Osaatko virkata pannunlapun? Tiedätkö, miten vispipuuroa tehdään? Saisitko puukiuassaunan lämpimäksi?
Kommentit (30)
pannulapun virkkausta kyllä hyvin hyvin kauan sitten...
Pöllit siis saattaisivat jäädä hakkaamatta, jos kirveellä pitäisi niitä halkoa. Muiden juttujen kanssa onnistuisin.
Muut kyllä onnistuvat. Ja onneksi tienaan riittävästi, että voin ostaa pannulaput kaupasta.
halkoja osaan hakata ja saunan saisin lämpeämään. Mutta, mutta...vispipuuro onkin jo kovempi pala :), täytynee ruveta treenailemaan
niitä saa vähemmällä vaivalla kaupasta ;) mutta muut onnistuu!
hoitanut mies, ennen sitä minä kyllä tein maidän perheessä mökkihalot, mutta saattais olla nyt raskaampaa, kun kunto on huonompi. Jos isoja pöllejä en tiedä miten sujuisi. Vispipuuroa olen tehnyt, mutta harvoin, tarviin ohjeen.
T. kolmannen polven helsinkiläinen
Tuo ' pöllin' pilkkominen kuulostaa pahimmalta. Kyllä mä kohtuullisen kokoisia puita saan halki, mutta jos on pitempi (arviolta yli 6o cm), paksu ja _oksainen_ pölli, niin tiukkaa tekee. Nuo tiuhassa olevat isot oksankohdat ovat pahoja, kun ne pitävät puun koossa vaikka kirves olisi kokonaan uponnut pöllin sisään. Näin ainakin meidän perus-Fiskarssilla, pitäisi kai hankkia isompi kirves tai halkaisukiila. Ehkä parempi hakkauspölkkykin auttaisi asiaa, meidän pölkky jo vähän joustaa alla, joten iskun voima ei kokonaan mene puuhun.
Vispipuuroakin varten tarkistaisin mittasuhteet ennen tekemistä. Kyllä jotakin varmaan syntyisi näppituntumallakin, mutta helpompaa homma on, jos saa vähän luntata.
Saunan puukiukaaseen on aika helppo tehdä tulet, kunhan puut eivät ole ihan märkiä.
Kaikki kyllä onnistuu :)