Mitä ihan tavallista ruokalajia et ole ikinä valmistanut?
Kommentit (108)
Hernekeittoa ei ole tullut vielä kokattua, vaikka yksi lempiruuistani onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusjutuista ainakin lihakeitto (traumoja), joululaatikot, karjalanpaisti. Kaalikääryleitä ja -laatikkoa aion vakaasti opetellä tekemään. Ei olisi mitään rakettitiedettä, hyvää ja halpaa mutta en vaan ole tehnyt.
Silakkapihvejä haluaisin myös oppia
tekemään, mutta liekö jo vaikeampaa.Ei ole vaikeampaa etenkään jos kalat on perattu. Suolaa ja ruijauhon kautta pannulle ja se on siinä.
Himskatti. Olin lapsena ihan älyttömän kiinnostunut siitä perkausprosessista. Mikä elin on mikäkin? Mikä toi on?... kiinnostus loppui siinä kohtaa kun niistä alettiin tehdä ruokaa. Mutta ehkä kerään rohkeuteni ja lähden tuosta liikkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen valmistanut kaikkia tavallisia ruokia.
Niin minäkin ajattelin, mutta heti tuli vastaan pinaattilätyt. Niitä en ole tehnyt. Nokkoslättyjä olen tehnyt, mutta se on ihan eri ruoka.
:)
Olen tehnyt pinaattilättyjä ja nokkoslättyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kananmunakastike. En ole edes ajatellut kokeilla. ...yöks...
Sama. Syökö sitä ylipäänsä nykyisin enää kukaan?
Ei. Nykyään ei syödä enää mitään 80-luvun ruokia. On lopetettu nakki- ja makkarakastikkeet, lihakeitto, makaroonilaatikko yms. huonot ruuat.
Mien niin esimerkiksi lihakeitto tai makaroonilaatikko olisiva huonoja ruokia? Minustta ainakin hyviä arkiruokia. - Makaroonilaatikko on vielä siinä mukava, että sitä on verraten helppo pakastaa, jollei kaikkea tule syödyksi kerralla,, eikä halua syödä samaa seuraavana päivnä. - Huomaan sinkkuna toisinaan hieman oikaisevani ruuan laiossa kun ei aina jaksa panostaa silloin kun laitan ruokaa vain itselleni. Toisaalta yritän tehdä "riittävän" hyvää ja monipuolista, jotta kaiken tulisin syöneeksi, ettei kovinkaan paljoa muodosuisi hävikkiä.
_Sinkkumies
Makaronilaatikkkoa voi lisäksi muunnella monella tavalla. Lihan sijaan voi käyttää juureksia raastettuna tai härkäpapua. Mausteilla saa myös muunneltua. Onko nimi sitten enää makaronilaatikko, jos se tarkoittaa vain perinteistä jauheliha, munamaito, Makaroni paistosta.
Mitenkäs porukalta sujuu kalan perkaaminen?
Sehän on ihan opeteltavissa oleva taito.
Oleellista on alistua siihen, että se on ällöttävää ja kädet likaantuu.
Isojen kalojen sisälmykset ovat sen verran suuret, että ne haisevat melkoisesti, joten siihen voi alistua saman tien.
Sitten vain harjoittelemaan!
Makaroonilaatikkoa, lihakeittoa, karjalanpaistia, maitopohjaisia keittoja... Löytyyhän noita.
Uunissa haudetettavat kasvispataruuat ja keitto (ramen, kasvissose) on omia arkilemppareitani.
En oikein pidä nesteessä lilluvasta lihasta tai kalasta. Siinä on outo suutuntuma :D
Vierailija kirjoitti:
En mitään. Hommasin emännän noihin puuhiin.
Liekö tämä sitten uusavuttomuutta vaiko laiskuutta, ihan miten vain, mutta tolla asenteella et tule naista itsellesi löytämään. Congrats!
Sieni- ja riistaruokia en ole tehnyt. Varmaankin siitä syystä, etten itse niitä syö.
Vierailija kirjoitti:
Makaroonilaatikkoa, lihakeittoa, karjalanpaistia, maitopohjaisia keittoja... Löytyyhän noita.
Uunissa haudetettavat kasvispataruuat ja keitto (ramen, kasvissose) on omia arkilemppareitani.
En oikein pidä nesteessä lilluvasta lihasta tai kalasta. Siinä on outo suutuntuma :D
Ai niin unohdin sanoa, että kaalilastikkoa ja/tai kaalikääryleitä haluaisin kokeilla tehdä. Kaali on hyvä ja monipuolinen kasvis, vaikka haisee valmistaessa pierulta.
Siskonmakkarakeitto, maksa- tai silakkalaatikko, kanamunakastike
Kaalikeittoa ja en aio tehdä, en tykkää.
Nyt yli 50v. ja olen tehnyt kaalilaatikkoa kun jotenkin jo maistuu mutta kaalikeitto on ei ei.
Kananmunakastike
Hernekeitto
Kaalikääryleet
Tänä vuonna voisikin ensimmäistä kertaa elämässään kokeilla näitä tehdä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen valmistanut kaikkia tavallisia ruokia.
Niin minäkin ajattelin, mutta heti tuli vastaan pinaattilätyt. Niitä en ole tehnyt. Nokkoslättyjä olen tehnyt, mutta se on ihan eri ruoka.
:)Olen tehnyt pinaattilättyjä ja nokkoslättyjä.
Täytyy tehdä. Jotenkin vaan jäänyt. Pinaattikeittoa teen aina silloin tällöin. Meillä mies paistaa lättyjä mielellään. Teen vaan taikinan.
Vierailija kirjoitti:
Läskisoosia.
Tein eilen ensimmäistä kertaa. Myös viimeistä, jos minulta kysytään. Mieheni mielestä oli herkkua. Aivan tyytyväisenä söi kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs porukalta sujuu kalan perkaaminen?
Sehän on ihan opeteltavissa oleva taito.
Oleellista on alistua siihen, että se on ällöttävää ja kädet likaantuu.
Isojen kalojen sisälmykset ovat sen verran suuret, että ne haisevat melkoisesti, joten siihen voi alistua saman tien.Sitten vain harjoittelemaan!
Hyvin sujuu. Odotan jäitä, että pääsee pilkille.
Makaroonilaatikko, karjalanpaisti, kiusaukset, maksalaatikko, joululaatikot, kaalilaatikko, rosvopaisti, lindströmin pihvit jne jne. Tykkään kyllä laittaa ruokaa.