Lihavat lapset ja lihavat vanhemmat, surullista katsottavaa!
Harvoin näihin törmää, mutta tänään tuli oikeasti fyysinen oksetus ja paha mieli. Sama se, mitä vanhemmat tunkevat naamaansa ja miltä näyttävät saati mikä se elopaino on, mutta jos perheen viidestä pienestä lapsesta (nuorin arviolta 3 v ja vanhin 10v) kaikki ovat lihavia, niin herätys! Tuo on pahoinpitelyä ja laiminlyöntiä.
Ko. perheen äiti ja isä molemmat sairaalloisen lihavia, kärryt täynnä vehnäleipää, rasvajuustoa, pakastepizzoja, einesruokia ja skidit latasivat karkkihyllyiltä mielin määrin namia "lauantaikarkeiksi". -30 pullaa ja pitkoa otettiin päiväkahveille ja lettuja meinattiin tehdä..
Aivan sairasta, säälittää niin nuo lapset. Ei varmaan yhdelläkään tule ikinä olemaan terve suhtautuminen ruokaan tai liikkumiseen, kun tuollainen esimerkki tarjolla. Ja se arviolta kolmevuotiaskin oikeasti oli _lihava_.
Ja joo, ennätin tarkkailla, koska olin käyttämässä vanhaa äitiäni ostoksilla samassa marketissa.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Mä olen läski mutta mun lapseni ja mieheni on hoikkia. Mitä siihen sanot? T. Ammattivalittaja
Hieno homma sinulle. Miten tämä liittyi aloitukseen?
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen läski mutta mun lapseni ja mieheni on hoikkia. Mitä siihen sanot? T. Ammattivalittaja
Hieno homma sinulle. Miten tämä liittyi aloitukseen?
AP
Monesti yleistetään, että läskin vanhemman lapset olisivat myös läskejä. Näin ei kuitenkaan aina ole. T. Ammattivalittaja
Ei sinua oikeasti sureta tai säälitä tai tule paha mieli. Nautit vain siitä että joku on jossain asiassa sinua huonompi. Nautintoa vielä lisää kun saat kaupassa tuijottaa heitä paheksuvasti.
Aivan sairasta tosiaan...siis vakoilit tuntematonta perhettä ja ongit selville heidän jälkiruokasuunnitelmansakin? Hommaa nyt hyvä ihminen omakin elämä.
30 pullaa ja pitkoa -kohta oli kiinnostava. Melkoinen röykkiö!
Mitä perhe sanoi, kun liimaannuit heidän kylkeensä kyyläämään, tarkistit ja merkkasit muistiin ostoskärryn sisällön ja laskit pullat ja pitkot?
Kävelitkö niitten vieressä koko matkan ja kirjasit ylös kaiken? Eikö ne yhtään ihmetellyt että mikä perskärpänen siinä ympärillä pyörii? Mä olisin kutsunut vartijan jos mua stalkkaisit. Hulluhan sä oot!
Vierailija kirjoitti:
Ei sinua oikeasti sureta tai säälitä tai tule paha mieli. Nautit vain siitä että joku on jossain asiassa sinua huonompi. Nautintoa vielä lisää kun saat kaupassa tuijottaa heitä paheksuvasti.
Taisit nyt kuvailla pikemminkin itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä perhe sanoi, kun liimaannuit heidän kylkeensä kyyläämään, tarkistit ja merkkasit muistiin ostoskärryn sisällön ja laskit pullat ja pitkot?
Näkisin mielelläni kärryt, joissa on 30 pullaa tai pitkoa. Taitaa täyttyä koko kärry.
Minun pitäisi tuijottaa tarkemmin, mitä ihmiset ostavat kaupoissa. Ongelmana on, että kyylääminen vaikuttaisi nololta.
Joskus katson edellisen ostoksia kassalla ja lähes kaikki ostavat olutta. Sieppokansa.
Tuo rasvajuusto nyt on ihan ok, kaikki sokeri-vehnä-eineshöttö taas ei. Aloittajan mielestä terveellinen syöminen on vissiin vähärasvaista maitoa, vähärasvaista juustoa, vähärasvaista rasvaa, vähärasvaista kasvislevitettä...
Kyllä se valitettavasti näin menee. Lihavalla lapsella lähes poikkeuksetta lihavat vanhemmat. Turhaan haukutte ap:tä. Mutta miten asiaan voisi puuttua? Ei neuvolassa tai terveydenhuollossa uskalleta sanoa mitään asiasta, ettei tule paha mieli, someraivo tai korvausvaade. Surullista mutta totta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se valitettavasti näin menee. Lihavalla lapsella lähes poikkeuksetta lihavat vanhemmat. Turhaan haukutte ap:tä. Mutta miten asiaan voisi puuttua? Ei neuvolassa tai terveydenhuollossa uskalleta sanoa mitään asiasta, ettei tule paha mieli, someraivo tai korvausvaade. Surullista mutta totta.
Ja sitten on meitä lihavia vanhempia joilla on hoikat lapset. T. Ammattivalittaja
Vierailija kirjoitti:
Tuo rasvajuusto nyt on ihan ok, kaikki sokeri-vehnä-eineshöttö taas ei. Aloittajan mielestä terveellinen syöminen on vissiin vähärasvaista maitoa, vähärasvaista juustoa, vähärasvaista rasvaa, vähärasvaista kasvislevitettä...
Tuota noin.. miten aloittajan viestistä sai sellaisen kuvan, että vähärasvainen ruoka terveellistä?
Ap. Jos olet itse pärjäävä aikuinen, ilmoittaudu lapsen kaveriksi johonkin yhdistystoimintaan. Näin voit vaikuttaa valittamisen ja haukkumisen sijasta.
Kylläpäs tässä ketjussa on monta lihavaa, joille aloituksen asiallinen kirjoitus meni ihopoimujen väliin.
Minäkin olin lapsena vähän pyöreämpi, mutta vanhemmat olivat hoikkia. Että näin välillä.
Näin viime kesänä perheen, 2 lasta n. 4-6 vuotiaita. Kaikki todella lihavia! ( ei kaupassa, vaan uimarannalla). Lapsiraukat liikkuivat todella vaivalloisesti. Heidän mukana ollut koirakin oli lihava! Huom! ei ollut yleinen ranta. Todella surullinen näky.
Ap on oikeassa ruokailutottumuksista mutta ei tuo hänen kyyläämisensäkään tervettä ole.
Kiva.. meillä on ylipainoinen lapsi. Toinen on pari vuotta vanhempi, todella hoikka ja pienikokoinen ikäisekseen. Vanhemmat normaalipainoisia (isän puolen suvussa lihavuutta, mutta isä normaalipainoinen). Vituttaa.
Yhden ylipaino (lihavuus) rajoittaa ja vaikuttaa kaikkien meidän muiden elämään.