Tapasin lapsen kaverin äidin yleisessä vessassa kaatokännissä, pitäisikö tehdä jotain?
Ja sanon jo valmiiksi vaikkakin ehkä turhaan, että tämä ei ole provo. Meidän esikoiset on ekalla ja kyläilleet puolin ja toisin, sen kummemmin emme tunne. Tänään kävin kauppakeskuksen vessassa, ja ihmettelin kenellä voi kestää asioillaan niin kauan.. Lopulta ovi aukesi ja tämä lapsen kaverin äiti tuli sieltä, ympäripäissään ja vessa täys tyhjiä tölkkejä. Oon jotenkin tosi ahdistunut tästä :( Lapsi ja äiti myös ovat aina vaikuttaneet ihan normaaleilta. Miten itse reagoisit?
Kommentit (52)
En se ollut minä. Se oli mun kaksoissisko.
T: Lasten äiti Sirpa
Vierailija kirjoitti:
Soita lasuun. Normaali äiti ei päiväkännää yleisessä vessassa.
_Kukaan_ ei kännää kauppakeskuksen vessassa. Ihan typerä provo.
Pidä huoli omista asioistasi. Toivottavasti se lapsen kaveri ei käy enää tuommoisen kotkan perheessä.
Jos se äiti oli yksin ryyppäämässä niin siinä ei ollut mitåän vääråä onhan hän aikuinen ihminen ja on varmaan myös iså lapsilla? Olisiko se iskä luvannut sen aikaa hoitaa omia lapsiaan? Se on outoa että mies ns hoitaa lapsia sen aikaa kun äiti käy jossain.
Jännä muuten kun mies on baarissa niin kukaan ei kysy kuka sinun lapsesi nyt hoitaa kun sinä olet baarissa että huono iså, me tehdään nyt susta lasu!
Naisen pitää joka sekuntti hoitaa ja huolehtia ja kantaa vastuu miehenkin puolesta ja sitten jopa toiset naisetkin kehtaa vahtia ja kytätå ettå tekeehån tuo äiti kaiken 'oikein' niin kuin pitåä! Voi luoja, miksi osa naisista ei osaa olla solidaarisia ja antaa kaikkien elää niin kuin parhaaksi näkee?
Ps: muista ap tehdä lasu kaikista kylillä kännissä näkyvistä isistå saadaan lastensuojeluun lisää töitä.
No en mitenkään. Äiditkin saa olla vapaalla.
Vierailija kirjoitti:
_Kukaan_ ei kännää kauppakeskuksen vessassa. Ihan typerä provo.
Olen minäkin ihan omin silmin nähnyt ainakin kaksi tapausta. Molemmissa keski-ikäinen tai vanhempi ihan perussiisti rouva hoiperteli kovin keskittyen ja skarpaten, vessassa oli tyhjä viinipullo ja toisessa tapauksessa tyhjiä siideritölkkejä.
Molemmat tapaukset espoolaisessa market-/liikekeskittymässä jossa kävin yhteen aikaan monesti lounastauolla, ei nyt mikään ostoskeskus mutta supermarketin yhteydessä muutama muu liike, kahvila ja viinakauppa. Aikaa oli välillä sen verran etten muista oliko sama henkilö. Vessassa oli toki välillä muutenkin tyhjiä pulloja, vain nuo kaksi kertaa näin todennäköisen jättäjän.
Erikoisena pidin minäkin että kaupan vessaan tullaan vetämään viiniä, mutta kaappijuoppo voi tehdä mystisiä asioita peittääkseen jälkensä.
Soita lastensuojeluun nimettömänä ja kysy neuvoa yleisellä tasolla,älä mainitse paikkakuntaa tai henkilöitä. Käy joskus kylässä tuon äidin kotona tai pyydä hänet teille ja tutustutte ensin paremmin-ehkä hänellä on vaikeaa, on yksinäinen tms. Älä tee lasuja ilman varmuutta äidin mahd. alkoholismista, kyseessä saattoi olla vain lapsi-vapaa ja lapset muiden vastuulla, mutta itse haluaisin asiasta kaappijuopon aikuisena lapsena ja äitini alkoholismin vammauttavan ja erittäin vakavat seuraukset omakohtaisesti tietävänä varmuuden, että lapset turvassa.
Tunnistiko hän sinut? Oliko normaali tai nolona?
Kaappijuopotvastuuseen kirjoitti:
Soita lastensuojeluun nimettömänä ja kysy neuvoa yleisellä tasolla,älä mainitse paikkakuntaa tai henkilöitä. Käy joskus kylässä tuon äidin kotona tai pyydä hänet teille ja tutustutte ensin paremmin-ehkä hänellä on vaikeaa, on yksinäinen tms. Älä tee lasuja ilman varmuutta äidin mahd. alkoholismista, kyseessä saattoi olla vain lapsi-vapaa ja lapset muiden vastuulla, mutta itse haluaisin asiasta kaappijuopon aikuisena lapsena ja äitini alkoholismin vammauttavan ja erittäin vakavat seuraukset omakohtaisesti tietävänä varmuuden, että lapset turvassa.
voi hel...tti, ilmankos lastensuojelun resurssit ei riitä todellisiin tapauksiin, kun pitää äidin yhtä päiväkänniä kauppakeskuksen vessassa ryhtyä selvittelemään. IHAN ERI ASIA olisi ollut, jos lapset mukana, äiti kaatokännissä. Joku roti tohon kyttäämiseen ja vahtimiseen. Ettekö ymmärrä, että pahimmat tapaukset ovat siellä kotona suljettujen ovien takana?
Mitenkäs on tämän apn omien lasten laita kun äidillä on tärkeämpää viettää aikaa netissä huolehtimassa muiden asioista kuin omistaan? Muistaako apn lapset aikuisena että kännykkä oli heitä tärkempi ja vaahtoaminen toisten asioista?
Pitäisi. Lopeta alkoholin käyttö.
T. äidinkielen opettaja
Ehkä lapset ei olleetkaan "muualla", vaan kotonaan vaikkapa isänsä kanssa. Eikö silloin ole parempikin, että äiti kännää jossain kodin ulkopuolella. Itse todennäköisesti valitsisin paremman paikan kuin yleisen vessan, mutta kukin tyylillään.