Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksin raskaana 32-vuotiaana

Vierailija
18.01.2020 |

Olen pian 32-vuotias nainen ja sain tietää pari viikkoa sitten että olen raskaana. Lapsen isän kanssa meillä oli on-off suhde noin vuoden, ja hän ei halua olla tekemisissä missään nimessä lapsen kanssa, kuin ehkä mitä pitää laillisesti.

Suurin ongelmaksi koen opintojeni tilanne. Olen pian valmistumassa, enään on opinnäytetyö loppuun saaminen. Sen jälkeen oli tarkoitus hakea oman alan töihin. Minua nyt mietityttää hirveästi mitä tulee tapahtumaan, jos jään jopa 2 vuotta lasta hoitamaan, pelkään että olen ns. "liian vanha" työelämään tai muutenkin työnantajat eivät näkisi minua parhaaksi potentiaaliseksi työntekijäksi nimenomaan äityisloman takia. Minulla on ainoastaan noin 6 kk työkokemusta siinä alalla harjoitteluiden kautta.

Olen miettinyt aborttia mutta sydämeni huutaa että minun tulisi pitää lasta. Olen kuitenkin 32-vuotias. Olen vain peloissani nimenomaan rahojen riittämättömyydestä ja miten helposti pääsen takaisin työelämään. Urani ion kuitenkin erittäin tärkeä minulle. Onneksi minulla on pieni mutta mahtava tukiverkosto jotka kannustavat minua.

Haluaisin kuulla mielipiteitänne, mitä itse tekisitte jos olisitte minä, ja vinkkejä olisivat tervetulleita :)

-M

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nice Nice ! . . . . . .  Että sitten porsitaan lisää isättömiä äpäriä ja pahennetaan muutenkin jo epidemian mitoissa olevaa YH-kylttyyriä, samalla kun pilataan oma ja muiden elämä ?! Ei niin kuin sitten ole mitään itsehillintää ole tullut opeteltua ja vastuunkantoa tekemisistään ????

Miksi saarnaat vain naiselle tästä? Mieskin on ollut osallisena raskauden alkuun...

Koska VIIMEKÄDESSÄ vastuu ON AINA naisella, siitä että minkälaisella palttoolla varustetun nahkakaverin laskee porstuaansa. Nakuna sisälle pyrkiviä EI OLE mikään pakko laskea kynnystä pitemmälle. Jos laskee, niin silloin vastaa ihan itse seurauksista.

Vierailija
22/34 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pidät lapsen, elämäsi kyllä muuttuu lopullisesti. Mutta sinä kuitenkin pärjäisit. Asiat järjestyisivät jotenkin. Ei ehkä siten, kuin olisit nyt suunnitellut mutta jollain tavalla kuitenkin.

Jos et pidä lasta, voit jatkaa elämää kuten tähän asti. Pääsisit luomaan uraa ilman keskeytyksiä ja tavoittelemaan haluamiasi työpaikkoja.

Mitä ikinä päätätkin, niin tee päätös sydämellä. Tsemppiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet koskaan halunnut lapsia, niin pidä lapsi. Selviät kyllä yksinkin. Jos taas et ole koskaan halunnutkaan lapsia, niin abortti lienee selvä valinta. Voi olla, että et koskaan enää tule uudelleen raskaaksi, ikinä ei voi tietää. Ja vaikka menisit naimisiin ja saisit suunnitellun lapsen, ei ole mitään takuita, että mies jäisi siihen rinnallesi, niin ne vaan voi jättää raskaana olevan vaimon kun alkaa vähän ahdistaa. Eli saattaisit silloinkin olla yksin vauvan kanssa. Takeita ei elämässä voi saada.

P.s. tiedän yhden yksin raskaaksi tulleen naisen, joka löysi miesystävän raskausaikana ja ovat yhä yhdessä, nyt naimisissa

Vierailija
24/34 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nice Nice ! . . . . . .  Että sitten porsitaan lisää isättömiä äpäriä ja pahennetaan muutenkin jo epidemian mitoissa olevaa YH-kylttyyriä, samalla kun pilataan oma ja muiden elämä ?! Ei niin kuin sitten ole mitään itsehillintää ole tullut opeteltua ja vastuunkantoa tekemisistään ????

Lapsella on aina isäkin mutta ne isät lipeää vastuusta. Siksi on yksinhuoltajanaisia eikä miehet kykene huolehtimaan lapsista ilman naista.

Täällä palstalla saa aina lukea että moni mies on valmis panemaan naisen paksuksi mutta ei osallistumaan lapsensa hoitoon eikä elatukseen kun ne kuuluu naiselle ja lapset on naisten ongelma. Sitten samat haukkuu yllätys yllätys yksinhuoltajaäitejä tai kotona lapsia makaamalla hoitavia vaimojaan. Vain nainen kantaa vastuun. Miehestä. ei siihen ole. Eli älä mies viitsi puhua mitåän vastuunkannosta kun et itse edes sen sanan merkitystä ymmärrä.

Tämä on ihan höpönlöpöä. On miehiä, jotka eivät halua isyyttä, ja on miehiä, jotka haluavat. Voit valita noista kahdesta. Jos valitset huonosti, olet valinnut huonosti.

Vierailija
25/34 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi saarnaat vain naiselle tästä? Mieskin on ollut osallisena raskauden alkuun...

Koska VIIMEKÄDESSÄ vastuu ON AINA naisella, siitä että minkälaisella palttoolla varustetun nahkakaverin laskee porstuaansa. Nakuna sisälle pyrkiviä EI OLE mikään pakko laskea kynnystä pitemmälle. Jos laskee, niin silloin vastaa ihan itse seurauksista.

Oletko kuullut koskaan että ehkäisykin voi pettää? Kondomi voi hajota, jälkiehkäisy ei tehoakaan, pilleri ei imeydy, kierukka lähtee paikaltaan...

Tietämättä faktoja on ihan turha sitä caps lockia painella ja pitää mitään moraalisaarnoja.

Vastuunsa kantava ihminen tekee kurjassakin tilanteessa ratkaisun, jonka kokee hyväksi.

Vierailija
26/34 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihme ettei naiset tee lapsia nykyään, kun raskaana olevat saavat näin paljon vihaa ja syyllistämistä osakseen? Jos tekee abortin, saa haukut ja lokaa niskaan. Jos ei tee, saa silloinkin haukut ja lokaa niskaan. Ja onhan se tällä vuosituhannella kauhea synti saada lapsi

ilman että isä on kuvioissa huhhuh.

Ja lisäksi moni isä pyrkii luistelemaan tilanteesta mahdollisimman helpolla.

Vierailija
27/34 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän miehellä ole mitään sananvaltaa tai oikeuksia tässä asiassa joten miksi ylipäätään saarnata miehelle?

Vierailija
28/34 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut koskaan että ehkäisykin voi pettää? Kondomi voi hajota, jälkiehkäisy ei tehoakaan, pilleri ei imeydy, kierukka lähtee paikaltaan...

Tietämättä faktoja on ihan turha sitä caps lockia painella ja pitää mitään moraalisaarnoja.

Vastuunsa kantava ihminen tekee kurjassakin tilanteessa ratkaisun, jonka kokee hyväksi.

Vastuunkantava ihminen ei ajata itseään tilanteeseen jossa tällaisia ratkaisuja joudutaan tekemään. Varmasti on nainen tiennyt että ehkäisy voi pettää. Se on yksinkertaista: Ei panna jos ei haluta lasta.

Vierailija
29/34 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastuunkantava ihminen ei ajata itseään tilanteeseen jossa tällaisia ratkaisuja joudutaan tekemään. Varmasti on nainen tiennyt että ehkäisy voi pettää. Se on yksinkertaista: Ei panna jos ei haluta lasta.

Kylläpä vaan pannaan ja sinä eikä kukaan muukaan sitå päätå tai määråä.

Seksi ei ole pelkäståän lisåäntymistå varten vaan sen suurin syy on se ettå se liittää naisen ja miehen yhteen tavalla jota ilman ei ole parisuhdetta. Seksi on elämän nautinto ilo ja valo ja lapsi on sen toisinaan toivottu tai ei-toivottu sivutuote. Molemmat tapaukset valitsee se joka sen sisällåän kantaa.

Vierailija
30/34 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi AP!

Olen juuri samanlaisessa tilanteessa ja mietin samoja asioita. Jos olet linjoilla vielä, niin ilmoita itsestäsi. Yritetään vaihtaa vaikka yhteystiedot jotenkin.

On helppo neuvoa, kun ei ole tilanne päällä. Raskaaksi voi tulla ehkäisystä huolimatta. Toivottavasti olet armollinen itsellesi, mitä tahansa teetkin! <3

Vierailija
31/34 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, sain itsekin tietää raskaudesta, kun opinnot olivat loppusuoralla. Valmistuin ja jäin lähestulkoon suoraan äitiyslomalle. Mietin samoja asioita kuin sinä. Lapsi aloitti päiväkodissa reilun vuoden ikäisenä, kun aloitin työnhaun. Tein ensin ei oman alan pätkää, mutta muutaman kuukauden päästä sain oman alan paikan, ensin määräaikaisen ja sittemmin vakinaisen. Aloitin työnhaun, kun lapsi oli aika pieni, koska pelkäsin etten saa töitä, jos olen pitkään kotona.. tilanteeni oli tosin hieman erilainen, koska olin silloin naimisissa lapsen isän kanssa, tosin erosimme muutama vuosi myöhemmin. Mutta siis neuvoni on, että pidä lapsi, jos haluat! Elämä kyllä kantaa ja työpaikoilla on fiksujakin ihmisiä, jotka ymmärtävät perhevapaita.. lapsi/lapset myös opettavat paljon työelämässäkin vaadittavia taitoja, esim. organisointikykyä.

Vierailija
32/34 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No omapa on valintas pitää lapsi. Elämä hankaloituu ja se on voi voi.

Vierailija
33/34 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen jatkaa.. Toisaalta voit ajatella myös niin, että jos nyt saat lapsen ennen työpaikkaa, niin tulevan työnantajan ei tarvitse pelätä, että jäisit heti äitiyslomalle. Teit mitä vaan, niin tulevaisuutta ei voi ennustaa. Vaikka et pitäisi lasta, voi olla, että joudut olemaan pitkään työttömänä. Vain sinä tiedät, kumpaa ratkaisua katuisit enemmän tulevaisuudessa

Vierailija
34/34 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs sukulainen sanoi että "lapsen saaminen on kuin ostaisi mersun. Tulee kalliiksi."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi