Hyväksytkö jos joku haluaa olla ja on vielä kotiäitinä kun kaikki lapset kouluikäisiä?
Ja tekee sen ilman että nostaa työttömyyskorvausta tms. Entäpä jos joku ystäväsi, sukulaisesi/miehesi sukulainen tekisi tämän ratkaisun, mitä ajattelisit ja miten häneen sen jälkeen suhtautuisit?
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se meidän muiden asia ole, jos joku haluaa elää noin. Omat valinnat omat omia valintoja, myös ne huonot.
Mutta olen silti sitä mieltä, että pitkäaikaistyöttömyys on huono asia (vaikka sen olisi itse valinnut) ja taloudellinen riippuvaisuus puolisosta on riskialtista.
Kotiäitihän on perheessä käytännössä samassa asemassa kuin lapset, sillä hän on perheen isän tulojen varassa ja joutuu pyytämään uusia vaatteita, kahvilakäyntejä, kampaamoa jne. varten häneltä taskurahaa siinä missä lapsetkin.Tai sitten hänellä on ihan oma pankkikortti jolla ostelee mitä tahtoo ilman mitään taskurahan ruinaamisia...,?
Ja kukahan ne taskurahat sinne kotiäidin pankkitilille on laittanut? Ei pankkikortti ole mikään itsenäisyyden merkki.
Yhteinen tili ja molemmilla omat kortit?? Haloo.
Jos "yhteiset" rahat ovat miehen tienaamia niin kotiäiti on pankkikortistaan huolimatta taloudellisesti alaikäisen lapsen asemassa. Mies kun voi koska tahansa päättää hankkia oman tilin ja ohjata palkkansa sinne, ja sitten kotiäiti on ilman taskurahaansa.
Mikä sinun arvomaailmasi erottaa kotiäitien arvomaailmasta? Olet minä, etkä perhekeskeinen? Rahaa ja sen tienaaminen itse itselleen on tärkeintä. Sosiaaliset suhteen eivät ole minkään arvosia, elleivät ne ole työpaikalla? 8-16 on työaikaa ja muu vapaa-aikaa ja viikonloput pyhitetty levolle? Vain työasiat ovat mielenkiintoisia keskustelun aiheita?
Miten näissä perheissä joissa toinen käy töissä ja toinen on kotona pärjätään, kun sillä toisella on väkisinkin oltava työpaikan johdosta erilainen arvomaailma? Vai onkohan niin?
Ei se joku duunari siellä liukuhihnalla ole mitenkään erikoinen etteikö voisi olla kaveri muidenkin kuin vaan töissä käyvien kanssa. Eikä se menestynyt johtajallaan ole niin erikoinen, etteikö hänkin voisi tulla toimeen työelämän ulkopuolella olevien kanssa.
Monella kotiäidille on yllättävän paljon rahaa käytettävänä. Paljon enemmän kun jollain pätkätyöläisellä. He voivat matkustaa enemmän, lukea enemmän, opiskella enemmän ja katsoa uutisia enemmän. Mutta ehkä se on juuri tämä mikä sinut erottaa heistä? Sinulla ei ole mahdollisuutta noihin kun olet päivät vain töissä.