Talon lämmityksestä kysymys, täällä kyselen jos vaan joku osaisi auttaa
Asun yksin (lasten kanssa) öljylämmitteisessä omakotitalossa, on myös vesikiertoinen lattialämmitys. Nyt ei talon sisälämpötila nouse mitenkään yli 19 asteen. Olen vääntänyt huonekohtaiset termostaatit isolle. Poltin palaa kyllä, öljyä siis on ja lämmintä vettä tulee hanasta normaalisti.
Mikä voisi olla vikana kun talo kuitenkin lämpiää, muttei kunnolla? Pannuhuone on ihan painajainen mulle mittareineen joka tapauksessa.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Ei tullut sitten ap:lle mieleen LIITON AIKANA oppia talon kunnossapitoa. Täällä palstalla aina haukutaan miehiä, jotka ”ei tee mitään kotitöitä”. Vähän vaan kato käy vääntämässä jotain vipuja, eikä ole ripustamassa pyykkejä. No, sitä saa mitä tilaa, vai mitä ap?
Juu, muuten hyvä, mutta ei se exä halunnut opettaa mulle mitään.
Vierailija kirjoitti:
Täytyyhän asukkaan tietää miten oma talonsa toimii!!Nyt tilaat sinne miehen, joka osaa kertoa sulle kaiken siitä.
Mikä on päässä vikana, kun seksistisesti vain MIES voi ymmärtää talotekniikan päälle?
Pannuhuoneessa on säädin kuinka paljon kiertoon menee lämpöä. Se voi olla käsin väännettävä vipu tai automaattinen säätö.
Kierrossa olevan veden määrä voi olla liian vähäinen. Pannuhuoneesta voi lisätä vettä kiertoon.
Pattereissa voi olla ilmaa. Lämpöpatterit voi ilmata omalla avaimellaan. Se olisi hyvä tehdä parin vuoden välein joka tapauksessa.
Joskus patterien termostaatit jumittaa. Silloin yksittäinen lämpöpatteri voi jäädä kylmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tullut sitten ap:lle mieleen LIITON AIKANA oppia talon kunnossapitoa. Täällä palstalla aina haukutaan miehiä, jotka ”ei tee mitään kotitöitä”. Vähän vaan kato käy vääntämässä jotain vipuja, eikä ole ripustamassa pyykkejä. No, sitä saa mitä tilaa, vai mitä ap?
Juu, muuten hyvä, mutta ei se exä halunnut opettaa mulle mitään.
Mutta meinaat, että nyt eron jälkeen olisi kuitenkin valmis sua opettamaan?😂
Aika kallis asennus teillä!
Säädin maksaa alle 500 + asennus