Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaas, yritänkö edes myydä vanhoja kirjoja?

Vierailija
18.01.2020 |

Löytyi lähes "museoikäisiä" kirjoja muutama, mm. ihan hyväkuntosia alkuperäsiä Tiina kirjoja.
Heitänkö vaan pois vai johonkin myyntiin?

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivosin joulun alla noin 200 nidettä eli 6 isoa kassillista sekajätteisiin. Yhä on kirjat kahdessa rivissä hyllyssä. Osan käytin askartelumateriaaliksi.

Ne voisi kierrättää paperikierrätykseen, mutta kannet pitää ensin repiä irti. Ei ollut voimia siihen (olkapäävamma).

Joka kerta kun luen tällaisia viestejä, kiehun raivosta ja löydän ittestäni väkivaltaisen ihmisen (mitä en koskaan yleensä ole). Maailma olis hemmetin paljon parempi paikka jos ei näitä patalaiskoja kaatopaikkakuormittajia olis ollenkaan (kuten myöskään niitä laiskoja jotka heittelee jätettä luontoon). Miten voi nykyään olla niin vaikeaa ja raskasta (laittaa kuvia nettiin ja) ilmoitella että saa hakea pois? Hakijoita taatusti riittää vaikka asuisi keskellä ei mitään/ hevonkuusessa/aapasuolla/takahikiällä tai missä lie pitkospuiden päässä.

Minua taas pelottaa tämän kommentin kaltaiset ihmiset. Pelkään ihmisiä, joiden aatteesta tulee (lähes) fasistinen: ihminen, joka ei elä aatteen mukaan, on arvoton. Ei ole mitään merkitystä onko aate ekologinen elämäntapa vai kansallissosialismi, jos näkee toiset ihmiset turhina ja arvottomina.

Vierailija
62/69 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otan kannet irti ja laitan paperikeräykseen, jos kirja on ilmestynyt yli 2v sitten. Uudet kirjat annan tuttavien kautta kiertoon.

Tätä ennen olen kokeillut kaikki keinot, yrittänyt myydä torissa, huutonetissä ja kirppiksellä euron kappale, eikä mene kaupaksi, olen tarjonnut kierrätyskeskukseen ja hyvätekeväisyys kirppiksille, eivät ota.

Ainoastaan jotkut käsityökirjat menevät kaupaksi, samoin jokunen puutarhakirja, muut eivät.

Tyhjensin äitini asunnon ja kirjoja oli todella paljon ja kierrätyskeskuksesta heti kertoivat, kiitos ei, kirjahyllylle ja kirjoille.

Naapuri vie uudet ilmestyneet kirjat heti lukemisen jälkeen kirjastoon, kuulema sinne voi laittaa noutohyllyyn, jos uusi kirja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei tiedä, mikä vanha kirja kulloinkin tulee uudestaan muotiin ja halutuksi. Esimerkiksi vanhat, hyvin tehdyt neulemallikirjat ovat sellaisia. Niistä ei oteta uusintapainoksia ja kirjastot ovat tyhmyyksissään laittaneet opukset poistoihin.

Sen sijaan roskaromaanit voi heittää roskiin huoletta.

Vierailija
64/69 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjojen arvo on menettänyt merkityksensä jo aikoja sitten, kun niitä ilmestyy niin paljon. Vielä parikymmentä vuotta sitten uudet kirjat tuli vähän joulua, nyt niitä ilmestyy jatkuvasti.

Ja mitä enemmän kirjoja on saatavilla ja uusia ilmestyy, hinta romahtaa ja jo parin kuukauden jälkeen kirja usein myydään jo alennuksena. Sama myös musiikin kanssa.

Vierailija
65/69 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivosin joulun alla noin 200 nidettä eli 6 isoa kassillista sekajätteisiin. Yhä on kirjat kahdessa rivissä hyllyssä. Osan käytin askartelumateriaaliksi.

Ne voisi kierrättää paperikierrätykseen, mutta kannet pitää ensin repiä irti. Ei ollut voimia siihen (olkapäävamma).

Joka kerta kun luen tällaisia viestejä, kiehun raivosta ja löydän ittestäni väkivaltaisen ihmisen (mitä en koskaan yleensä ole). Maailma olis hemmetin paljon parempi paikka jos ei näitä patalaiskoja kaatopaikkakuormittajia olis ollenkaan (kuten myöskään niitä laiskoja jotka heittelee jätettä luontoon). Miten voi nykyään olla niin vaikeaa ja raskasta (laittaa kuvia nettiin ja) ilmoitella että saa hakea pois? Hakijoita taatusti riittää vaikka asuisi keskellä ei mitään/ hevonkuusessa/aapasuolla/takahikiällä tai missä lie pitkospuiden päässä.

Oletko itse yrittänyt hankkiutua hyväkuntoisista kirjoita eroon? Itse tarjosin kirjastoihin, antikvariaatteihin, tein ilmoitukset fb kirpparille ja jäljellä jäi noin 4/5 kirjoista. Kyllä se minuakin suututti, mutta maailma on nyt vaan mennyt semmoiseksi. Ihan harhaa, että niitä edes ilmaiseksi haettaisiin, meidänkin paikallisella fb kirppiksellä on jatkuvasti roskalava-ryhmässä annettavia kirjoja ja niistä noin 3/4 jää ilman että kukaan kiinnostuisi.

Ja se sotakirjatkaaneivät enää mene, antikvariaatista sanoivat, että eivät mene enää kaupaksi, ilmeisesti tietyt sukupolvet, jotka niitä keräsivät, ovat nyt kuolleet pois ja myytäviä on pitkälti yli tarpeen, eivät edes ilmaiseksiottaneet antikvariaattiin sellaisia, joista olisi kuulemma vielä 10 vuotta sitten maksettu useampikineuro.

Olen ja siksipä uskallan noin kommentoidakin, kun tiedän mistä puhun. Myyn jatkuvasti kirjoja pois, mutta minun kirjani ovatkin hyväkuntoisia, olen aina arvostanut kirjoja ja lukenut ja säilyttänyt huolellisesti. Olin kerran jopa pätkän kaupassa töissä ja eräskin asiakas halusi palauttaa osittain luetun kirjan (jonka olikin jo lukenut aiemmin) joka oli täynnä rasvaisia sormenjälkiä. Leipää mussutettu samalla kun luettu :) Tietokirjat myy parhaiten ja jouluaiheiset. Paljon muutakin olen saanut myytä netissä ja kirppiksellä. Hinnat vaihtelee 1€-15€/kpl. Mitään 84-luokan kertomakirjallisuutta ei saa kaupaksi nopeasti. Muut menee ja tosi vanhatkin, kun ei hinnoittele överiksi eikä pyydä järjettömiä pakkauskuluja vaan vain sen mitä Posti tai muu lähetys maksaa. Hämmästyisit jos tietäisit mitä kaikkea ihmiset ostaa ja kerää. Joskus olen noita roskalavan kirjojakin hakenut, lukenut ja saanut äkkiä myytyäkin vielä. Lukemisellakin voi näköjään tienata, muutamia hiluja.

Vierailija
66/69 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon kiitos erilaisista ja ihanista kommenteistanne!

Yritän kotain kautta tarjota kirjoja ja sitten vasta mietin roskiin laittoa.

AP

Vierailija
67/69 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein melkein 200 kirjaa SPR:n Konttiin. Muutin pienempään asuntoon. Ainakin saman verran jäi.

Vierailija
68/69 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin juuri kirppikseltä vanhoja viisikkokirjoja alkuperäisellä kannella hintaan 1 e kpl. Lotta ja Tiina-kirjatkin kiinnostaa, jos niissä on alkuperäinen kansi. 

Vierailija
69/69 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin mielelläni (asun tre) olen ostanut mieluisia kirjasarjoja, Esim. Tiinaa , Hanna-Leena, joitain Neiti Etsiviä... omaan hyllyyni, jos kirpputoreilta vastaan tulee. Joskus kun tykästyn kirjailijaan, voin etsiä tämän aiempia kirjoja netistä huuto.net/tori, mutta harvemmin. Anu Holopaisen aiemmista teoksista taitaa uupua yksi. Omia hömppäostoksia laitoin kirpputorilla loosiin 1-2e hinnalla, ja jäljelle jääneet lahjoitin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi