Äiti ei kunnioita sitä, että haluan sairauksieni pysyvän vain perhepiirin tiedossa
Yrittää vain repiä juoruilemalla säälipisteitä muilta naapuruston juoruämmiltä. Diagnoosini sain jo alaikäisenä niin ei valitettavasti voinut salata🙄
Kommentit (8)
Ahdistavaa. Katkaisisin välit. Jos et halua, että asioistasi puhutaan, hänen pitäisi kunnioittaa toivettasi, vaikka itse olisi kuinka ahdistunut tilanteesta.
No jos olet saanut sen jo lapsena niin eiköhän se nyt ole vähän myöhäistä toivoa perhepiirissä pysymistä nyt, kun kaikki sen tietää.
Minun äidilläni on aina ollut samaa vikaa. Hän on kertonut kaikki yksityisasiani laajalle piirille sukulaisia ja ystäviä, vaikka olen erikseen kieltänyt kertomasta. Olen ollut tästä hyvin katkera ja kokenut, että äitiin ei voi luottaa.
En ole vuosikausiin enää kertonut hänelle mitään henkilökohtaisia asioita. Huomaan silti kantavani hänelle kaunaa, ja tämä luottamuspula on vaikuttanut syvästi suhteeseemme.
Uhkaa sitä akkaa Tietosuojavaltuutetun toimistolla. Sieltä saisit hienot vahingonkorvaukset.
Tuolle pitää laittaa stoppi, muutenhan jatkaa kiusallakin.
Tai sitten Sinä voisit alkaa vastavuoroisesti levittämään hänen gynetietojaan.
Jos on aikoinaan saanut lääkäriltä tiedot, niin tsekkaa Oma kannasta, onko todella noudatettu kunnolla tietosuojaa ja Sinun yksityisyyden suojaamista.
Edes eläinlääkärit eivät saa antaa potilastietoja (paitsi tietysti potilaan omistajalle).
Hvhj kirjoitti:
Minun äidilläni on aina ollut samaa vikaa. Hän on kertonut kaikki yksityisasiani laajalle piirille sukulaisia ja ystäviä, vaikka olen erikseen kieltänyt kertomasta. Olen ollut tästä hyvin katkera ja kokenut, että äitiin ei voi luottaa.
En ole vuosikausiin enää kertonut hänelle mitään henkilökohtaisia asioita. Huomaan silti kantavani hänelle kaunaa, ja tämä luottamuspula on vaikuttanut syvästi suhteeseemme.
Aivan kuin olisin itse kirjottanut tämän tekstin.
Oma äitini puhuu joskus että kun joillakin ne aikuiset tyttäret on äidin kanssa läheisiå. Niinpä miksikähän me ei olla läheisiä hmm?
Vasta aikuinen lapsemme muutti kauas kotipaikkakunnaltamme ja mietimme kenelle voisimme antaa kotiavaimemme jos jäämme oven taakse varsinkin kun molemmat teemme myös matkatyötä eli jos avain jää sisään niin toinenkaan ei ole samalla paikkakunnalla avaimensa kanssa auttamassa.
No kohtuu lähellä asuvalle äidilleni sitä ei ainakaan voi antaa, hänhän kävisi meillä omia aikojaan tonkimassa kun minullahan on se avain!
Järkyttävää ettå omaan äitiin ei voi luottaa eikä ole koskaan voinut. Tai oikeastaan siihen on voinut aina luottaa ettå häneen ei voi luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Hvhj kirjoitti:
Aivan kuin olisin itse kirjottanut tämän tekstin.
Oma äitini puhuu joskus että kun joillakin ne aikuiset tyttäret on äidin kanssa läheisiå. Niinpä miksikähän me ei olla läheisiä hmm?
Vasta aikuinen lapsemme muutti kauas kotipaikkakunnaltamme ja mietimme kenelle voisimme antaa kotiavaimemme jos jäämme oven taakse varsinkin kun molemmat teemme myös matkatyötä eli jos avain jää sisään niin toinenkaan ei ole samalla paikkakunnalla avaimensa kanssa auttamassa.
No kohtuu lähellä asuvalle äidilleni sitä ei ainakaan voi antaa, hänhän kävisi meillä omia aikojaan tonkimassa kun minullahan on se avain!
Järkyttävää ettå omaan äitiin ei voi luottaa eikä ole koskaan voinut. Tai oikeastaan siihen on voinut aina luottaa ettå häneen ei voi luottaa.
Minäkö tuon kirjoitin? Ihan sama nimittäin täällä. Uskomatonta, mutta ilmeisesti nämä rajattomat äidit ovat todella yleisiä. Tulipa inhottava olo ihan saman tein.
Mä en myöskään raportoi mitään turhanpäiväistä tärkeämpää äidilleni. Mutta jumankeka saan kuulla naapurien vaivat ja kolotukset kyllä. Mikäs sen tylsempää?
Keksi päästäsi muutama raflaava lisäsairaus ja kerro niistä äidillesi saatesanoin "en halua muiden tietävän". Sitten odota rauhassa miten hän munaa itsensä levittäen sanaa mitä kummallisimmista taudeistasi - jossain vaiheessa kyllä muut lakkaavat uskomasta hänen puheitaan.