Konttauskypärä joku vitsi
Ihan oikeesti kamoon miksi laittaa vauvalle ylimääräinen torni päähän
Kommentit (29)
Kulmat pehmustetaan, pää pehmustetaan, kaapinovet lukitaan, hellannappulat suojataan ritilällä, töpselinreiät tulpilla... on ihme, jos ei mukula selviä ilman naarmuakaan.
Musta on ihan hulluja ne uimapuvutkin, jossa on jotku styroxlevyt haarniskana ympärillä.
Ajatellaan että se suojaa lapsen päätä iskuilta ku opettelee konttaan. Mutta on turha. Ei lapsi opi itse varomaan päätään jos on potta päässä.
Vierailija kirjoitti:
Pidin ennen turhana. Mutta mun lapsella oli 2 viikkoa todella tarpeellinen.
Miksi sinulla oli se kypärä, jos pidit turhana?
Meidän molemmat lapset oppivat kävelemään ennen kuin seisomaan, istumaan tai ajattelemaan (8-9kk ikäisnä). Olisi ollut pää melkoisilla mustelmilla ilman konttauskypärää.
Potta päässä järki jäässä. Ehkä ulkona pyöräillessä hyvä pitää kypärää mutta sisällä en näe tarvetta. Äitylit vahtii mukulaansa kuitenki kokoaika joten tornin voi laittaa vaikka koiran puruleluks😂🤡
Tuohan olisi aikuisellekin kiva jos aikoo mennä baariin ottamaan konttauskännit.
Tenava meni hurjaa vauhtia karhunkävelyä eteenpäin mistään piittaamatta. Ostin siis kypärän, mutta turhahan se oli, kun samantien kun kypärän laittoi päähän loppui kävely ja alkoi huuto.
Vierailija kirjoitti:
Kulmat pehmustetaan, pää pehmustetaan, kaapinovet lukitaan, hellannappulat suojataan ritilällä, töpselinreiät tulpilla... on ihme, jos ei mukula selviä ilman naarmuakaan.
Musta on ihan hulluja ne uimapuvutkin, jossa on jotku styroxlevyt haarniskana ympärillä.
Ne on kellukeuimapuikuja, ei mikään haarniska!
Mun kuopukselle olisi kyllä pitänyt hankkia konttauskypärä. Hän oppi vetämän itsensä tosi pienenä pystyyn esim. tuolia vasten, mutta ei osannut vielä seisoa. Kerran tuli aivotärähdys, kun kaatui suoraan taaksepäin.
Mulla on vinkki: jos tuntuu, että toisten asiat kiinnostavat liikaa, suosittelen lämpimästi vaikkapa jonkin harrastuksen aloittamista. Mitä enemmän sisältöä on omassa elämässä, sitä vähemmän jää aikaa pöyristellä muiden valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Potta päässä järki jäässä. Ehkä ulkona pyöräillessä hyvä pitää kypärää mutta sisällä en näe tarvetta. Äitylit vahtii mukulaansa kuitenki kokoaika joten tornin voi laittaa vaikka koiran puruleluks😂🤡
Voiko joku selittää, mikä on tämä aloittajan kummallinen mielleyhtymä konttauskypärän ja tornin välillä?
Vierailija kirjoitti:
Meidän molemmat lapset oppivat kävelemään ennen kuin seisomaan, istumaan tai ajattelemaan (8-9kk ikäisnä). Olisi ollut pää melkoisilla mustelmilla ilman konttauskypärää.
Uskon, poikani oli samanlainen. Silloin ei ollut konttauskypäriä. Pidimme hänen päässään pipoa ja lasten jääkiekkokypärää. Oli liian suuri ilman pipoa.
Varmaan olisi ollut pää halki ilman kypärää. Järkeä ei ollut mutta vauhtia riitti.
Noh, jos alle 1-vuotiaalla (pahimmassa liikkumaanopetteluiässä) on murtuma niin tulee automaattinen lasu.
Parilla hoitolapsellani on ollut kullanarvoinen. Kaatuivat suorilta jaloilta tippaakaan varomatta kivilattiaan. Eivät osanneet yhtään kaatua "pehmeästi". Vanhemmat toivat nuo kypärät ja pyysivät pitämään. Onneksi🤗
Vierailija kirjoitti:
Tornilta se näyttää LOL 😂😂😂😂😂😂😂😂
Miten?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen työssäni nähnyt näitä lapsia.
Mutta myös heitä, jotka oppivat esim.8 kk seisomaan, kiipeämään jne.mutta osaavat varoa. Hyvä aina muistaa, että lapset ovat erilaisia
Kirppikseltä ostin kun oli niin hauska. Ei mitään tarvetta esikoisen kanssa, sen kerran sovitin päähän ja hauskuutin itseäni.
Seuraava lapsi nousi tukea vasten seisomaan muutamaa päivää alle 6 kk (konttasi reilu 4 kk iässä) ja hänelle se kypärä tuli kyllä käyttöön. Aivan holtitonta pystyyn nousemista ja kun ei sitä järkeä ole niin heittäytyi ihan suorilta selälleen monta kertaa! Olisi varmaan tarvinnut leukasuojankin kun välillä lakosi siihen jalkoihinsa vaan.
Kahdella seuraavalla ei olla tarvittu mutta olen sen heillekin hankkinut varuiksi jos olisivat sattuneet olemaan samanlaisia hurjapäitä kun isoveli aikanaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinulla oli se kypärä, jos pidit turhana?
Menin äkkiä ostamaan, kun huomasin lapsen kopauttavan koko ajan päätään lattiaan, kun opetteli konttaamaan.
2 viikkoa oli suuri hyöty siitä.
Oppii olemaan kun välillä pahemmin kopsuttelee ni ei elä pumpulissa
Vierailija kirjoitti:
Tenava meni hurjaa vauhtia karhunkävelyä eteenpäin mistään piittaamatta. Ostin siis kypärän, mutta turhahan se oli, kun samantien kun kypärän laittoi päähän loppui kävely ja alkoi huuto.
Eli toimi => ei tullut päähän pipi.