, että ne johtuvat liian nopeasta verensokerin alenemisesta. Pitkäsokeri on pudonnut yli sadasta normaaliksi muutamassa kuukaudessa.

Kiva kuulla vastaava kokemus. Mikä annos sulla nyt?

Se ihon kihelmöinti oli kyllä outoa, repun hihnakin sattui ja ihan sormella sively. Vatsakrampit olivat myös kovat. Kaikki oireet hävis nyt 7mg!

Pitääkin itse käydä taas sokerit mittauttamassa.

ap

Vierailija
11/98 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsitkö mausta? Minä en

Vierailija
12/98 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva kuulla vastaava kokemus. Mikä annos sulla nyt?

Se ihon kihelmöinti oli kyllä outoa, repun hihnakin sattui ja ihan sormella sively. Vatsakrampit olivat myös kovat. Kaikki oireet hävis nyt 7mg!

Pitääkin itse käydä taas sokerit mittauttamassa.

ap

Minulla on edelleen 14mg. Vatsan kohdalta ja reisistä iho on herkistynyt kosketukselle. Paita ja housut sattuvat ihoon. Istuminen ja kävely tuntuu epämukavalta iholla, mutta välillä kipu poissa ja alkaa taas uudestaan.

Vierailija
13/98 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi helvata en, siis yritän aamulla ottaa sen niin ettei tabletti kosketa kieltä tai kitalakea, eli vettä suuhun ja heittäen tabletti perään kellumaan. Ihan myrkyn makuista!

😄

ap 

Vierailija
14/98 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se maistu millekään kun ottaa pillerin vain suuhun ja nopeasti nielaisee sen vedellä kurkusta alas.

Vierailija
15/98 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus :

Minulla on edelleen 14mg. Vatsan kohdalta ja reisistä iho on herkistynyt kosketukselle. Paita ja housut sattuvat ihoon. Istuminen ja kävely tuntuu epämukavalta iholla, mutta välillä kipu poissa ja alkaa taas uudestaan.

-

Oletko kokeillut pudottaa annosta, vaihtaa 7mg? Mulla oireet läksivät ja kuvotuskin poistui. Silti tehoaa.

ap

Vierailija
16/98 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaus :

-

Oletko kokeillut pudottaa annosta, vaihtaa 7mg? Mulla oireet läksivät ja kuvotuskin poistui. Silti tehoaa.

ap

En viitsi ominpäin kokeilla. 14mg alensi niin tehokkaasti sokereita, että kestän nuo haittavaikutukset.

Vierailija
17/98 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaus :

-

ap

En viitsi ominpäin kokeilla. 14mg alensi niin tehokkaasti sokereita, että kestän nuo haittavaikutukset.

Lisään vielä, että nuo oireet eivät välttämättä johdu Rybelsuksesta vaan liian nopeasta verensokeri alenemisesta. Elimistö tottuu korkeaan verensokeriin ja nopea verensokeri lasku usein aiheuttaa ohutsäieneuropatiaa, joka ilmenee juuri tuollaisena ihon herkistymisenä kosketukselle. Tuo neuropatia häviää 1-2 vuoden kuluttua verensokerien normalisoitumisesta.

Vierailija
18/98 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaus :

-

ap

Lisään vielä, että nuo oireet eivät välttämättä johdu Rybelsuksesta vaan liian nopeasta verensokeri alenemisesta. Elimistö tottuu korkeaan verensokeriin ja nopea verensokeri lasku usein aiheuttaa ohutsäieneuropatiaa, joka ilmenee juuri tuollaisena ihon herkistymisenä kosketukselle. Tuo neuropatia häviää 1-2 vuoden kul

Hyvä pointti!

ap

Vierailija
19/98 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sait lääkkeen? Olen miettinyt, miten kukaan saa Ozempicia tai mitään lääkettä. Itselläni on ylipainoa enemmän kuin sinulla on ollut ja lääkärit kirjaavat kirjauksiinsa "ylipainoa" tai "obesiteettia", vaikka se ei ole ollut syy käynteihin eikä minua ole punnittu (toki sen näkee).

Mutta koskaan ei tarjota laihtumiseen minkäänlaista tukea, saati lääkettä. Vaikka diabeteskin löytyy. Lääkärit eivät ota edes puheeksi. Jos itse otan, kysytään vain, haluaisinko käydä ravitsemusterapeutilla. Diabeteshoitajankin neuvo oli "Viineri tai munkki on tietenkin huono välipala". Just. Aivan kuin olisin niitä tähänkään saakka syönyt.

Vierailija
20/98 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ymmärrä yhtään kun puhutaan koko ajan Ozempicin saatavuusongelmista, että miksei ihmisille määrätä tätä Rybelsusta.

Vatsavaiva sivuvaikutusten takia se ei sovi kaikille, mutta ihan varmasti isolle osaa diabeetikoista.

Kysyin lääkäriltä että mikseivät ihmiset vaihda tähän tablettimuotoon, niin kuulemma koetaan hankalaksi se lääkkeen tyhjään vatsaan aamulla ottaminen, kun pitää olla PUOLI tuntia syömättä sen jälkeenVoi elämä, nälkään varmaan kuollaan siinä ajassa

JOS todelliset syyt lääkkeelle ovat lääketieteelliset, niin kyllä se tablettikin kelpaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän