Voiko persu mennä Lidliin?
Jos persu ajattelee isänmaallisesti
ja kannattaa suomalaista hyvinvointivaltiota, niin hän ostaa suomalaisesta kaupasta suomalaisia tuotteita.
Mutta aika moni persu kannattaa hyvinvointivaltion alasajoa ja antaa rahansa saksalaisille.
Jos ostaa suomalaisten omistamasta kaupasta niin liikevoitot jäävät Suomen valtion verotettavaksi.
Minä olen velkaa valtiolle ilmaisesta koulutuksesta ja terveydenhoidosta ym. En itse pysty maksamaan isoja veroja mutta yritän tukea niitä jotka maksavat eli kotimaisia kauppoja. Miten te ajattelette?
Kommentit (24)
Lidlissä myydään myös paljon suomalaisia tuotteita, kuten perunoita ja maitoa. Niistä jää rahaa Suomeen suurempi osa kuin mitä Saksaan menee.
Älä nyt sentään heitä suoraan lapaan. Toki vanhan aseveljen kaupassa voidaan asioida.
No kyllä veromaksuissa on eroa.
V 2018 esimerkiksi Sryhmä maksoi veroja Suomeen 1200 miljoonaa e, kun taas Lidl maksoi veroa Suomeen vain 8 miljoonaa. Se maksaa Suomeen ainoastaan yhteisöveroa, liikevoitoista verot maksetaan Saksaan.
Ovatko persut oikeasti isänmaallista väkeä, vai ajavatko he omilla päivittäisellä valinnoillaan hyvinvointivaltiomme alasajoa?
Itse äänestän persuja ja ostan suurimman osan päivittäistavaroistani Ruotsista. Lisäksi tankkaan ja haen alkoholini sieltä. Itseasiassa mitä vähemmän maksan veroja Suomeen, sen parempi. Lisäksi tulen nauramaan siinä vaiheessa, kun Helsinki palaa monikulttuurisessa autottomassa utopiassaan
Vierailija kirjoitti:
No kyllä veromaksuissa on eroa.
V 2018 esimerkiksi Sryhmä maksoi veroja Suomeen 1200 miljoonaa e, kun taas Lidl maksoi veroa Suomeen vain 8 miljoonaa. Se maksaa Suomeen ainoastaan yhteisöveroa, liikevoitoista verot maksetaan Saksaan.Ovatko persut oikeasti isänmaallista väkeä, vai ajavatko he omilla päivittäisellä valinnoillaan hyvinvointivaltiomme alasajoa?
Lähteet?
Ja oletko kuullut arvonlisäverosta ja työntekijöiden maksamista veroista? Ja investoinneista, infran rakentamisesta ja Lidlin synnyttämästä teollisuudesta?
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt sentään heitä suoraan lapaan. Toki vanhan aseveljen kaupassa voidaan asioida.
Ja jos saksa aloittaa neljännen valtakunnan, niin tottakai liitytään rotuveljiin mieluummin kuin vaikka EUhun.
#hitlerdidnothingwrong
Asuuko aloittaja kenties tynnyrissä?
Duopoli voisi tehdä jotain voitontavoittelutoiminnalleen kapitalismissa Lidliä vastaan ja voitot valuisivat suoraan duopolille. Esim. korttiperseily hevon kuuseen.
Osuuskauppatoiminta ei ole tätä päivää, koska kilpailijalla on monessa halvempaa ilman korttisekoilua. Ei missään Saksassa ole tällaista ja siellä voi jopa väkeviä ostaa kaupasta. Kylläminullapitääollakymmenenkorttiaseitsemäänkauppaan. Mitä ttua.
Minusta kotimaisten kauppojen tukeminen on oikeasti tärkeää. En mene ostoksille myöskään ruotsalaisten omistamaan Ikeaan. Vaikka Ikea onkin kenties antanut työpaikkoja, on nekin työpaikat ja liikevoitot pois suomalaisilta huonekalu- ym valmistajilta.
Samoin intialaisessa lapsityövoimaa vaatteensa teettävät ruotsalainen H&M ajoii alas suomalaisen Seppälän, ja tekstiiliteollisuuden työpaikat Suomesta katosivat.
Olen miettinyt miten isänmaallista väkeä ne persut oikein on. Itse olen joskus äänestänyt kepuakin. Enpäs tiedä jatkosta.
Kyllä minä käyn, vihervassariksi naamioituneena.
Ehkäpä mitä olenkin se ainoa aidosti isänmaallinen, sillä kartan ulkomaalaisia kauppoja. Ostin suomalaisen Nokiankin. . En taidakaan olla persu, vaikka luulin vahingossa niin.
Google tekee Suomessa samoin. Suomalainen kaupparatsu tulee tekemään kauppaehdotuksia Google Finlandin nimissä. Sitten kun soppari tulee, siinä lukee osapuolena Google Irland, tms. Voitot verotetaan Irlannissa ja Suomeen ei makseta yhteisöveroa. Tämä siksi koska Google Finland tekee jatkuvasti tappiota kun joutuvat maksamaan Google Irlannin myöntämiä konserniavustuksia (=laina) jotka ovat siis verovähennyskelpoisia.
Tämä siis periaate, iso kuvio on monimutkaisempi.
Persy on kuules etn0n@tion@1isti, ei mikään vanhanaikainen kansa11isnation@listi jossa katottaisiin passia ennen nenänmuotoa.
Lidlin työntekijöiden maksamat verot? No jos Lidlin sijaan ostettaisiin vain kotimaisista kaupoista, nuo samat työntekijät työllistyisivät niihin ja valtio saisi veroja. Ei Lidl ole lisännyt ruuan kulutusta, kyllä ruokaa ostetaan oli kauppa se tai tuo.
Vierailija kirjoitti:
Persy on kuules etn0n@tion@1isti, ei mikään vanhanaikainen kansa11isnation@listi jossa katottaisiin passia ennen nenänmuotoa.
Ahaa. Kiitos tiedosta, en ollut ymmärtänyt asian oikeaa laitaa.
Luulin suomalaisen isänmaallisuuden tarkoittavan sitä että toivotaan
tämän yhteiskunnan ja hyvinvointivaltion pysyvän pystyssä jatkossakin.
Normaali ihminen ei ole rasisti. Jos olisin rasisti niin en kyllä menisi niihin kauppoihin mihin normaalit ihmiset menee.
Ja luulin että hyvinvointivaltion pystyssä pysyminen olisi erityisesti persujen mielestä tärkeää. Mutta taisin ollakin väärässä, asiahan taitaa olla ihan päinvastoin.
Mitä tekemistä politiikalla on kaupassa käynnin kanssa. Käyn Lidlissä ja Prismassa, kyllä se on raha joka ratkaisee. Pieniä liikkeitä boikotoin, ostan edullisesti. Aivan sama minne maksavat veronsa.
Isänmaallisia niin kuin Mika Niikko?
Lidl on tuonut Suomeen työpaikkoja, teollisuutta ja maksaa veroja. Lidlissä on ihan yhtä paljon kotimaisia tuotteita kuin duopolin myymälöissäkin.
Aloitushan onkin vain jonkun vihervassarin väsynyt false flag.