Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menkkasovelluksia käyttävät!

Vierailija
17.01.2020 |

Miten merkkaatte kierronne niihin?
Itse yritän nyt alkaa hieman seuraamaan ovulaatiota, menkat kestää sen 4 päivää ja sen jälkeen tulee 1-2 päivää pyyhkiessä paperiin hieman, ei kuitenkaan tarvitse enää mitään suojaa. Merkkaanko nuokin päivät menkoiksi?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla pissa-sovellus koska en muuten voi tietää millo mennä vessaan.

Vierailija
22/47 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpompaa rustata muistioon tai kalenteriin aina eka päivä ja kuinka pitkä viimeisin kierto oli ja jos oli jotain poikkeavaa.

Säästääkö kaikki kalenterit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkkasovellus? Mihin on hävinneet ihmisiltä ihan kalenterit mihin merkata tuollaasia? Naurattaa ihan tämä äppien maailma kun kohta jää kuukautisetki välistä jos ei oo jotain äppiä :D Pysäköinti sitten ei monin paikoin enää nauratakaan kun ei äppejä käytä. Mutta ihmetyttää esim. ihminen joka ei osaa lähteä lenkille ilman sitä äppiä mikä piirtää reitit ja korkeuskäppyrät karttaan. Tai että "en voi nyt harrastaa tai mennä saunaan tai käydä kaupassa ku netti on poikki" tms...

Tuo on kätevä kun se muunmuassa ennustaa edellisten kiertojen pituuden avulla kuukautisten ajankohdan. Lisäksi pillereitä käyttäessä kun oli kellontarkat menkat, pystyi vaivattomasti katsomaan vaikka puolen vuoden päähän, että onko tiettynä päivänä menkat. Lisäksi en omista tavallista kalenteria, eli koen luontevana merkata kuukautiset puhelinsovellukseen, johonkin kun ne on hyvä merkitä.

Vierailija
24/47 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla mies? Ja näin ollen alapäästäsi ei ala yllättäen valua verta kerran kuussa. Etkö tosiaan älyä, miksi naiset haluavat sen ennakoida?

Vierailija
25/47 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne pitää merkata yhtään mihinkään. Hyvin olen pärjännyt 38v ilman minkäänlaista merkintää millon vuotaa.

Mä merkkasin vuosikausia, kunnes jossain kohtaa tajusin, etten ikinä ole tehnyt niillä tiedoilla mitään ja lopetin.

Vierailija
26/47 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Jeesus näitä vastauksia. On ihan normaalia terveydestä huolehtimista seurata esimerkiksi kuukautiskierron säännöllisyyttä.

Vierailija
27/47 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne pitää merkata yhtään mihinkään. Hyvin olen pärjännyt 38v ilman minkäänlaista merkintää millon vuotaa.

No esim. papakoetta varten kysytään, koska oli viimeksi menkat. Mutta sekin on varmaan turhuutta?

Vierailija
28/47 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama 30v.

Suhtautuisin noihin menkkasovelluksiin suurella varauksella. Samoin kuin geenitesteihin ja muihin terveysdataa kerääviin sovelluksiin. Niitä henkilökohtsisia tietohanne tallennetaan, yhdistellään ja luodaan profiileja joita käytetään hyväksi, pahimmillaan pahantahtoisesti, tulevaisuudessa esim kaupallisena työnantajille työhönottotilanteessa myytävänä datana. Tämä ei ole foliohattuilua, vaan jokaisen tietoturva-asiantuntijan jakamia neuvoja.

Vierailija
29/47 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama 30v.

Suhtautuisin noihin menkkasovelluksiin suurella varauksella. Samoin kuin geenitesteihin ja muihin terveysdataa kerääviin sovelluksiin. Niitä henkilökohtsisia tietohanne tallennetaan, yhdistellään ja luodaan profiileja joita käytetään hyväksi, pahimmillaan pahantahtoisesti, tulevaisuudessa esim kaupallisena työnantajille työhönottotilanteessa myytävänä datana. Tämä ei ole foliohattuilua, vaan jokaisen tietoturva-asiantuntijan jakamia neuvoja.

Ihan totta nyt, ei se anna mitään lisäarvoa kenellekään vaikka kaiken muun tiedon ohella joku saisi selville, että kuukautiskiertoni pituus on 32 päivää, josta viisi päivää vuotoa.

Vierailija
30/47 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkkasovellus? Mihin on hävinneet ihmisiltä ihan kalenterit mihin merkata tuollaasia? Naurattaa ihan tämä äppien maailma kun kohta jää kuukautisetki välistä jos ei oo jotain äppiä :D Pysäköinti sitten ei monin paikoin enää nauratakaan kun ei äppejä käytä. Mutta ihmetyttää esim. ihminen joka ei osaa lähteä lenkille ilman sitä äppiä mikä piirtää reitit ja korkeuskäppyrät karttaan. Tai että "en voi nyt harrastaa tai mennä saunaan tai käydä kaupassa ku netti on poikki" tms...

Joo, kyllä mulla ainakin menkat tulee vaikken muistakaan merkata sovellukseen.

Pidän ylhäällä sovelluksessa, koska tää kyseinen sovellus ilmottaa n. 1-2 päivää aikaisemmin että valmistaudu kuukausittaiseen kidutukseesi, ja siihen pystyy merkkaamaan myös että onko ollut himoja, millainen vuoto, sattuuko minne, yms. ja näiden tietojen avulla antaa sulle myös hyödyllistä tietoa, varsinkin teini-ikäisille, jos joku kierrossa ei olekaan täysin normaalia.

Säästän myös paperia. Piirrän harrastukseksi, joten sitä menee jo ihan tarpeeksi.

Vierailija
31/47 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla mies? Ja näin ollen alapäästäsi ei ala yllättäen valua verta kerran kuussa. Etkö tosiaan älyä, miksi naiset haluavat sen ennakoida?

Niin , kerran kuussa.  Sen kyllä muistaa kaikki, ainakin minä ja minun kaverit.Ei tartte sovelluksia tuommoiseen.

T . akateeminen

Vierailija
32/47 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama 30v.

Puhelimeni tietää nimeni, sijaintitietojen perusteella työpaikkani ja kotini, lisäksi lähes aina kun asioin kaupassa/kahvilassa/ravintolassa, tulee ilmoitus ja pyyntö arvostella kyseinen paikka. Puhelimeen ja tietokoneeseen tallentuu googlehakuni, kaikki vauvapalstailuni yms. Ja näiden lisäksi vielä luoja ties mitä. Jos joku haluaa käyttää tietoja johonkin, tuntuu joku kuukautiskierron vaihe aika merkityksettömältä kaiken tämän muun infon rinnalla. En pidä sitä riskinä.

Vierailija
33/47 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä merkkasin vuosikausia, kunnes jossain kohtaa tajusin, etten ikinä ole tehnyt niillä tiedoilla mitään ja lopetin.

En myöskään huomaa kierrossa tapahtuvia muutoksia, jotka voivat johtua raskaudesta, vaihdevuosista tai muusta terveyteen liittyvistä ongelmista.

Vierailija
34/47 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vaihtaa sovellukseen joka mahdollistaa vuodon määränkin seurailun. Ennustaa paremmin kun merkkaa sinne ne ”low, medium, heavy & spotting” erillaisille kiertopäiville.

Vierailija
35/47 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on menkka-äppi, kakka-äppi. pisu-äppi, aamupala-äppi, kahvitauko-äppi, lounas-äppi, päivällis-äppi, illallis-äppi. välipala-äppi, iltapala-äppi ja monta muuta essntiaalia äppiä. Kirjoitin tämän av-palsta-äpillä. Äpit on kivoi.

Vierailija
36/47 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä appia käytätte? Womanlog on mulla nyt käytössä, mutta haluaisin kokeilla jotain toista, jos löytyisi parempi

Vierailija
37/47 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi jos raskaus on suunnitteilla niin on ihan hyvä tietää ovulaatio. Ja lääkärissähän sitten laskettu aika lasketaan viimeisimpien menkkojen mukaan. Ja myös, jos ei raskautta ala kuulua niin on hyvä tietää oma kiertonsa ja sen säännöllisyys, niitä juttuja kun tutkimuksissa sitten kysytään.

Vierailija
38/47 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä appia käytätte? Womanlog on mulla nyt käytössä, mutta haluaisin kokeilla jotain toista, jos löytyisi parempi

Flo

Vierailija
39/47 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehille nuo sovellukset on tarkoitettu, että tietää milloin vaimo valehtelee ja pihtaa. Hommasin apin kun kuukautiset on yllättävän useinja kestää aina pitkälle toista viikkoa.

Vierailija
40/47 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Clue. Mitä pidempään merkkaat menkat, jo parin ekan kerran jälkeen ilmoittaa sulle päivää pari aiemmin niiden alkamisesta (oon käyttäny useita kuukausia jo, ja nää ennustukset on tähän asti AINA tullut toteen.) Antaa myös infoa (enkuksi tosin) kaikista kuukautisten perus"oireista" ja kertoo miten niitä voi hoitaa ja mikä ei sitten ole normaalia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan