Mitä ihan tavallista ruokalajia et ole ikinä valmistanut?
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Olen valmistanut kaikkia tavallisia ruokia.
Niin minäkin ajattelin, mutta heti tuli vastaan pinaattilätyt. Niitä en ole tehnyt. Nokkoslättyjä olen tehnyt, mutta se on ihan eri ruoka.
:)
Vierailija kirjoitti:
Lihakeittoa en ole tehnyt. Jauhelihakeittoa kyllä mutta ihan lihakeittoa en.
Enkä maksaruokia tai veriruokia.
Enkä kaalikääryleitä.Itse tykkään kananmunakastikkeesta! Jätän vaan nykyään kananmunat pois siitä kun lapset ei tykkää. Eli valkokastiketta (jota lapset rakastaa) pelkästään ja lisänä tietty perunaa ja kalapuikkoja. Enkä muuten ole tehnyt itse kalapuikkojakaan vaan käytän valmiita.
Kanaviillokkiakaan en ole tehnyt vaikka siitä tykkään.
Lohikiusaus jäänyt myös tekemättä ja kaikki kalakastikkeet.
Lihakeittoa en ole tehnyt minäkään enkä veriruokia. Maksaa yritin puolisolle joskus valmistaa kastikkeeksi, mutta ei muistaakseni tykännyt. Kanaviillokista en edes tiedä, mitä se on, sen sijaan broileria eri muodoissaan paistan puolisolle.
Tilliliha on myös yksi ruokalaji, josta olen kuullut mutta en taida edes tietää mitä se on ja miten se tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kananmunakastike. En ole edes ajatellut kokeilla. ...yöks...
Sama. Syökö sitä ylipäänsä nykyisin enää kukaan?
Me syömme, on hyvää. Punajuuria lisukkeena. Nopeaa, helppoa, halpaa ja täyttävää.
Siis kananmunakastiketta ja punajuuria sitten siihen lisukkeeksi? Siinä koko ateria? Kuulostaa lievästi sanottuna erikoiselta. Eikö kananmunakastiketta, kuten kaikkia muitakin kastikkeita, syödä yleensä jonkun toisen aineen lisänä? Esim. kalan kanssa?
Perunat lisäksi, se on siinä. Valkokastikkeeseen kalan kanssa ei laiteta kananmunaa.
Meillä tehdään aamupuuron lisäksi kaksi lämmintä ateriaa päivässä, niistä yksi voi olla kananmunakastike. Mies ja kaksi teinipoikaa syö yleensä kinkkuleivän ruoan lisäksi.No kyllä minä sitten ymmärrän kun siinä on perunaakin. Alunperin puhe oli pelkästään kastikkeesta ja punajuurista sen lisukkeena.
Ok, se jäi pois. Pidin niin itsestäänselvyytenä. :D
Meillä kun se on ihan tavallinen ruoka.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatteko maksalaatikolla ja hernekeitolla että ette ole edes lämmittäneet? Sehän toki on harvinaista alusta asti tehdä ne itse ja siinä ei ole mitään erikoista.
Harvinaista? Olen tehnyt monta kertaa hernekeittoa kasvisversiona.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatteko maksalaatikolla ja hernekeitolla että ette ole edes lämmittäneet? Sehän toki on harvinaista alusta asti tehdä ne itse ja siinä ei ole mitään erikoista.
Mistä lähtien lämmittäminen on ollut ruuan valmistamista? Sama kun sanoisi talon lämmittämisen olevan talon rakentamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Syökö sitä ylipäänsä nykyisin enää kukaan?
Oikein tehtynä ihan parasta! Itse en ole kokeillut,mutta kylässä sain, kun muistelin tuota kouluaikojen herkkua. Ehdottomasti opettelen tekemään ja otan käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika sairasta haukkua, jos et ole koskaan maistanut.
Lapsena tuli maisteltua sitä joka saakelin lauantai. En siis aikuisella iällä enää aikonut kokeilla sen tekemistä kun en ole masokisti.
Aika monia ruokua. Koskaan en ole tehnyt tai syönyt "kunnon pihviä".
Perusjutuista ainakin lihakeitto (traumoja), joululaatikot, karjalanpaisti. Kaalikääryleitä ja -laatikkoa aion vakaasti opetellä tekemään. Ei olisi mitään rakettitiedettä, hyvää ja halpaa mutta en vaan ole tehnyt.
Silakkapihvejä haluaisin myös oppia tekemään, mutta liekö jo vaikeampaa.
Läskisoossia ei ole mainittu, itse kyllä teen, mutta moni ei ole koskaan edes maistanut, vaikka kannattaisi.
Jänispaisti on aika lailla ainoita ruokia mitä en ole tehnyt ja luultavasti en tule tekemäänkään.
Vierailija kirjoitti:
Perusjutuista ainakin lihakeitto (traumoja), joululaatikot, karjalanpaisti. Kaalikääryleitä ja -laatikkoa aion vakaasti opetellä tekemään. Ei olisi mitään rakettitiedettä, hyvää ja halpaa mutta en vaan ole tehnyt.
Ei ole vaikeampaa etenkään jos kalat on perattu. Suolaa ja ruijauhon kautta pannulle ja se on siinä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla taitaa olla aika erikoiset kokkaukset sillä kaikista edellä mainituista ruokalajeista olen tehnyt ainoastaan makaroonilaatikkoa, nakkikastiketta ja avokadopastaa.
Samoin omalla kohdalla.
Macaroonilaatikko. Lohikiusaus. Kinkkukiusaus. Piirakat. Kanaa en osta ikinä. Musta riisi. Kebab varrasta.
Riisipuuro. 😜vadelmahillokeitto.tyihyydigrjjuög
Vierailija kirjoitti:
Ei edes lämmitetä ikinä. Näitä lukiessa ei tarvitse ihmetellä, ettei kouluruuat aikanaan maistuneet.
Vierailija kirjoitti:
Kaalikääryleet on mielestäni työläämpi tehdä kuin silakkapihvit, jos jälkimmäiset siis tekee valmiista fileestä eikä rupea itse fileroimaan saati perkaamaan. Suosittelen kokeilemaan!
Minultakin on nuo kaalikääryleet koittamatta, joten ihan rehellisesti en niitä voi tietty muihin ruokiin verrata vaikeustason puolesta. Pelkkä se ajatus, että pitäisi keittyvästä kaalista oikea-aikaisesti osata kuoria kerrokset ja sitten jokainen kääryle erikseen kääriä kokoon, on estänyt kokeilemasta. Mut hyviä ne on, joten pitää joku päivä ottaa itseä niskasta kiinni!
Perunamuussi. Syön kyllä perunamuussia, jos sitä valmiina on jossain ja perunoita kyllä osaan keittää ja tehdä uunissa. Ikinä en ole itse kuitenkaan vaivautunut tekemään muussia.