Mies syö 2/3 ruuista, joten eikö olekin oikein, että hän kokkaa 2/3 päivistä ja nainen 1/3?
Muuten voi tulla ero.
Kokkaaminen on tylsää. Kun nainen elää yksin riittää, että hän hengittää, mussuttaa salaattia ja tekee ruokaa ehkä kerran tai kaksi kertaa viikossa. Miesten, jotka aikovat suhteeseen olisi ymmärrettävä tämä tosiasia.
Kommentit (6)
Puhuttiin miehen kanssa tämä tilanne niin läpi, että ei ole mitään järkeä kummankin tehdä kaikkea kun voidaan jakaa niin, että hän esim vastaa ruuasta kaupassa käynteineen, pesee pyykit, jne. Ja molemmat pesee omat kakkarantunsa siitä suurta puhdistusta vaativasta vessanpöntöstä :D
Kyllä parisuhteessa kannattaa hyvinkin tarkkaan jaotella tehtävät miehen ja naisen tehtäviin ihan käytön mukaan. Ja sitten voi ottaa käyttöön myös sisäisen laskutuksen ym. Jää sitten naiselle enemmän aikaa keskittyä muihin tehtäviin, esim. kaikkien asioiden itsekkääseen arvottamiseen, omaan napaan, "voittamiseen" ym. elämänhankintaan.
Me teemme miehen kanssa näin: viikolla kumpikin ostaa omat ruoat ja syö niitä, koska kun minä teen ruoaksi esim. 2 dl riisiä, kasviksia ja 400 g kanaa, syön siitä 2 päivää. Mies söisi tuon yhdeltä istumalta. Minä käytän maitoa oikeastaan vain kahvissa, ja maitoa menee minulla ehkä 0,5 litraa viikossa, miehellä väh. 2 litraa viikossa, joten minä ostan ehkä sen yhden litran viikossa, mies ostaa useamman. Leivänpäälliset jaetaan, mutta niitä ostetaan vuorotellen. Mies syö vaaleaa leipää, minä ruisleipää, joten meillä on omat leivät. Lisäksi syön leipää paljon vähemmän kuin mies. Viikonloppuisin syömme yhdessä, ja koska mies syö 3/4 enemmän kuin minä, mies ostaa viikonlopun ruoat kolme kertaa kuussa, minä kerran. Jos jämiä jää, ostaja saa syödä ne. Jonkun mielestä saattaa vaikuttaa ehkä hullulta, mutta tämä sopii meille täydellisesti. Kumpikaan ei voi käyttää toista hyväksi, eikä ole syytä katkeruuteen.
Ihan järkevältä kuulostaa. Mies voi myös maksaa ruokaostoksista 2/3.